recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surroundanlæg til 3-5000 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurroundanlæg til 3-5000 kr.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pejsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Emne: Surroundanlæg til 3-5000 kr.
    Sendt: 16-November-2008 kl. 01:50

Hej

Som overskriften siger. Jeg står i den situation at jeg hverken har TV eller Lyd, så jeg skal ud og have nye systemer.

jeg har læst herinde samt andre hjemmesider at til mit begrænsede behov vil et Panasonic PX80 42" passe godt til mit behov, men mht. lyd er jeg ikke blevet meget klogere endnu. Jeg har et samlet budget på ca. 10.000kr hvor de 6.000 går til TV så der er altså ca. 4.000 kr. tilbage til lyd.

Jeg ved ikke særlig meget om lyd! Nogle gange åbner jeg Elgigantens tilbudavis og ser at de har nogle pakker de kalder "hjemmebiograf" og nogle af dem ser jo meget pæne ud men jeg aner ikke hvordan jeg kan vurdere om det er godt?

Jeg har en Nintento Wii som jeg spiller lidt på, derudover skal jeg kunne se DVD film /blueray er ikke et krav. Jeg har læst at de tit skriver om deres 2.1 anlæg at de giver "god surround lyd" og nu er jeg som sagt ingen ekspert men jeg troede at man skulle have 5.1 for at få surround, tager jeg fejl?

Hvad kan i anbefale? Det må gerne have en forholdvis høj WAF faktor.

;-)
Til top
LarsKnudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 03:33
Hvis WAF er vigtigt kan du få et fornuftigt sæt hos harbosound.dk - Min kæreste var ræd da jeg sagde at jeg havde købt et surround sæt, men er blev glædelig overrasket og kaldte dem "søde". Jeg har ikke hørt en klage siden ;)

Det sprænger dit budget en smule, men du kan jo også bare sætte dine penge i et hjemmebiograf sæt. Jeg var også ved at overveje sådan et da jeg skulle investere, og mit bedste råd er at tage ud og høre på dem, og så vurdere om du synes det er pengene værd. Jeg var lidt skeptisk i starten, men er blevet rigtig glad for min onkyo tx-sr706 og harbosat10 + harbosub10.
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-April-2006
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 09:04
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Pejsen Pejsen skrev:

Hej

Som overskriften siger. Jeg står i den situation at jeg hverken har TV eller Lyd, så jeg skal ud og have nye systemer.

jeg har læst herinde samt andre hjemmesider at til mit begrænsede behov vil et Panasonic PX80 42" passe godt til mit behov, men mht. lyd er jeg ikke blevet meget klogere endnu. Jeg har et samlet budget på ca. 10.000kr hvor de 6.000 går til TV så der er altså ca. 4.000 kr. tilbage til lyd.

Jeg ved ikke særlig meget om lyd! Nogle gange åbner jeg Elgigantens tilbudavis og ser at de har nogle pakker de kalder "hjemmebiograf" og nogle af dem ser jo meget pæne ud men jeg aner ikke hvordan jeg kan vurdere om det er godt?

Jeg har en Nintento Wii som jeg spiller lidt på, derudover skal jeg kunne se DVD film /blueray er ikke et krav. Jeg har læst at de tit skriver om deres 2.1 anlæg at de giver "god surround lyd" og nu er jeg som sagt ingen ekspert men jeg troede at man skulle have 5.1 for at få surround, tager jeg fejl?

Hvad kan i anbefale? Det må gerne have en forholdvis høj WAF faktor.

Du kan kun få surroundlyd fra surround, slut prut ingen diskussion.

At man så kan opnå en fin frontlyd med 2.1 er en helt anden sag, men det kan på ingen måde gengive flyveren som kommer bagfra og flyver hen over hovedet på dig.

Dit ambitionsniveau for surround bestemmer vel nærmest kvaliteten i dit setup, du kan, synes jeg, få ganske fornuftigt surround til 4K, selvsagt blæser det ikke Imperial omkuld.

Du kan med fordel vælge et brugt system, men ellers er der f.eks. denne her Surround Reciever.

Dertil kunne du vælge disse højttalere. Disse kan du ofte finde på tilbud i Føtex/Bilka til ca. kr. 500,- for et sæt.

SUB bliver så lidt sværere at finde til en fornuftig pris men f.eks. denne her.

Jeg startede selv med et ALL-IN-ONE system og det virkede, det var fedt med surroundlyd, men der er altså bare sjældent detaljegrad og dynamik nok, så efter kort tid, vil man som regel gerne have mere. Men så kan man flytte sættet ind til sin komputer .
Til top
Pejsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-April-2008
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 16:32

Hej

Mange tak for jeres forslag. Jeg kan næsten se herinde at man generelt anbefaler selv at sætte et system sammen. Jeg må dog indrømme at jeg til at starte med "bare" ønsker at købe en færdig løsning, så må jeg smide det på PC'en hvis jeg bliver hooked senere.

Jeg har læst lidt mere her på forummet og fundet nogle systemer der er blevet anbefalet tidligere:

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid= HTSF1300%2ECEL

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=389271 - Lyder spændende og så får jeg jo Blueray også(er det fremtidssikret, format osv.??)

Og så er der jo det sæt som Datamax nævner, det er jo vildt billigt.

Jeg ved godt at ovenstående sæt nok er noget lort ift. hvad i selv kender til og har stående derhjemme, men mine hobbyer kommer i følgende rækkefølge; MC, Bil, Gokart, TV, Lyd

Så jeg skal bare have noget "middelmådigt" men der er jo ingen grund til at snyde sig selv for noget god vejledning af eksperterne herinde.

Jeg kan godt lide dit bud Hans, men tror jeg går for meget op i udseende kontra lyd.

;-)
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 20:22

Jeg kan godt lide dit bud Hans, men tror jeg går for meget op i udseende kontra lyd.

Sådan er der også mange som vælger kvinder , med fatale konsekvenser .

Redigeret af Hans j - 16-November-2008 kl. 20:26
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 20:42
Jeg har samme Tv som dig, rigtig godt valg :)

Derudover har jeg investeret i System HP 109 fra Harbosound, dertil bruger jeg en surround receiver, som i sidste uge var på tilbud i Elgiganten. Yamaha RXV363B. Det hele har kostet mig 4000 kr og det er inklusiv alle kabler til højtalere og subwoofer :) Jeg tror ikke du finder meget bedre lyd til pengene..
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Sådan er der også mange som vælger kvinder , med fatale konsekvenser .

Årets kvinde bemærkning der.. haha fedt..  

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
jackson stuart Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2008
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 20:45
jeg ville sjovt nok også anbefale præcis det samme som Hans, da du helt klart vil få bedst/mere lyd for pengene ifht. alt-i-et anlæggene, men vil du alligevel ha et design alt-i-en-æske anlæg så tror jeg ikke der er den helt store forskel, så skal du bare købe det du bedst kan li´
Sony W5500 - PS1/PS3 - NAD visofive - Sherwood - Dali concept - mission - eltax. (samt suzuki)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu