recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SVP03s hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SVP03s hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <1 5758596061 62>
Forfatter
Besked
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 06:21
Jeg synes også selv de super fede de X12er men den kunne ikke følge med Velodyne DD12+ og B&W DB1.

Men jeg tænker lidt om at den vel kan spille nogen db højre end 350?

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 06:44
Nu er min kælder måske for effektivt dæmpet med basfælder, for der skal meget til i rummet.
Har haft de 2 gamle 350er i stuen og her var der rigeligt med punch for at sige det pænt.
De nye x12 klarer opgaven i bioene rigtigt fint. Jeg tror det bliver meget fint når jeg får placeret alle 4 eller måske kun 3 korrekt.
De 2 andre er også meget fine subs og jeg er selv ret tilfreds med Velodyne auto korrektion jeg mener er lavet godt til almindeligt brug.
Nu er netop SUB lyd nok der hvor de fleste har ret forskellig opfattelse af hvad lyder bedst.

Og så var der jo lige den meget fine pris på de 2 X12 jeg købte til.
SVP03
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:


Jeg har idag set film og testet klip i 4 timer, og X12 er et kæmpe step-up ift de gamle.. De er virkelig virkelig gode. Alt det snak om bulder og "velodyne agtig" bas er noget vrøvl. Da jeg hørte dem første gang for en måneds tid siden, var de også alt for buldrende, men det kan mx350 altså også være. Kender en der lige har videresolgt sin 350 pga bulder Wink Vil faktisk gå så vidt til at sige, at X12 er det største step-up i 300 serien. Men de minder selvfølgelig om hinanden, samme konstruktionsprincip, samme lydfilosofi, men X12 har bare mere bundtræk, hvor 350 er mere finpoleret. Det ekstra output X12 leverer er SÅ nyttigt.. Det er også en del større kabinet, anden forstærker, andre enheder.........ja en helt ny sub
Og dog, de lyder alligevel ikke helt ens


hvori ligger det kæmpe step up , i forhold til MX 350?
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 09:04
I bunden
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

I bunden


okay - Havde ellers indtryk af ,at du bedre kunne lide MX 350

Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 09:36
Kunne jeg egentlig også ved første lyttetryk hos mig, eller dvs det var for/imod, men hældte til 350.. Først stod x12 ude i rummet og vi hade ikke sat processoren op, så x12 integrerede ikke ordentligt ift hvad de kunne og resten af systemet. Nu kan jeg ikke komme på punkter hvor 350 er bedre
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 17:07
Hej med jer alle.

Er der nogen der ved hvilke enheder der sidder i X12'eren?

I de aldrende 305'ere var det Peerless, er det ikke korrekt?
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Hej med jer alle.

Er der nogen der ved hvilke enheder der sidder i X12'eren?

I de aldrende 305'ere var det Peerless, er det ikke korrekt?
Peerless i 350 jo. Mener X12 er MK´s egenudviklede enheder. Mener ikke det er scan-speak som i resten af 300 serien.. Men er ikke helt sikker på dette
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 17:33
Hej Ole.

Det var nemlig det jeg lurede på.. Altså om det mon var scanspeak som i 300 serien.

Jeg har siddet og kigget på billeder af scanspeak enheder og har fundet noget der ligner, men de fleste HT enheder deler jo en del grundlæggende karaktaristika.

Prøver at finde et link når jeg ikke er på mobilen.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 17:52
Enhederne i s300 er specielt udviklet af scan-speak til MK, så dem tror jeg ikke man finder i deres sortiment. Sikkert nogen der ligner dem
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 21:05
Det var nu også mere enhederne i X12 jeg tænkte på. 

- denne ligner lidt, har ihvertfald noget der minder om det samme 'mønster' på dustcap'en

http://frequence-shop.dk/produkter/13-scanspeak-discovery/768-30-cm-bas-4-ohm-51-mm-vc/
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 21:16
Jeg er blivet fortalt at enheden er bygget efter egne ønsker hos SS, lige som med S300.

Men der jo ikke andet og gøre og skrue den enhed ud
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5758596061 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu