|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
joras12 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() Sendt: 05-Juni-2009 kl. 22:01 |
Hej alle.
Jeg er nu nået til den afgørelse af det bliver et SONY HT-SS1200 surround sound system jeg skal have anskaffet mig. Så vil jeg bare høre. Når jeg har fået det, lyder mit setup af: LG 50PS3000 TV eller Panasonic 46PZ80, Sony HT-SS1200 Surround System (Bestående af højtalere og reciever), og en Playstation 3. Jeg er ikke så meget inde i alt det der, så jeg vil høre om der er nogle kloge hoveder der ved hvilke kabler jeg skal bruge for at få alt dette til at spille sammen, og hvor de skal sættes ind med videre. Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig her ![]() Forresten ser recieveren sådan her ud bagpå: Lige et billede af recieveren bagfra hvis det skulle hjælpe ![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der er jo en del tilslutninger, så det bliver ikke et problem at tilslutte nævnte udstyr. TV med RCA til Reciver, og PS3 til TV med HDMI og til Reciver med Toslink, eller til Reciver med HDMI og fra Reciver til TV med HDMI. HD lyd (hvis mulig) kræver HDMI. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
joras12 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() |
TAK for det hurtige svar.. Du må dog lige fortælle mig hvad RCA og Toslink er? :)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er en Analog hhv optisk forbindelse. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Så RCA er analog og Toslink er digitalt? Men skal jeg så ikke bruge toslink for at få mest ud af det? Havde også hørt nogle snakke om et optisk kabel. Er det det samme?
|
|
![]() |
|
![]() |
Der sendes ikke Surround på TV, det er kun muligt at få signalet enten som Stereo eller Prologic II, og det overføres også Analogt. Digital overførsel er nødvendig for DD 5.1, DTS, og HD lyd. Har TVet Toslink eller Coax kan det anvendes, men det er stadig kun Stereo eller Prologic. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hmm, okey.. tror jeg har forstået det næsten nu.. Så jeg skal altså have det opsat sådan her for at det kommer til at yde det bedste: Fra fjernsyn til reciever -> RCA. Fra PS3 til fjernsyn -> HDMI. Og fra PS3 til reciever Toslink? Jeg troede bare man kunne bruge HDMI fra fjernsyn til reciever istedet for RCA.. |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Dette er IKKE sandt. Hvis man modtager digitalt TV, så sendes der også i Dolby Digital, så hvis receiver/TV understøtter optisk/coax ville jeg helt klart anbefale det. |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
TV2 Film HD sender i Dolby Digital 5.1. |
|
![]() |
|
![]() |
Og det gør jeg.. Jeg ved at recieveren understøtter det, men ka ndu se her om tv'et gør: http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2008/06/17/Panasoni c-Viera-TH-46PZ80-46in-Plasma-TV/p2 (det er et billede af bagsiden af TV'et)
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Optimalt: TV - Receiver: optisk (Toslink) PS3 -> receiver: HDMI Receiver -> TV: HDMI. Selvfl. under forudsætning af alle enheder understøtter Toslink/HDMI |
|
![]() |
|
![]() |
Mig bekendt er der ingen af de nævnte TVer der kan modtage DD lyd, og mange andre kan heller ikke. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |