|
Surroundhøjttalersæt 5.1 til 20k |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hammurabi22 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Januar-2014 kl. 18:36 |
Hej
Jeg vil gerne udskifte mit gamle højttalersystem med noget nyt og er helt på bar bund. Jeg skal (stort set) kun bruge det til film. Stuen er på 30 m2. Mit anlæg består af Philips BDP-9500, Marantz SR-6004 og Onkyo M-502. Jeg har ikke brug for bulder og brag men værdsætter en neutral, gerne lidt varm lyd. Prisen skal nok ligge på 20.000 ± 5000 kr. Det må meget gerne være brugt, bare lyden er i orden. Jeg har en svaghed for System Audio men ved ikke om deres surroundsæt vil svare til mit behov. Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej. På forhånd tak. |
|
![]() |
|
siccio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad med eventuelt monitor Audio Apex?
Tror det sparker rimeligt røv uden at fylde voldsomt op. Har p.t ikke selv hørt dem endnu, men ligger højt på min liste hvis jeg skulle have noget i den prisklasse. |
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Hvad med noget MK sound?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19841 |
Enten går du i "klubben" og køber dette sæt
http://www.hifiklubben.dk/Products/dali-ikon-6-mk2-5-1-hojttalersystem-25454/ Ellers kigger du ovre i brugtafdelingen af dette forum efter Jake51's brugte DLS setup til 10.000 (eller deromkring) sidstnævnte står i Randers. Klaus |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Når det kun er til film, ville jeg kigge efter noget brugt Jamo D6 eller D7 THX. De deler håndmadder ud.
|
|
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
Jeg er i samme båd og regner med at købe sådan et sæt her når det bliver udgivet Rygterne siger at det bliver ca 20k for et 5.0 setup
|
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Xtz som Berdel er inde på, eller et brugt MK 750 system.. Sidstnævnte blive af og til foræret væk, spiller kanon.
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
Hammurabi22 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Tak til alle for gode tips og ideer
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
Husk at kom ud og lyt en masse selv. Det er der man bliver klogere. :) kan også være der findes nogle gæstfrie folk fra recordere med højttalere i ca den prisklasse som åbner dørene for en demo.
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Gal det ser fedt ud det sæt berdel, har du noget mere info på det?
|
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Mon ikke du mener D500 og D600? Dem vil jeg dog også tilslutte mig. Dog er D600 10.000 over budget. Men D500 rammer ret et godt stykke under: http://www.av-connection.dk/?PGr=4092&ML=1316 Men så er der evt. råd til 2 subs. Og tro mig.. Det stem sparker seriøs røv. Havde jeg ikke mit store musikbehov på samme anlæg, så havde jeg købt det for længe siden. Det er dog fint, til hvis du lige skal spille en fest op, men ikke anbefalelsesværdigt, hvis du virkelig skal lytte til musik i timevis og nyde alle detaljerne. Jeg er generelt imod musik med sub, hvis ikke det lige er til en fest.
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Nej jeg mente sådan set D6, så han kunne få noget mere for sine penge. Har en kammerat der lige har købt komplet D6 5.1 brugt for 6000,- og de skulle gerne smadre det D500 sæt.
|
|
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |