recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SVP03s hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SVP03s hjemmebio

Besvar Besvar Side  <1234 62>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 14:40
Løsningen med en forsatsvæg er også med, skal også beslutte om center skal sidde under eller bag lærred. Men jeg skal have insbygningshøjtalere i køkken m.m.
Laver teknikrum i kælder hvor alt samles, TV, SAT, edb kabling, min QNAP 459 m.m.
Jeg laver så mange rj45 udtag i huset at folk allerede ryster på hovedet.
Til at drive alle de indbygningshøjtalere bliver det nok en af dem her.

Redigeret af SVP03 - 22-Januar-2011 kl. 14:45
SVP03
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Point: 869
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blu-ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Det skal bare være i orden.
Stolene bliver i den retning her.

Stole med indbygget køleskab det er god stil Clap
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Det skal bare være i orden.
Stolene bliver i den retning her.

Stole med indbygget køleskab det er god stil Clap
Cool
SVP03
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 14:59
Aahhh, en hjemmebio efter mit hjerte. Jeg vil helt sikkert følge med og hente inspiration til når jeg forhåbentlig en dag skal til det samme. Glæder mig til at følge udviklingen!
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Spændende projekt må man sige!
Hvis rummet kun skal bruges til film, ville jeg klart gå efter M&K 150 hele vejen rundt. Hvis du ikke gå meget op i EQ og kun audiodelen, ville jeg kigge nærmere på Cary Cinema 11a, hvis du gør, kunne Integra/Onkyo/Denon være noget man kunne kigge på, med deres nye Audyssey XT32 og Sub EQ HT  (der skulle være fantatisk med flere subs, samme EQ som i SVS AS-EQ1)

Men igen, hvis Otto er inden over, som er et rigtig godt valg, går du slet ikke galt i byen. Glæder mig meget til at høre dine vurderinger - især JVC vs Sim2 mht. projektorer!
Har faktisk kig på dem her.
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 15:07
SVP03
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 15:12
Jeg vil også følge med her, skal selv igang med nyt hus om en måneds tid. Jeg har helt sikkert bestemt mig for at lave en fortsatsvæg ved lærredet så man kan gemme højtallerne væk. Jeg vil også anbefale dig at få lavet et flydende gulv (markant bedre bass). Bliver det gipsvægge i din bio ?
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 15:16
De 3 af væggene er ydervægge i letbeton.
Flydende gulv bliver det ikke, men hvordan subben skal stå/monteres er en anden ting.
Her er link til loftet jeg vil lave i en flåde.
SVP03
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 15:20

Har kontakt med Otto.
CSN er ikke lige min stil, i vores sidste store nabo fælleskøb gik han mere op i at sælge os kabler, kabler og kabler. Da både min nabo og jeg selv er ingeniører, mener vi jo nok at vi ved mere om det end han gør. Utroligt at når man har en forretning kørende at man ikke lytter mere til kundernes behov.

Har også fat i andre med lyden.

Grunden til at jeg spørger herinde er at jeg vil høre jeres bud. Alle dem jeg besøger sælger jo typisk kun 2 højtalermærker, og der er ikke nogen der har sagt endnu at det bedste jeg kan få er hos konkurrenten. Smile

Regner i øvrigt med at lave en lydberegning på rummet.
Altså Christian vil gerne sælge sine kabler fordi han mener at det reelt har en virkning - og jeg er enig  - det er så en anden snakSmile

Jeg har aldrig oplevet andet med Christian, end at han lytter meget til sine kunder, og gør virkeligt meget for at tingene skal spille sammen. Siger jeg nej til et af hans forslag, så er det fluks accepteret.

I mine øjne er Christian nok den som jeg har mødt, der ved mest om lydSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 15:25
Du kunne jo lave et træskelt og montere gips og rockwool ? Beton og go lyd er vel ikke det bedste match :-)
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Spændende projekt må man sige!
Hvis rummet kun skal bruges til film, ville jeg klart gå efter M&K 150 hele vejen rundt. Hvis du ikke gå meget op i EQ og kun audiodelen, ville jeg kigge nærmere på Cary Cinema 11a, hvis du gør, kunne Integra/Onkyo/Denon være noget man kunne kigge på, med deres nye Audyssey XT32 og Sub EQ HT  (der skulle være fantatisk med flere subs, samme EQ som i SVS AS-EQ1)

Men igen, hvis Otto er inden over, som er et rigtig godt valg, går du slet ikke galt i byen. Glæder mig meget til at høre dine vurderinger - især JVC vs Sim2 mht. projektorer!
Reciever og projektor er jo de 2 ting man skifter hele tiden.
Har Onkyo 906 jeg bruger som processor i dag.
Så hvis Integra 80,2 processor, der har 2 sub ud har EQ indygget som SVS egen enhed, kunne det jo være løsningen til en sub hjemmebyg podieløsning med forsatsvæg.

Redigeret af SVP03 - 22-Januar-2011 kl. 15:36
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Har kontakt med Otto.
CSN er ikke lige min stil, i vores sidste store nabo fælleskøb gik han mere op i at sælge os kabler, kabler og kabler. Da både min nabo og jeg selv er ingeniører, mener vi jo nok at vi ved mere om det end han gør. Utroligt at når man har en forretning kørende at man ikke lytter mere til kundernes behov.

Har også fat i andre med lyden.

Grunden til at jeg spørger herinde er at jeg vil høre jeres bud. Alle dem jeg besøger sælger jo typisk kun 2 højtalermærker, og der er ikke nogen der har sagt endnu at det bedste jeg kan få er hos konkurrenten. Smile

Regner i øvrigt med at lave en lydberegning på rummet.
Altså Christian vil gerne sælge sine kabler fordi han mener at det reelt har en virkning - og jeg er enig  - det er så en anden snakSmile

Jeg har aldrig oplevet andet med Christian, end at han lytter meget til sine kunder, og gør virkeligt meget for at tingene skal spille sammen. Siger jeg nej til et af hans forslag, så er det fluks accepteret.

I mine øjne er Christian nok den som jeg har mødt, der ved mest om lydSmile
Nu er det også et par år siden, og han lærer også hele tiden,
så tager da en snak med ham.
Nu skal den her tråd ikke handle om kabler, men hvis jeg skal købe af ham,
skal vi have lavet den HDMI kabel blindtest Cool Det bliver altså en betingelse.
SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 62>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu