recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S-video input til Hauppauge 150
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketS-video input til Hauppauge 150

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik P Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: S-video input til Hauppauge 150
    Sendt: 16-Januar-2006 kl. 11:21

Hej

Jeg i et stykke tid haft min selector sluttet til MCE via composite.

Nu vil jeg gerne skifte til s-video. Jeg har fået selectoren til at sende et S-video signal via scart stikket og et SCART/S-video converer stik, og det virker fint, når jeg slutter det til TV'ets S-video indgang.

Desværre får jeg ikke noget signal ind på MCE når jeg tilslutter s-video kablet der. Har prøvet at køre "Indstil TV signalet" wizzarden, men det hjælper ikke.

Er der et trick, for at få Hauppauge kortet til at tage inputtet fra S-video indgangen?

Hilsen Henrik

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 10:40

Prøv at kikke på tråden: se Parabol på MCE.

Jeg har ikke selv kabel, men parabol men jeg tor det er samme fremgangsmåde dvs. når du skal vælge mellem Antenna/cable/sattelite skal du vælge cable, så skulle den meget gerne fremkomme med et valg mellem forskellige input muligheder, herunder S-video. Når du vælger den skal der komme et lille vindue nederst der viser siganlet fra s-video indgangen.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 10:47

Hm, det mener jeg at jeg har prøvet - uden at blive prompted for hvilken indgang der skal bruges.

Jeg vil teste igen i aften for at være 100 % sikker

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2006 kl. 14:58

Nu har jeg dobbelt checkket, der kommer ikke noget prompt for, hvilket interface den skal vælge!

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2006 kl. 00:02

Ja så tror jeg at jeg står af.

Har du hentet de specifikke MCE drivere til kortet?

Jeg ville nok gemme det image du har på en anden disk og prøve at installere det hele igen fra bunden af. Tag Hauppage kortet ud under installationen af XP/MCE og isæt det i efter alle MS opdateringer er installeret, inkl. RollUp 2. Så sætter du kortet i og vælger at du selv vil finde driverne og så peger de på de udpakkede driverer (til MCE!) fra Hauppage.

Til projektet kan jeg anbefale at benytte image for dos/windows  http://www.terabyteunlimited.com/

Det kræver du har et sted at gemme dit image på f.eks en USB harddisk eller et antal DVD'er. Det kan bruges i 31 dage uden betaling

Den kan godt være at du har prøvet alt ovenstående, men det fremgår ikke af tråden. Hvis du har prøvet det så er er jeg stået af.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2006 kl. 10:42

Ja, det er lidt lusket.

Jeg har ikke prøvet reinstallation som du foreslår, men det kan godt være jeg er nødt til at ty til de desperate metoder.

Tak for linket til Image fidusen, det lyder ert samart!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu