recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surroundreceiver max 4000 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurroundreceiver max 4000 ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Emne: Surroundreceiver max 4000 ?
    Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 09:49

Hej alle i lydnørder

Nu må det være på tide at udskifte mit nuværende Panasonic Surround med noget mere fornuftigt.

Jeg har som en start anskaffet mig et sæt KEF 5005 til en god pris og skal nu bruge en fornuftig surround receiver til disse.

Jeg har læst mange af de tidligere indlæg om Surround Receivere, men oftest ender anbefalingerne på receivere som Onkyo 605 og opefter - og jeg vil ikke op i det prisleje.

Behovet er ikke til dyrt entusiast grej og jeg forestiller mig jeg kan finde noget rimeligt i prislejet 3.500,- - 4.000,-

Jeg har eks. kigget på Pioneer VSX-917V-K som ser ud til rigeligt at opfylde mine behov.

http://cinemagic.dk/shop/pioneer-vsx-917v-k-1081p.html

eller Denon AVR-1708

http://hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr- 1708_surround_receiver_sort.htm

eller Marantz SR 4001

http://tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=2&emn e=visprodukt&Gruppenr=50&ID_infoside=4050401

Men jeg tager med kyshånd imod forslag til alternative - måske bedre - løsninger i samme prisleje

Redigeret af spawn - 25-Oktober-2007 kl. 11:08
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 10:59

Hej spawn - nu er jeg jo ikke den helt store lyd-nørd, men jeg har selv lige anskaffet med et surround system, hvor der indgår en Denon. Min Denon er en mindre model end den du har i tankerne.

Min Denon har bestemt ikke skuffet mig, hverken i lyd, tilslutninger eller funktionalitet - så Denon´en er sikkert værd at kigge på.

Held og lykke i processen spawn 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 11:08
Marantz SR4001!

Jeg kan i hvert fald skrive under på, at den sparker en del numse, især prisen taget i betragtning. Den er god til både stereo og surround; altså både musik og film, hvilket, så vidt jeg er blevet fortalt, ikke helt er Denon og Pioneers styrker. Den har også to HDMI-indgange og tre component-indgange, så man med vores TV har i alt tre af hver, hvilket er pænt i orden, og så til den pris. Eftersom den har HDMI og PCM-understøttelse, understøtter den ligeså mange af de fancy formater som f.eks. Onkyo 605, så længe de dekodes i afspilleren, hvilket alligevel også er meningen.

EDIT: Jeg valgte at anbefale den i sølv, da den her var lidt billigere, og det er også den farve jeg selv har Det er ikke længe siden, at den var nede i så lidt som 3k

Redigeret af Naiera - 25-Oktober-2007 kl. 21:40
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 11:22

Mange tak til jer begge

Det lyder da i det mindste til at man godt kan få noget rimeligt indenfor prislejet - og især med tanke på hvad jeg har benyttet indtil nu må det være en pæn forbedring.

Jeg er ved at nyindrette hele min stue - og i den nye indretning vil det umiddelbar passe bedst med en sort - men pyt Marantzen er stadig lige under de 4k.

Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2006
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 11:28
jeg har købt onkyo 605 til 3800 hos cyberport.de

Det virker...
/Christian

'I stick my neck out for nobody'
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 11:54

Tak Christian - det lyder jo fristende, men så får jeg den ikke foreløbig (som idag eller imorgen) - og jeg fatter ikke en brik tysk så føler mig dybt hjælpeløs ved at bestille gennem tyske webshops, desværre.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 12:22
Det er heller ikke altid, at Onkyo er det bedste...
Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2006
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 13:23
det er usandsynligt skarp observeret Naiera
/Christian

'I stick my neck out for nobody'