recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SVS PB1000 - skuffet!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SVS PB1000 - skuffet!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SVS PB1000 - skuffet!
    Sendt: 10-Marts-2016 kl. 15:13
Den rare postmand kom med en SVS PB1000 sub til mig her ved frokosttid
Har også en B&W ASW610 herhjemme til låns fra Hifiklubben.

Mit første indtryk af SVS"en efter at have koblet den til, kørt rumkorrektion, og have brugt subben i halvanden times tid, er ikke specielt positivt. Stik imod min forventning på forhånd synes jeg, at B&W'en slår den klart.

Bassen med SVS lyder ensformig, hvor 610 lyder nuanceret.
Med SVS lyder det som om, at subbens lyd er "klistret på" resten af lyden, hvorimod 610 får bassen til at lyde som en fuldstændig integreret del af den øvrige lyd.

Jeg har kalibreret dem på præcis samme måde, og har også sørget for, at alle indstillinger står korrekt, både på subben og i Audyssey.

Kan noget af det skyldes manglende break in ved Svs'en?
Hvis ikke mit indtryk ændrer sig drastisk, når SVS har kørt nogle flere timer/dage, så ryger den tilbage til butikken.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2016 kl. 15:23
Lyder mystisk. Jeg har endnu til gode at læse nogen foretrække asw610 over en Svs:). Der skal da være undtagelser.
Har aldrig selv haft pb1000 i mine hænder, men den skal være foretrukket til film mere end musik. Har du kørt en fuld kalibrering af hele systemet?
Manglende breakin, skal ikke være så markant.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2016 kl. 15:48
Står de samme sted i rummet?

Jeg har kun kort erfaring med SVS og mit indtryk var, at dens stærke side er de helt dybe toner, men over 40'ish hz, så har den en begrænsning. Manglende præcision.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2016 kl. 16:23
Du kan heller ikke sammenligne en lukket sub med en portet. Følger der en skumgummiklods med til SVS, så prøv med den i porten.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2016 kl. 17:02
Nu kender jeg ikke lige den model, men min første tanke er at det er en basrefleks. Måske du synes bedre om/vant til lukket sub? Du kunne prøve at proppe porten til og lave en ny kalibrering. Hvis det er bedre, så overvej at bytte den til en sb2000. Jeg kan ikke se meget mening i at bytte din B&W til en sb1000. Det er vist i bedste fald en sidelæn "opgradering".
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2016 kl. 18:33
Tak for rådene
Jeg er blødt lidt op i fht. SVS'en. Havde jeg hørt den uden at have den anden at sammenligne med, tror jeg, at jeg ville have været tilfreds med den. Den lyder bestemt godt. Men nu har jeg skiftet A/B imellem dem, og det er altså B&W'en, jeg foretrækker hver gang.
Har prøvet at lukke porten og kalibrere på ny, hvilket muligvis hjalp en smule,,men det er stadigvæk B&W'en, jeg vil have.
Så det er den, jeg køber.

Tak for feedback
Til top
Kildemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2015
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kildemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2016 kl. 20:21
jeg har haft en SVS pc13 ultra og har hørt pb13 ultra og skal aldrig have SVS igen. Jeg ved ikke helt hvad det er men kan ikke lide lyden fra dem. 

Earthquake subs er efter min mening en klasse bedre:)

Redigeret af Kildemand - 10-Marts-2016 kl. 20:22
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu