recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SVS sub - Auto power on
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SVS sub - Auto power on

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SVS sub - Auto power on
    Sendt: 08-Oktober-2013 kl. 19:59
Hej,

Min SVS pc13-ultra er ikke så glad for at tænde automatisk med mindre jeg skruer godt op. Min Yamaha AVR er sat til +5db på sub level, for at prøve med at hjælpe den lidt på vej. Virker altså som om at den kræver forholdsvis høj spænding for at trigge.
Er det en normal problematik for enten SVS subs eller Yamaha AVRs?
Eneste udvej er vel en strømspare skinne og sætte sub'en på always om?

/Hans
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 06:35
Det problem har jeg haft på alle mine sub gennem tiderne.

Min løsning er strøm spare skinne,   Dog har jeg også en gang lavet en relæ styring på de forstærkere der tillader det.   Men her vi i noget selvbyg.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 10:25
Nogen som kan anbefale en billig sparreskinne som virker med en AV-receiver (Yamaha  rx-a1020)?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 10:36
Har brugt dem fra harald nyborg    både til PC og anlæg

De har en lære knap    og burde passe til det meste
Til top
amh09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amh09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Det problem har jeg haft på alle mine sub gennem tiderne.

Min løsning er strøm spare skinne,   Dog har jeg også en gang lavet en relæ styring på de forstærkere der tillader det.   Men her vi i noget selvbyg.

Men de fleste strøm spare skinner er ratede til at kunne klare 200 watt mener jeg - hvordan harmonerer det med at den nævnte sub woofer indeholder en 1000 watt forstærker ?

mvh

Andreas

Udstyr:
Denon AVR-1912
Dali Lektor 6 fronter
XTZ 99 W12.16 Sub
Dali Lektor LCR center
Dali Lektor 1 baghøjttalere
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 11:58
Den trækker ikke +1000w kontinuerligt, men kun i spidserne.

Man kan bare vælge at bruge 12 volt trigger out til et solid State relæ i stedet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
amh09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juli-2004
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amh09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Den trækker ikke +1000w kontinuerligt, men kun i spidserne.

Det er jeg godt klar over - mine erfaringer med strømspareskinner ligger også en del år tilbage, hvor jeg brugte en USB styret spareskinne som også var rated til max. 200 w - og de kunne ikke klare at tænde/slukke for en 20" CRT skærm i længden - efter nogle måneder svejsede relæ'et.
Men det kan være at dem som er styret af et master stik er mindre følsomme nu om dage.

mht. til Auto power on så kommer jeg lige i tanker om et råd jeg selv fik i dette forum vidst.

Det gik ud på at man skulle skrue ned for volumen på SUB'en, og så køre en ny auto setup på receiveren. Dette vil bevirke at Audissey så vil skrue op for volumen på signalet til SUB'en - det vil så bevirke at SUB vågner ved selv moderate lydstyrker.
Dette virkede i hvert fald med min Denon 1912 og min XTZ 99WW12.16

mvh

Andreas

Redigeret af amh09 - 09-Oktober-2013 kl. 12:18
Udstyr:
Denon AVR-1912
Dali Lektor 6 fronter
XTZ 99 W12.16 Sub
Dali Lektor LCR center
Dali Lektor 1 baghøjttalere
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 12:48
Korrekt, når du skruer ned på subben, kompenserer forstærkeren ved at skrue op. Dermed bliver signalet over til subben højere.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 12:56
http://www.greenpowerdeal.com/shop/stroemspareskinne-m-laerefunktion-216p.html

Klarer 2400W    så det er vel nok til en standart sub
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

http://www.greenpowerdeal.com/shop/stroemspareskinne-m-laerefunktion-216p.html

Klarer 2400W    så det er vel nok til en standart sub

Hey! kalder du min SVS en standard sub.... LOL

Som jeg skrev i mit oprindelige indlæg har jeg allerede skruet op for min sub-line på min AVR... (hvilket selvfølgelig hjælper, men stadig bare ikke godt nok)

Det er ikke så meget maks belastningen jeg er nærvøs for, men nærmere minimums belastning før end strømskinnen trigger. Går ikke ud fra en AVR trækker ret meget strøm.

/hans

Redigeret af RangerJoe - 09-Oktober-2013 kl. 13:51
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 14:16
den jeg linkede til:

Apparat med min. 51W forbrug i master stik for at tænde/slukke

Din AVR bruger helt sikkert mere end 51 w
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 17:42
har en svs sb 13 ultra samt yamaha rx3067 og der er ikke problemer.
svs skruet op på fuld power, og har så kørt yamahaens ypao igennem. så står level sub out på minus 8.

Ole Hansen
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu