|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mech0z ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() Sendt: 17-December-2008 kl. 10:17 |
Jeg vil snart have skiftet mine Jamo classic højtalere ud. Og har indtil videre valgt disse SVS højtalere til at gå sammen med min 10" SVS sub.
Jeg høre musik på mine højtalere, men stereo har ikke nogen priotet, det hele skal være drejet omkring surround :) De står til 5600kr med porto Forholdsvis små (kan smides på væggen) Billige Har tænkt mig at smide en Onkyo 706 eller 806 sammen med dem når jeg engang får skrabet en masse penge sammen. Link Redigeret af Mech0z - 17-December-2008 kl. 10:44 |
|
![]() |
|
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Jeg har 3x SCS-01 på frontrækken. Det er en rigtig dejlig højtaler, hvis mest fornemme egenskab er at den aldrig bliver slidsom at lytte til.
Med tre ens højtalere der fremme er voicematchingen også så god som den kan blive, men også de mindre SBS-01 matcher 100% siden de benytter de samme elementene, og som resultat fungerer alle panoreringer, uanset mellem hvilke højtalere de kører. I stedet for at jeg selv skal skrive lyrisk omkring de vil jeg anbefale dig at læse Lyd&Bildes test. Jeg synes den rammer meget godt, både hvad SVS og Audio Pro højtalerene angår (jeg har også haft AP'erne). Den gang jeg købte mine erstattede de et par Dali Evidence 470, som jeg a/b testede op i mod. Den største forskellen jeg kunne høre de to i mellem var at SCS var noget mere detaljeret i toppen, men fremdeles uden at blive slidsom. Jeg testede da dog bægge sammen med en sub, SCS går ikke dybt nok (ca 50hz) til at kunne spille uden. Det eneste som jeg har set at de har fået kritik for af brugere, er at mellemtonen er en anelse tilbagetrukket, men efter hvad jeg har blevet fortalt så blev det endret i en senere udgave af højtaleren som fik et nyt frontstof, af alle ting. Til slut vil jeg bare sige at om du bestiller en PB10 sammen med højtalerene kommer den til at koste 4000kr i mod 4800 om du køber den alene, og om du vægmonterer højtalerene så bliver der plads til en subwoofer ekstra eller tre (hint, hint, nudge, nudge ![]() |
|
![]() |
|
Mech0z ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() |
Jeg tror jeg tager SBS 01 når jeg får penge så (Julen + flytning (nye møbler)) og jeg kan desvære ikke spare de penge på subben da jeg allerede har købt en PB10 for et halvt år siden :)
Så kan jeg få vægmonteret højtalerne, så får jeg en lille meter mere gulvplads i bredden :) Så skal der bare købes en Onkyo 806 og noget der kan give mig TrueHD fra computeren eller en rigtig bluray afspiller^^ Kunne også overveje en Yamaha, men syntes bare de tyske priser på Onkyo produkter er vanvittigt lave. Redigeret af Mech0z - 17-December-2008 kl. 14:03 |
|
![]() |
|
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Receivere ved jeg ikke så meget om pt., så der har jeg ingen råd at komme med, men det er det garanteret andre der har
![]() Generelt så behøver du dog ikke al verden med effekt for at drive SCS, siden at det mest effektsultne frekvensområdet varetages af subwooferen. Jeg driver selv mine med en Rotel effektforstærker, men jeg hører ingen forskell mellem det og min gamle Pioneer receiver. Så, uden at jeg vil sige at det er den rigtige løsningen for alle, ville jeg også vurdere at gå ned et trind hvad receiver angår og heller lægge pengene i en sub ekstra. Det med mindre det er nogle af featurene i de større modellene du er på udkik efter. På den anden side, du har nok mere at hente ved at få TrueHD på plads |
|
![]() |
|
![]() |
Det er mest antallet af HDMI indgange jeg syntes ser for lavt på de bilige modeller, syntes 4 indgange ville være passende. Men antallet er heldigvis stedet en del på de nye modeller.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |