recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surroundreciever til bonussønen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surroundreciever til bonussønen

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surroundreciever til bonussønen
    Sendt: 27-Marts-2021 kl. 14:15
hejsa har investeret i lidt grej til bonussønnen....

Han har igennem tid fået et par ældre Dali højtalere med god power i. Så har han fået en Dali ikon sub og et par Dali lektor baghøjtalere. Og en center fra system audio.  

Han har fået min 15-20 år gamle nad afspiller kan ikke lige huske modelnummer.   Men der er kun optisk indgang til tv’et.   

Nu er han teenager og vil gerne have høj musik til fester og fed surround til film.....

Har kigget på en denon avr-x2200 og en Sony dnr-st1080 - hvad ville i foretrække.   Har et Max budget på 2.000 kroner.  

Og ellers findes der en denon avr2113 til en noget billigere penge vil den kunne klare opgaven

Skal kobles til en nvidia shield 2019 + et 4K tv af ældre dato og muligvis en ps4 eller en Xbox One...

Har brug for alle input...

Lige en ting - han hører meget høj musik og har lige pt både sat baghøjtalere og fronthøjttalere i samme højtalerstik - tænker det er gigant no go, det ændrer sig selvfølgelig når receiveren bliver skiftet ....

På forhånd tak


Redigeret af forzajuve - 27-Marts-2021 kl. 14:19
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2021 kl. 08:24
Hvis det skulle have din interesse, så har jeg en Yamaha RX S600 meget billigt til salg, bor i Næstved

Redigeret af Benny From - 28-Marts-2021 kl. 08:42
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2021 kl. 09:45
tak for tippet, har ikke lige kigget og set noget omkring den du snakker om men kan da lige kigge lidt 
..

De to andre er også i mellemtiden blevet solgt.  Så nu må jeg kigge efter noget andet
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2021 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

har lige pt både sat baghøjtalere og fronthøjttalere i samme højtalerstik - tænker det er gigant no go

Hvis de er sat i serieforbindelse, sker der ikke noget ved det. Impedansen (modstanden) bliver højere og tager lidt af hvor højt han kan spille. Hvis de er sat parallelt, risikerer han at brænde forstærkeren, fordi impedansen bliver lavere.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2021 kl. 11:57
tror jeg ikke han har styr på han har bare proppet to højtalere på samme udgang.   Nok ikke super
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
fredvej Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2010
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2021 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

tror jeg ikke han har styr på han har bare proppet to højtalere på samme udgang.   Nok ikke super

Den beskrivelse får mig til at tro han har koblet højttalerne i parallel.
Når han brænder forstærkeren af, få du et par dages ro og fred uden høj musik Wink
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2021 kl. 09:23
ha ha jeg siger til ham de skal pilles ud.   

Er en denon avr 2113 et dårligere valg end denon avr-x2100

Prisen er nogenlunde den samme 
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
DDfreak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2021
Sted: 2860 Søborg
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DDfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 06:04
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Er en denon avr 2113 et dårligere valg end denon avr-x2100

Prisen er nogenlunde den samme 

Hvad vil du betale for min Denon AVR-X2100W, da jeg overvejer at sælge min? Wink
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 08:20
nok alt for lidt.  Da jeg gav 700kr for en denon avr-2113 - men ved ikke om din er bedre end den
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Hvis det skulle have din interesse, så har jeg en Yamaha RX S600 meget billigt til salg, bor i Næstved

Hvad skal den koste?
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2021 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Hvis det skulle have din interesse, så har jeg en Yamaha RX S600 meget billigt til salg, bor i Næstved

Hvad skal den koste?

Har sendt dig en privat besked
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu