recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround vs stereo ved musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround vs stereo ved musik

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround vs stereo ved musik
    Sendt: 19-September-2009 kl. 21:07
Hej,

Jeg ved ikke om dette har været oppe og vende i en god konstruktiv manér. Hvis det har vil jeg meget gerne hvis nogen ville linke tråden til mig.

Kort og godt, hvordan foretrække i at høre musik, med surround setup eller ved et stereo setup?

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 09:54
For mit vedkommende,når jeg skal høre musik,f.eks en koncert som undestøtter pcm stereo og 5.1 lydspor,så er det med surround setup og i 5.1 da jeg mener,at det er der hvor man får det indtryk og fornemmelse,at man er tilstede til koncerten,hvis jeg skal høre rent stereo,så er det med stereo setup,for jeg mener at stereo skal høres med en stereoforstærker,ved godt at man ikke kan samligne mine to setup op mod hinanden,men går jeg fra Densen som er 10/11 år gammel,og over på Marantz SR 5002 så mangler der både dynamik,detaljer,rumfornemmelse og stereo billede,og der kan være detaljer,som næsten er helt væk med Marantz`s,af den grund har jeg to systemer sat op i min stue.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 13:55

personlig holdning: lyt til det som det er mikset.

musik indspillet i stereo bør høres i stereo

musik indspillet i 5.1 bør høres i 5.1

man bruger jo heller ikke en ferrari til markræs

Crown - there is no substitute.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu