recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround system til 5000-6000kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround system til 5000-6000kr

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ChristianB81 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Februar-2014
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianB81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround system til 5000-6000kr
    Sendt: 12-Februar-2014 kl. 19:57
Hejsa!

Hermed mit første emne på forummet

Jeg søger råd vedr. valg af nyt surround system, dvs. receiver og 5.1 højttaler sæt.

Budgettet er 5000-6000kr

Jeg skal bruge det i stuen til film/tv og musik.
Mulighed for streaming er en nødvendighed (bruger Spotify via Iphone og Ipad)
Vil ikke have for store højttalere og gerne hvide.

Jeg har pt kig på følgende, og vil gerne høre om jeg er helt ved siden af, eller der er bedre alternativer til prisen:

Receiver:
Yamaha RX-V675 (har Spotify Connect, et klart plus for mig,)

eller

Sony STR-DN1040 (Har Airplay, men ikke Spotify Connect, ellers umiddelbart lidt bedre specs end Yamaha'en)

Begge receivere fåes til ca 3700kr

Højttalere
Boston Acoustics SoundwareXS 5.1SE (fylder ikke meget, og fåes i hvid)
Kan få fat i dem i England til ca 2000kr inkl forsendelse.

Hvad siger i, vil de to receivere gå godt med højttalerne, eller er der andet godt på hylderne at vælge imellem??
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 20:05
Hvis musik og film er 50/50 er du nødt til at have større højttalere. Der kommer simpelthen til at mangle noget mellemtone.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 20:12
Vil klart anbefale dette sæt.

Der er rabat på det for tiden.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianB81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 20:16
Det er nok nærmere 80/20 - film/musik

Skal lige siges at dette skal være erstatning for et Logitech Z5500 (til film) og et sæt Audio Pro LV2 og sub (musik)

Så er ikke forvent med det vilde system, skal bare have noget godt allround til det brug jeg beskriver.

Øvrigt udstyr er for øvrigt:
46" Sharp fladskærm
PS3
Apple TV 3
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianB81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 20:24
Mufti: Denon AVR-X500 har ikke netværk, hvilket er et krav, ellers umiddelbart en god pris
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 20:59
Denon X1000 har AirPlay til 2800kr. Hvad er fordelen ved indbygget Spotify kontra normal Spotify via AirPlay.

Må højttalere være brugt?

Mvh Emil
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3794
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 21:08
Jeg vil ligefrem anbefale dig at købe brugt.. Du finder meget godt for nogengange til det halve.. Kig dog efter skader.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianB81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 21:12
@Denraretiger

Spotify Connect streamer direkte til receiveren, men stadig med kontrol fra Iphone /Ipad (vist også styring af lydstyrke på receiver direkte fra Spotify app'en), hvor der ved Spotify via Airplay streames til Iphone/Ipad og herfra videre til receiver.

Så vidt jeg ved understøtter, Yamaha og Denon Spotify Connect, ved ikke om der flere (Sony gør dog pt ikke)

Jeg tror ikke der er forskel på lydkvaliteten fra den ene til den anden metode.

Hvad havde du i tankerne i forhold til brugte højttalere? Er ikke umiddelbart afvisende, hvis de ellers er i orden.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af ChristianB81 ChristianB81 skrev:

Mufti: Denon AVR-X500 har ikke netværk, hvilket er et krav, ellers umiddelbart en god pris

Jeg kan se at du har en Apple 3.

Så har du jo Airplay.

SmileSmileSmile

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 21:46
Ja okey så fordelen er vel ret begrænset. Og ved brugt får du mange flere muligheder.
Har du overvejet at starte med fronter og så bygge videre eller vil du gerne have en samlet 5.1 løsning til at starte med.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 21:52
Kun Pioneer og Yamaha's receivere understøtter spotify connect, men rygter siger Denons nye receivere når de kommer, osse vil
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 22:06
Denon burde have Spotify, men er der forskel på det og Spotify Connect?

Ang højttalere.

voldsomt meget lyd til få penge, og kombineret med DenonX1000 eller X2000 eller dem du selv nævner.

Hvor bor du henne af i landet?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu