recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Svært at sælge nyt hifi. Jeres mening?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Svært at sælge nyt hifi. Jeres mening?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 20:32
Njaeee ikke helt enig og så alligevel vel:). Syntes da man bør have pengene til det hifi man vil købe. MEN idag kan man efterhånden få ret gode lån via bank eks. Personligt har jeg et banklån (dog tilknyttet kreditforeningslån) med samme rente ind og udlån.
Senest da mit tv gik i stykker og forsikringen gav mig knap 10.000kr til nyt, røg de ind på kontoen istedet og trak den fine rente, mens jeg fik lavet et 12 mdr rente og omkostningsfrit lån på tv´et jeg købte. 
Lidt har også ret, men i sidste ende fik jeg tv´et billigere end købsprisen hvis jeg modregner de renter de 10.000kr trak i den periode.
Er der samme gode betingelser for lån næste gang jeg skal lave et køb på 10.000 eller derover, gør jeg det samme.

Redigeret af Bromberg5 - 18-Juli-2016 kl. 12:10
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 07:40
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

Men hvorfor skal jeg dog regne med 40 procent?? Hvor pokker hiver du det tal frem fra? Hvad du selv er villig til at betale for et bestemt produkt? 
Varen forringes jo på ingen måde med 40% indenfor 6-8 måneder. Jeg ville konservativt set sætte tabet pr år på brugte produkter til 15-20% op til 70-80% max tab, med mindre der er tale om tv feks de taber sygt hurtigt værdi. Men alt andet end tv vil jeg sætte til 15-20% pr år. 40% indenfor 6-8 måneder lyder helt bananas. 
Men hvis jeg ikke kan få det solgt til den pris som helst skal være max med et tab på 20% så kan det jo være lige meget hvad jeg selv mener det er værd, hvis der ingen købere er. 

????

Undskyld. Modsiger du ikke dig selv? Du skriver mellem 15 til 80% Mener at 40 % ligger inden for denne margen.

Hvis jeg skulle købe et par demo højttalere der var seks måneder gamle ville jeg bede om at se kvittering. Prisen er 6000,- Det er den pris butikken kan få. Så er nypris på 10000,- ligegyldig for mig.

Mit bud på sådan et demo sæt vil ligge på max 3500,-

Køb sættet og lad det komme an på en prøve.
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 08:08
Hvis du stadig overvejer et par brugte højttalere har jeg et sæt DLS R55 jeg skal af med.

Dem kan du få for 2500kr.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=587&zoneid=3

Redigeret af Kasperp - 17-Juli-2016 kl. 08:08
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Hvis du er 100% sikker på at have pengene om 6 måneder, så brug da en finansieringsordning, som du så bare indfrier om 6 måneder. Så får du højttalerne med det samme, men minimale ekstra omkostninger. At køber nogle midlertidige i 6 måneder er jo lidt et lotteri. Kan du sælge dem? Og hvad kan du sælge dem til? På den anden måde ved du 100% hvad dine omkostninger er på de 6 måneder

Et forbrugslån inklusiv stiftelsesomkostninger i omegnen af 50.000,- bliver på 6 måneder et dyrt bekendtskab.

Helt grundlæggende så låner man ikke penge til hifi eller tilsvarende forbrugsgoder, hvis man er en voksen og økonomisk ansvarlig person. Det er en luksus man sparer op til.... altid. 

Forbrugslån medfører aldrig noget godt, og hvis det rent faktisk er i overvejelserne, så bør man helt sikkert tage et grundt kig på hvordan man håndterer økonomi sådan helt generelt. Der er altså en årsag til, at firmaer der tilbyder den type lån, henvender sig til folk der befinder sig meget lavt på den sociale rangstige og med minimalt uddannelsesniveau.

Man kan lige så godt vænne sig til at spare op til den slags, da omkostninger på den type lån koster helt enormt meget på lang sigt. Et enkelt lån på et langt liv gør selvfølgelig ikke forskellen, men er det mere regel end undtagelse, vil man ende med at betale dyrt for den type livstil. Der skal ikke ret mange af den type lån til, før man står i en situation hvor man løbende betaler renter, fremfor at indbetale til opsparing. Lige nu er det højtalere, men hvad så med fjernsynet, ferierejsen, møblerne, bilen, huset, taget, bryllupet, computeren, mobiltelefonen, tablet osv. osv. Det bliver alt for nemt en ond cirkel man aldrig kommer ud af.

Ansvarlige mennnesker har slet ikke et lån med i tankerne, når de køber luksus. Det gør at vi kan købe bedre, dyrere ting, og vi kan skifte dem ud oftere hvis det er det vi vil... så meget betyder det nemlig at man aldrig betaler renter. Eller også kan man simpelthen bruge de sparede penge på noget helt andet.

6 måneder er ingen tid, når der er tale om fint og dyrt udstyr man får glæde af i mange år. Spar op og glæd dig. Forventningens glæde er som regel den største, og du ender med at blive endnu mere glad for dit valg, når det ikke er købt for lånte penge.

Men jeg er i øvrigt helt enig i, at det er lidt af et lotteri at købe noget midlertidigt i forhold til tab, når det alligevel skal skiftes ud.

Nu opfordrer jeg ham jo altså ikke til at tage et SMSlån eller købe gennem Leasy, hvor renten rigtig nok ligger på omkring de 25% (eller højere). Snak med din bank. Alternativt har en del forhandlere rigtig gode finansieringstilbud. Bla. Hififreaks, som netop tilbyder et 6 mdr. lån på f.eks. 40000 til 1500 i omkostninger i alt.

Jeg antager at man godt kan tænke selv, så man ikke ser det som en opfordring til at tage et dyrt quicklån. I forhold til trådstarters oprindelige idé, mener jeg et lån er bedre og mere sikkert. 

ps. i din lange remse over "luksusvarer", finder jeg det lidt mærkværdigt at du nævner både hus og bil. Det er dog de færreste mennesker der er i stand til at købe hus og ny bil kontant.

Redigeret af dumb - 17-Juli-2016 kl. 08:46
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 09:47
Du kan få et privatlån hos mig, til "fine" renter
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 18:11
Jeg har købt mit Triangle Color sæt hos hififreaks til 5600kr, og håber nu at jeg kan sælge det senere for samme pris eller med et tab på max 20%. Nu får vi at se hvordan det går. Jeg kan ikke tage lån pga gæld. Ingen vil låne mig penge, ej heller min familie :P
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 19:34
Tillykke med dine nye højttalere.

Håber det lykkedes for dig.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 23:40

Jeg har købt mit Triangle Color sæt hos hififreaks til 5600kr, og håber nu at jeg kan sælge det senere for samme pris eller med et tab på max 20%. Nu får vi at se hvordan det går.

Tjah, en del potentielle købere har lige læst, hvad du har givet - de vil forvente et godt nedslag.
Tænk over at jeg for et par måneder siden købte eb Marantz SR 5010 for 3500 kr, den er stadig til salg for 5500.

Jeg kan ikke tage lån pga gæld. Ingen vil låne mig penge, ej heller min familie :P

I så tilfælde vil jeg stærkt anbefale dig at returnere højttalerne, hvis du kan og så begynde at afdrage på din nuværende gæld og spare det fulde beløb op til dit kommende udstyr.

Du er allerede i gældsspiralen, lev af havregrød i et år og spar op!

Jeg er lidt over 40, har kone og barn og bor i eget hus i en mindre by i provinsen. Vi har begge en okay indkomst, ikke noget prangende, men vi er gældsfrie. Det kan de fleste blive, hvis de sætter tæring efter næring. Vi tog et halvt "opsparingår" for mange år siden, hvilket betød at biler efterfølgende var noget der blev sparet op til (læs: 1/4 mill kontant for de sidste to). Hvis vi kunne gøre det, kan alle gøre det!

Gør det!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 09:01
Når jeg køber brugt, og det gør jeg tit, vil jeg på et sæt 6 måneder gamle høttalere forvente et nedslag på 30-50% før jeg finder det interessant - Ellers vil jeg hellere købe nyt. At du køber en demohøjttaler, gør jo ikke at køberen vil sammenligne med prisen på en ny højttaler, han/hun skal naturligvis prissætte en demohøjttaler som udover det har været brugt 6 måneder.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 09:20
Og om et halvt år kan det let være at der igen er et sæt på demo/B-Stock som en køber vil sammenligne pris med....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 10:11
Er generelt enig, men kan nu ikke se problemet med at have gæld i fast ejendom. Bor man i Kbh/Sjælland så er det nærmest umuligt at være gældfri hvis man ønsker ejen bolig.
Her hjælper det ikke at spare op et par år.
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 10:15
Hos Hififreak er der altid B-stock, tilbud eller lagersalg.....
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu