|
S-video til min Samsung 7005 TV ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SpookiePower ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 107 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-September-2012 kl. 11:31 |
Jeg har en ældre harddisk optagere hvor fra der er SCART, phono og S-video udegange. Jeg vil nu gerne tilslutte min optager til mit Samsung Smart 7005 TV, men dette TV har ingen S-video indgang. Jeg har prøvet at lave en forbindelse både med SCART og phono, men det giver virkeligt et dårligt billede når jeg vil afspille en optagelse fra min harddisk optager. Kan man få en omformer/converter der kan lave S-video om til HDMI eller lign ? og vil det give et bedre billede ?
- Kim -
Redigeret af SpookiePower - 16-September-2012 kl. 11:31 |
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Scart med RGB er bedre end S-video. Hvis dit tv hverken understøtter RGB (har kigget i manualen og der er kun et billede af hvordan man tilslutter scart med en adapter) eller S-video "y/c" via scart, så må du stille dig tilfreds med composit via scart.
Du vil ikke få noget ud af at anvende en converter fra scart til hdmi, andet end at slippe en masse penge. Der er intet at hente der. Du kan købe externe scalere der kan hjælpe lidt men det er endnu dyrere. Du sidder med et billlede der fylder et postkort, der skal zoomes til et HD panel. Det er bl.a. grunden til det dårlige billede. Du går fra, hvis jeg husker korrekt, 720x576i (NTSC 480i) til 1920x1080p. Det er dømt til at ligne L*** :) Du må ebay'e en "ny" afspiller, hvis du vil nyde dit materiale lidt endnu ;) Edit: Har din afspiller ikke Component udgang? Rød, Grøn, Blå. Dit tv har Component indgang (Y/Pb/Pr). Det kan bære et, op til 720p, signal. Redigeret af Guyver - 16-September-2012 kl. 18:33 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |