|
SVS sub - Auto power on |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
RangerJoe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 145 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Oktober-2013 kl. 19:59 |
Hej,
Min SVS pc13-ultra er ikke så glad for at tænde automatisk med mindre jeg skruer godt op. Min Yamaha AVR er sat til +5db på sub level, for at prøve med at hjælpe den lidt på vej. Virker altså som om at den kræver forholdsvis høj spænding for at trigge. Er det en normal problematik for enten SVS subs eller Yamaha AVRs? Eneste udvej er vel en strømspare skinne og sætte sub'en på always om? /Hans |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7255 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det problem har jeg haft på alle mine sub gennem tiderne.
Min løsning er strøm spare skinne, Dog har jeg også en gang lavet en relæ styring på de forstærkere der tillader det. Men her vi i noget selvbyg. |
|
![]() |
|
RangerJoe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 145 |
Nogen som kan anbefale en billig sparreskinne som virker med en AV-receiver (Yamaha rx-a1020)?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7255 |
Har brugt dem fra harald nyborg både til PC og anlæg
De har en lære knap og burde passe til det meste |
|
![]() |
|
amh09 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
Men de fleste strøm spare skinner er ratede til at kunne klare 200 watt mener jeg - hvordan harmonerer det med at den nævnte sub woofer indeholder en 1000 watt forstærker ? mvh Andreas |
|
Udstyr:
Denon AVR-1912 Dali Lektor 6 fronter XTZ 99 W12.16 Sub Dali Lektor LCR center Dali Lektor 1 baghøjttalere |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
Den trækker ikke +1000w kontinuerligt, men kun i spidserne.
Man kan bare vælge at bruge 12 volt trigger out til et solid State relæ i stedet. Klaus |
|
![]() |
|
amh09 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
Det er jeg godt klar over - mine erfaringer med strømspareskinner ligger også en del år tilbage, hvor jeg brugte en USB styret spareskinne som også var rated til max. 200 w - og de kunne ikke klare at tænde/slukke for en 20" CRT skærm i længden - efter nogle måneder svejsede relæ'et. Men det kan være at dem som er styret af et master stik er mindre følsomme nu om dage. mht. til Auto power on så kommer jeg lige i tanker om et råd jeg selv fik i dette forum vidst. Det gik ud på at man skulle skrue ned for volumen på SUB'en, og så køre en ny auto setup på receiveren. Dette vil bevirke at Audissey så vil skrue op for volumen på signalet til SUB'en - det vil så bevirke at SUB vågner ved selv moderate lydstyrker. Dette virkede i hvert fald med min Denon 1912 og min XTZ 99WW12.16 mvh Andreas
Redigeret af amh09 - 09-Oktober-2013 kl. 12:18 |
|
Udstyr:
Denon AVR-1912 Dali Lektor 6 fronter XTZ 99 W12.16 Sub Dali Lektor LCR center Dali Lektor 1 baghøjttalere |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
Korrekt, når du skruer ned på subben, kompenserer forstærkeren ved at skrue op. Dermed bliver signalet over til subben højere.
Klaus |
|
![]() |
|
http://www.greenpowerdeal.com/shop/stroemspareskinne-m-laerefunktion-216p.html
Klarer 2400W så det er vel nok til en standart sub |
|
![]() |
|
Hey! kalder du min SVS en standard sub.... ![]() Som jeg skrev i mit oprindelige indlæg har jeg allerede skruet op for min sub-line på min AVR... (hvilket selvfølgelig hjælper, men stadig bare ikke godt nok) Det er ikke så meget maks belastningen jeg er nærvøs for, men nærmere minimums belastning før end strømskinnen trigger. Går ikke ud fra en AVR trækker ret meget strøm. /hans
Redigeret af RangerJoe - 09-Oktober-2013 kl. 13:51 |
|
![]() |
|
den jeg linkede til:
Apparat med min. 51W forbrug i master stik for at tænde/slukke Din AVR bruger helt sikkert mere end 51 w |
|
![]() |
|
ole post ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 565 |
har en svs sb 13 ultra samt yamaha rx3067 og der er ikke problemer.
svs skruet op på fuld power, og har så kørt yamahaens ypao igennem. så står level sub out på minus 8. |
|
Ole Hansen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |