recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround Sound mellem PS3 og TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround Sound mellem PS3 og TV

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Mig bekendt er der ingen af de nævnte TVer der kan modtage DD lyd, og mange andre kan heller ikke.

Det er jo noget andet end det du siger tidl. "Der sendes ikke Surround på TV, det er kun muligt at få signalet enten som Stereo eller Prologic II, "

Jeg synes også det er nemmere at trække et Toslink end 2 Phono kabler.

Til top
joras12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juni-2009
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 23:14
Jeg sætter stor pris på jeres svar herinde..

Men er der nogen der kan fortælle mig hvad der er bedst; COAX kabel eller optisk kabel?
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af joras12 joras12 skrev:

Hmm, okey.. tror jeg har forstået det næsten nu.. Så jeg skal altså have det opsat sådan her for at det kommer til at yde det bedste: Fra fjernsyn til reciever -> RCA. Fra PS3 til fjernsyn -> HDMI. Og fra PS3 til reciever Toslink?

Normalt vil man køre HDMI både fra PS3 til receiver og fra receiver til TV. Den anden løsning bruges kun, hvis receiveren ikke har HDMI, eller hvis den ikke kan tage lyden fra HDMI.

Oprindeligt skrevet af joras12 joras12 skrev:

Jeg troede bare man kunne bruge HDMI fra fjernsyn til reciever istedet for RCA..

Jeg ved ikke, om HDMI understøtter 2-vejs lyd, men det ser ikke ud til at være normalt. Det ville ellers være rart, hvis man kunne få lyden fra TV til receiver via det kabel, der alligevel skal være der.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 23:15

Der er ingen forskel det er jo Digitalt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
joras12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 23:22
Hey jeg glemte da lige at fortælle at jeg har en Viasat HD boks med HDMI og Digital Optical out.. Does that make any difference?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 23:27

På den har du mulighed for DD lyd, som kan overføres til Recivern enten med HDMI eller Toslink/Coax. tilsluttes den med HDMi til Reciver, så skal reciver altid være tændt for at bruge boxen, er den tilsluttet med HDMI til TVet, og med Toslink/coax til Reciver kan den bruges uden at Reciver er tændt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
joras12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 23:30
Se det gjorde det jo meget nemmere ;) Men kunne jeg ikke i realiteten bare kun bruge HDMI stik. Altså fra Digital box til TV - Fra TV til reciever - Og fra Reciever til playstation? Den har nemlig nok HDMI stil til det.. 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 23:36

Du skal jo også have et RCA kabel eller andet lydkabel mellem TV og Reciver, hvis der ønskes lyd fra TVet til Reciver. Er det udelukkende boxen der bruges til TV visning, så et Toslink/Coax fra den til Reciver.

Til top
joras12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2009 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du skal jo også have et RCA kabel eller andet lydkabel mellem TV og Reciver, hvis der ønskes lyd fra TVet til Reciver. Er det udelukkende boxen der bruges til TV visning, så et Toslink/Coax fra den til Reciver.

Okey, jeg troede bare også HDMI klarede lyd. Men 1000 tak for hjælpen alle sammen, i har virkelig hjulpet mig ;)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu