recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround: stereolyd kun til baghøjtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround: stereolyd kun til baghøjtalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2004
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround: stereolyd kun til baghøjtalere
    Sendt: 12-August-2007 kl. 11:33
Jeg er på udkig efter en surroundreceiver, der pga. mit fjernsyns placering og dermed fronthøjtalernes (tæt på skærmen), gerne må have mulighed for at sende stereo-signalet når man hører musik, KUN til baghøjtalere + subwoofer.

Findes der nogen surroundreceiver med denne mulighed???
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 11:40

 

 NEJ. Du kan få Stereo til Front+Sub, eller Dual Stereo, men ikke til Rear alene. Jeg vil anbefale at ved Stereo anvendes Dual mode, kan også hedde Party eller andet.

 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 11:45

Oprindeligt skrevet af Jorgen Jorgen skrev:

Jeg er på udkig efter en surroundreceiver, der pga. mit fjernsyns placering og dermed fronthøjtalernes (tæt på skærmen), gerne må have mulighed for at sende stereo-signalet når man hører musik, KUN til baghøjtalere + subwoofer.

Findes der nogen surroundreceiver med denne mulighed???

Ja det kan du, køb en forstærker der understøtter 2 zoner, der kan du så styre stereolyden over i zone 2 som du så indstiller til at det feks er din baghøjtalere og sub.

Når du så kører over i normal lyd igen kører den almindelig surround ud på alle dine kanaler.

denne denon forstærker burde kunne løse opgaven (de større denon forstærkere kan iøvrigt osse)

Mvh

René
Til top
Jorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2004
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

denne denon forstærker burde kunne løse opgaven (de større denon forstærkere kan iøvrigt osse)



tak rhsin - ser ud som om jeg skal forbi den lokale Hi-Fi-klub og få dem til at demonstrere den løsning....

vh

Jørgen
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 18:40
Jeg har den pågældende Denon og den understøtter 2 zoner så det er din løsning, udover det er det en klasse reciever.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Jorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2004
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Jeg har den pågældende Denon og den understøtter 2 zoner så det er din løsning, udover det er det en klasse reciever.


jamen det lyder perfekt - og du har mulighed for at kunne lade lyden komme fra baghøjtalere og sub??
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu