|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
fimo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-April-2006 Sted: Sweden Status: Offline Point: 70 |
![]() Sendt: 26-April-2011 kl. 10:55 |
Hejsa,
Vi har canal digital via bredbånd, og vi har ikke haft problemet før men nu er vores tv billedet begyndt at hakke på nogen kanaler, ikke alle kanaler og da vi ringede til canal digital for at fejl melde, så fik vi at vide at det var fordi vi havde en dårligt ant signal og at vi skulle købe noget "bedre" antenne kabel ??? 1) det kabel vi bruger nu er et standard 75 ohm, 7mm hvidt kabel så hvad er det for noget vi skal købe istedet for ? og er det normalt at ens kabel lige pludselig kan blive "for dårligt" uden at man har ændret på det ? takker for evt svar.... |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er rigtigt at kablet kan have en betydning for signalet, men da alt har været i orden indtil nu, så kan det tyde på at der er opstået et andet problem, har du set efter om signalstyrke og kvalitet er ændret, og om der er ændringer i BER i forhold til tidligere.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
Du bør starte med af skifte alle dine antennestik til nogle RF-tætte stik.
Altså drop alle dem med plastikhætter. Ligeledes bør alle splittere være med RF-stik. Ikke brug de billige T-splittere fra supermarkedet. De 2 tiltag løser problemet i 9 ud af 10 tilfælde. |
|
![]() |
|
fimo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-April-2006 Sted: Sweden Status: Offline Point: 70 |
![]() |
Når jeg kigger på de kanaler der virker, så ligger de på en kvalitet der hedder omkring 64-65%
dem som hakker ligger omkring de 52-54% i kvalitet (ved ikke lige om det betyder noget, men trykker bare på en knap på min digital modtager og så kommer der info frem omkring, kvalitet,signal styrke, error pack ?)
ved desværre ikke hvad "ber" er for noget ???
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
takker for jeres svar, skifte til nogen RF tætte stik, kan du linke mig til hvad det er for nogen du mener + splittere være RF stik....
bare for at være 100%
takker....
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen,
Nu har jeg netop testet lidt mere og fandt frem til dette ved at bruge sådan en fætter til at dele mit signal til 2 stk TV.. (klik for at se foto) ![]() Men jeg får desværre stadigvæk et dårligt signal når jeg splitter, dvs at hvis jeg har et kabel siddende i væg udtaget, så ligger mine kanaler på ca 70 - 73% i signal styrke, når jeg så splitter mit signal i 2 med ovennævnte løsning, så falder signalet ned til 55 - 60% og derved begynder nogen af kanalerne at "hakke", "fryse" ??? Så jeg tænkte om der ikke findes en løsning hvor jeg har mulighed for at dele et signal til 2 stk TV uden at miste signal kvaliteten = at kanalerne begynder at hakke, fryse ??? Rettelse til mit første indlæg, vi har canal digital via kabel tv IKKE bredbånd Redigeret af fimo - 08-Maj-2011 kl. 21:07 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10509 |
![]() |
Du skal blot anvende en antenneforstærker til kabeltv med 2 eller flere udgange. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1843 |
![]() |
GLEM alt om antenneforstærkere og andet, jeg kan se på dit vedhæftede billede at du er god til at fuske. For det første bruger du et gammelt "utæt" vinkelstik og så deler du signalet efter dåsen, dette er ikke godt. Du kan godt bruge din fordeler men du skal altid slutte med en antenne slutdåse og derefter ordenlige kabler og stik ( HF tætte ) se evt. her http://www.av-connection.dk/?ML=4 |
|
![]() |
|
![]() |
>Pony65... Tak for dit indlæg og ja jeg er ikke en "ørn" i dette øjemed men for at jeg skal forstå dit indlæg 100% korrekt.....
Idag har jeg en dåse på væggen hvor jeg har trukket et ant kabel til mit 1 TV og det fungere. Så har jeg som vist på mit foto købt en"F-splitter" hvor jeg har lavet et kabel fra vægdåsen til deleren, og derfra til de 2 tv, som desværre så gør at jeg har dårligt signal... Det jeg burde have gjort (hvis jeg forstår alt dette korrekt) er at bruge mit kabel som vist på fotoet MEN med lukket tætte HF kabler og så fra min spiltter, lave et kabel der går fra splilttren til en SLUTdåse ved hver af de TV som jeg ønsker at have tilsluttet og så burde det virke bedre end idag og altså uden brug af en ant forstærker ? eller har jeg misforstået det ? |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1843 |
![]() |
Til fimo
Det er korrekt, brug den fordeler du har på loftet og køb 2 af dem her: Har du ikke et "hul" i væggen til den anden dåse, så køb et underlag, se her: De kan fås i grå også. Men søg på siden hos AV-cabels og find også F-conn. + han/hun adaptor og kabel. God fornøjelse
|
|
![]() |
|
trikker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
![]() |
Hvad er der i vejen med sådan en her ? http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antenneforstaerker/triax_antenneforstaerker_2vejs_25_db_3822_da.html Spørger bare fordi jeg er nysgerrig. Skal det være F-connectorer, er det ikke ok bare de er HF-tætte ? http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antennestik/coax_antennestik_metal_han_5865_da.html Mulighederne ville måske være nemmere for trådstarter hvis det andet var en mulighed. http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antennekabel/high_grade_antennekabel_15_m_2119_da.html (ved desværre ikke hvordan jeg laver links til at klikke) Er det for iøvrigt nødvendigt med en slutdåse, hvis kablet går direkte i TV/Radio (så er det vel termineret ?) Redigeret af trikker - 10-Maj-2011 kl. 19:57 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det gøre ganske enkelt ved at skrive dem eller kopiere dem ind. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |