recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround sound til en nybegynder.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround sound til en nybegynder.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
alexanderbt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-April-2015
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexanderbt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround sound til en nybegynder.
    Sendt: 08-April-2015 kl. 20:47
Hej alle sammen,
Jeg er helt ny i lyd faget, og kunne rigtigt godt tænke mig et godt, kompakt, pænt og nemt surround sound anlæg.
Jeg bor i en mindre lejlighed, så det behøver ikke at kunne overdøve hele opgangen, men det skal også være med til at kunne spille lidt musik når vennerene er på besøg. Jeg har allerede en sonos højtaler, så har overvejet at købe deres soundbar, uden subwoofer da det lige bliver over min økonomi, er dette helt ved siden af? 
Jeg har et sony x85-tv (http://www.sony.dk/electronics/fjernsyn/x8500b-series), hvis det betyder noget. 
Anlægget skal desuden bruges meget sammen med min ps4. 
mit budget ligger omkring de 5000, men gerne mindre hvis der er lige noget der passer :)
Håber i gider hjælpe...Sleepy 
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 21:37
En soundbar er en nem løsning, men det er ikke et surround-anlæg.

En surround løsning består af minimum 5 højttalere og evt. en subwoofer, hvis ikke man vil have større højttalere i fronten.

Så skal starte med at gøre op med dig selv om du vil det ene eller andet ?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexanderbt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 21:47
jamen jeg vil helst  surround-anlæg.. for vil gerne have en optimal lyd :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 22:30
For 5000 kr surround er der ikke råd til at købe nyt - slet ikke hvis det skal være "ordenligt".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexanderbt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 23:22
okay, hvor meget skal jeg af med? og har i nogle forslag??
Til top
Kingofdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2014
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingofdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 23:23
Du skal nok kigge på brugt markedet hvis ikke skal du nok hæve budgettet til omkring 10 k

du må for guds skyld ikke købe "alt i en anlæg"
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexanderbt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 09:44
Okay, så må jeg trække lidt extra.. 10.000 det er modtaget... Prøver at kigge lidt omkring.. Vil i forslå at gå i hi-fi klubben?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 09:55

Marantz f.eks har glinrende Recivere til en pris der vil passe dig.
Findes hos www.hififreaks.dk
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 09:56
Hifi-klubben har god service, men priser der ligger i den dyre ende. Kan du komme med lidt specs på dit rum? Størrelse og gulv-type?
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 10:46
Jeg stor selv i samme situation som dig for 2 år siden, jeg ville gerne have et 5.1 system, der var kompakt, pænt og nemt at sætte op.
Mit valg faldt på Bose LifeStyle T10, hvilket levere en rigtig god lyd ift. størrelsen på højtalerne.

Havde selv et JVC TH-L1E før, hvilket lød fint, men Bose levere et langt bedre lydbillede end JVC.

Da Bose sættet er ved at udgå, kan du jo se om der er nogle butikker der er brændt inde med dem. Normalt koster sættet ca 12.000 kr, men jeg fik det til 6.000 i den lokale expert ;)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 11:00
Jeg ville gå efter Dali Zensor. Har bselv både haft med Zensor 5 som fronter og Zensor 1.

4 Zensor 1
1 Zensor Vokal Kan sagtens findes til 3000kr. Så en subwoofer (Der er mange at vælge imellem).

Denne skal være et godt All in one anlæg.
http://www.dba.dk/yamaha-brx-610-andet-bio/id-1013156893/

Har selv Yamaha og fuld ud tilfreds. Kan du undvære blu ray afspilleren (nu du skriver PS4), ville jeg gå efter en selvstændig Yamaha receiver.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/RXV577BL/yamaha-7-2-surround-receiver-rx-v577-sort?scid=EXT_SEM_GPLA&scid=EXT_SEM_SHOPPING_IP&gclid=CMnIv8_t6MQCFYPOcgodx3QAzA

Så er du på 5500 og mangler "blot" subwoofer.
Men kig dba igennem for receivere. Denon laver nogle brugernemme receivere, hvis du spørger mig.
Personligt kan jeg dog bedre lide Yamaha´s lyd til Zensor, ja i det hele taget
Til top
Kingofdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2014
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingofdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 11:20
hej

prøv og kig på det anlæg her.

Et fint begynder anlæg som passer til dit budget.

http://www.av-connection.dk/?PGr=4423&PicGr=12242&ML=987
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu