|
Svært at sælge nyt hifi. Jeres mening? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juli-2016 kl. 17:59 |
Hej gutter. Jeg skal investere i nyt hifi, og købe en god int. forstærker Rotel regner jeg med enten RA1570 til 12500kr eller RA1592 til 19750kr. Men jeg har ikke lige pengene til mine fronter, dem jeg har kigget på er 45-50.000kr. Det tager mig 6 måneder nok at skaffe penge til dem.
I mellemtiden tænker jeg bare at købe nogle af de billige demo-fronter de har hos hififreaks. Feks Triangle Elara LN-07 til 3000kr stk dvs 6000kr sættet og det er demo/b-stock. Fint nok med mig indtil jeg får flere penge. Men hvor nemt tror i det bliver at sælge dem igen, på brugt markedet og til hvilken pris? Hvor stort et tab vil i regne med at jeg får? Vil helst tabe max 1000-1200kr, og det er fint nok for mig. Men et tab på 2000kr er lidt for pebret. Altså pr sæt, dvs køber dem for 6000kr og sælger dem for 4800-5000kr. Jeg har før solgt et surroundsæt med stort tab, solgte det for 2750kr og havde købt det for 4000kr dvs 1250kr i tab, det samme med min forstærker købte den for 2500kr solgte den for 1600kr så vidt jeg husker. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor ikke købe brugt.
På den måde bliver dit tab sandsynligvis mindre når du sælger. |
|
![]() |
|
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
Brugt er også en mulighed, men så skal jeg finde et godt tilbud. Demo og B-stock plejer at være meget velholdt(plejer), og det vil jeg langt hellere have end folks brugte hifi man ikke ved hvordan de har behandlet.
Og så er markedet nok heller ikke det bedste, men jo hvis jeg kan få noget bedre end feks de elara Ln-07 til prisen så kigger jeg gerne på det. Men anyways det er selvfølgelig umuligt at sige præcis hvad folk vil give for noget, men vil bare gerne lige høre hvad i siger til mulighedern for at afsætte det specifikke sæt på markedet med et max tab på 1000-1250 kr.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Selv tør jeg ikke købe brugt, med mindre at jeg kender sælger rigtigt godt, og ved hvorledes denne behandler sit grej. Og så er der jo lækkert at få noget sprit nyt.
Lidt mere high-end udstyr er ofte svært at sælge. Dels med baggrund i at de færreste har et reelt kendskab til den type af HIFI udstyr, og dels - hvis disse typer så alligevel vælger at prøve lykken må det ikke koste noget. Der er rigtigt meget hr og fru Danmark. Det man skal håbe på når man vil sælge er jo, at der kommer en køber forbi, og som kender grejet og ved hvad det koster.
Redigeret af Hother - 15-Juli-2016 kl. 18:47 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Men altså det er jo ret billigt det jeg har tænkt mig at købe og sælge videre om 5-6 måneder. Så der er vel ikke den helt store risiko for køber. Men anyways det er mere konkret low-end hifi jeg tænker på hvor svært det kan være at sælge videre dvs for 1000-5000kr pr enhed. Generelt synes jeg, i hvert fald på den blå avis, at markedet er meget lille, og der er meget bras, og meget af det er alt for højt prissat. Der mangler likviditet i brugtmarkedet. Jeg vil bare nødig have højttalere til 5000-6000kr pr sæt som jeg ikke kan afsætte, for så kan jeg lige så godt vente og spare op til det jeg gerne vil have og ikke købe noget der ikke kan afsættes. Jeg har selv ringe tiltro til at få det solgt til fornuftige penge, de højttalere og center jeg har kigget på.
|
|
![]() |
|
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
Renten er lav... køb dog det du vil have, her og nu, på bedste afbetalings vilkår... dit alternativ, at købe billigere og samtidig demo, for at sælge det kort tid efter.. kan nemt koste dig mere end renten på lånet
![]() Fordelen er at du kan nyde lyden fra det "rigtige" højttalersæt fra dag 1... og kommer du til (flere) penge, kan du jo bare betale lånet ned/ud ![]() Bond
![]() |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
Ja på brugt markedet med dig - væbnet med tålmodighed:).
Jeg har købt nyt engang og det var et Harman kardon til 12.000kr. Det blev solgt igen og efterfulgt af flere gode brugtkøb. (Syntes jeg selv). Idag har jeg dali/Nad/Svs til +40.000kr nypris - handlet over ridder de samme 12.000kr jeg brugte på det Harman kardon:). |
|
![]() |
|
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Lad være med at købe noget du ikke har råd til, det er forskellen på en 10k og en 20k forstærker for lille til. Ellers spar sammen eller lån pengene. Det er møg bøvlet at sælge brugt hifi og brugtpriserne er lave.
|
|
![]() |
|
Men spørgsmålet er ikke om jeg skal købe noget jeg ikke har råd til, det får jeg om måske 6 måneder. Men nu har jeg kun råd til den billige løsning til 6000kr, og ikke den dyre til 45.000. Nej spørgsmålet er bare om det er realistisk at hive en god del af mine penge hjem via brugtsalgt om 6 måneder. Dvs køber jeg det nu, hvor meget er det mon værd om 6 måneder. Jeg plejer at regne med 10-20% indenfor 1 år i tab på ethvert elektronikprodukt. Ellers er der bare ikke købere til prisen hvis man ikke sænker det med 10-20%
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
Der er altid en chance for at købe katten i sækken, når man handler brugt.
Og det afspejler jo også prisen på brugt. Jeg vil ikke gi 5.000 for noget der er 6 måneder gammelt som har kostet 6.000. Jeg vil mene, at der skal en større afskrivning på. Ellers ville jeg heller ofre de 1000 ekstra og købe nyt.
|
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 589 |
Tænk på hvilken rabat du selv ville forvente for højtalere der koster 6K og er et halvt år gammel.
Personligt ville jeg forvente et afslag på ca 1500kr i forhold til nyprisen |
|
![]() |
|
Nyt koster det 10.000kr. Det er demo til 6000kr. Uanset hvad, så taler vi ikke om en nypris på fronterne men en demopris jeg skal betale, hvorfor jeg forventer at den nuværende værdi ikke bliver særlig forringet, ligesom når man køber spritnyt. Der kan vi tale om 20-30% i tab ift hvad markedet vil betale på det meste hifi, i hvert fald i det lave segment på 0-10.000kr.
Jeg forventer selv at betale den pris jeg mener produktet er værd, og ikke bare en fast rabat ift den pris køber har erhvervet til. Og så handler det også om hvad markedet generelt betaler. Ja men jeg tænker også over jeres egne erfaringer med at sælge billigt hifi specielt højttalere, hvor nemt det er. Fordi det er noget lort at brænde inde med højttalere til trods alt 6000kr hvis ingen gider at købe dem pga et meget lille brugtmarked generelt. Det er også dyrt at fragte, derfor er markedet indsnævret til 10-20km fra min bopæl.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |