|
Svært at sælge nyt hifi. Jeres mening? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Njaeee ikke helt enig og så alligevel vel:). Syntes da man bør have pengene til det hifi man vil købe. MEN idag kan man efterhånden få ret gode lån via bank eks. Personligt har jeg et banklån (dog tilknyttet kreditforeningslån) med samme rente ind og udlån.
Senest da mit tv gik i stykker og forsikringen gav mig knap 10.000kr til nyt, røg de ind på kontoen istedet og trak den fine rente, mens jeg fik lavet et 12 mdr rente og omkostningsfrit lån på tv´et jeg købte. Lidt har også ret, men i sidste ende fik jeg tv´et billigere end købsprisen hvis jeg modregner de renter de 10.000kr trak i den periode. Er der samme gode betingelser for lån næste gang jeg skal lave et køb på 10.000 eller derover, gør jeg det samme. Redigeret af Bromberg5 - 18-Juli-2016 kl. 12:10 |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
???? Undskyld. Modsiger du ikke dig selv? Du skriver mellem 15 til 80% Mener at 40 % ligger inden for denne margen. Hvis jeg skulle købe et par demo højttalere der var seks måneder gamle ville jeg bede om at se kvittering. Prisen er 6000,- Det er den pris butikken kan få. Så er nypris på 10000,- ligegyldig for mig. Mit bud på sådan et demo sæt vil ligge på max 3500,- Køb sættet og lad det komme an på en prøve. |
||
![]() |
||
Kasperp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Sted: Næstved,Denmark Status: Offline Point: 233 |
|
Hvis du stadig overvejer et par brugte højttalere har jeg et sæt DLS R55 jeg skal af med.
Dem kan du få for 2500kr. http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=587&zoneid=3 Redigeret af Kasperp - 17-Juli-2016 kl. 08:08 |
||
![]() |
||
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
|
Nu opfordrer jeg ham jo altså ikke til at tage et SMSlån eller købe gennem Leasy, hvor renten rigtig nok ligger på omkring de 25% (eller højere). Snak med din bank. Alternativt har en del forhandlere rigtig gode finansieringstilbud. Bla. Hififreaks, som netop tilbyder et 6 mdr. lån på f.eks. 40000 til 1500 i omkostninger i alt. Jeg antager at man godt kan tænke selv, så man ikke ser det som en opfordring til at tage et dyrt quicklån. I forhold til trådstarters oprindelige idé, mener jeg et lån er bedre og mere sikkert. ps. i din lange remse over "luksusvarer", finder jeg det lidt mærkværdigt at du nævner både hus og bil. Det er dog de færreste mennesker der er i stand til at købe hus og ny bil kontant. Redigeret af dumb - 17-Juli-2016 kl. 08:46 |
||
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES Lærred: 110" HiViLux motoriseret Front/Center: Paradigm MilleniaOne Bag: S/A Talent Sub 1: XTZ 10.16 Sub 2: Velodyne SPL-800i Receiver: Yamaha RX-A3030 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Du kan få et privatlån hos mig, til "fine" renter
![]() |
||
![]() |
||
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
|
Jeg har købt mit Triangle Color sæt hos hififreaks til 5600kr, og håber nu at jeg kan sælge det senere for samme pris eller med et tab på max 20%. Nu får vi at se hvordan det går. Jeg kan ikke tage lån pga gæld. Ingen vil låne mig penge, ej heller min familie :P
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Tillykke med dine nye højttalere.
Håber det lykkedes for dig. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19685 |
|
Tjah, en del potentielle købere har lige læst, hvad du har givet - de vil forvente et godt nedslag. Tænk over at jeg for et par måneder siden købte eb Marantz SR 5010 for 3500 kr, den er stadig til salg for 5500.
I så tilfælde vil jeg stærkt anbefale dig at returnere højttalerne, hvis du kan og så begynde at afdrage på din nuværende gæld og spare det fulde beløb op til dit kommende udstyr. Du er allerede i gældsspiralen, lev af havregrød i et år og spar op! Jeg er lidt over 40, har kone og barn og bor i eget hus i en mindre by i provinsen. Vi har begge en okay indkomst, ikke noget prangende, men vi er gældsfrie. Det kan de fleste blive, hvis de sætter tæring efter næring. Vi tog et halvt "opsparingår" for mange år siden, hvilket betød at biler efterfølgende var noget der blev sparet op til (læs: 1/4 mill kontant for de sidste to). Hvis vi kunne gøre det, kan alle gøre det! Gør det! Klaus |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2823 |
|
Når jeg køber brugt, og det gør jeg tit, vil jeg på et sæt 6 måneder gamle høttalere forvente et nedslag på 30-50% før jeg finder det interessant - Ellers vil jeg hellere købe nyt. At du køber en demohøjttaler, gør jo ikke at køberen vil sammenligne med prisen på en ny højttaler, han/hun skal naturligvis prissætte en demohøjttaler som udover det har været brugt 6 måneder.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19685 |
|
Og om et halvt år kan det let være at der igen er et sæt på demo/B-Stock som en køber vil sammenligne pris med....
Klaus |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
|
Er generelt enig, men kan nu ikke se problemet med at have gæld i fast ejendom. Bor man i Kbh/Sjælland så er det nærmest umuligt at være gældfri hvis man ønsker ejen bolig.
Her hjælper det ikke at spare op et par år. |
||
![]() |
||
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1023 |
|
Hos Hififreak er der altid B-stock, tilbud eller lagersalg.....
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |