|
SWIFT-kode? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du har formenligt styr på hvem det er du har solgt til. Men vær opmærksom på at et typisk svindelnummer her vil foregå på den måde at køber overfører et for stort beløb og så beder dig om at tilbageføre differencen. Et par dage senere trækker din bank alle pengene tilbage fordi køber fx er en svindler som har hacket en udenlandsk netbank eller på anden måde har begået svindel for at få penge ind på en konto som han så kan bruge til at sende til dig. Efter du har tilbageført differencen lukker han sin konto og er væk mens du hænger tilbage med et tab på differencen. Det er ikke nemt at gardere sig imod dette da al handel kræver en form for tillid til modparten. Men du kan spørge dig selv om det virker sandsynligt at det du sælger er noget som køber ikke kan anskaffe mere lokalt til en konkurrencedygtig pris. Jeg har selv fået henvendelser via den blå avis fra folk fra udlandet som gerne ville købe mine brugte Ikea spisestue stole som skulle sendes til London, hvilket er helt hen i vejret for med fragt etc. så kunne de ligeså godt have købt nogle nye. Derudover så var al kommunikationen sådan lidt maskinagtig på engelsk hvor de ikke rigtig forholdt sig til det jeg skrev til dem. Så vær opmærksom |
||
.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Han skal da bare hæve difference med det samme, vente nogle dage til banken lukker kontoen.. Vupti, så har svindleren mistet både det aftalte beløb OG differencen
![]() |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
|
Hvorfor?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Fordi der findes så mange svindlere derude ![]() |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
|
Og de kan svindle på Paypal også.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Ja men det er vel noget andet. Paypal garanterer for beløbet. |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
|
Hvordan kan de svindle ved at kende iban, swift og dit kontonummer?
|
||
![]() |
||
|
Det er beskrevet af Sylvest øverst på siden. |
||
![]() |
||
|
Altså på det punkt er PayPal ikke bedre, da de næsten altid holder med køber. Så hvis køber siger du ikke har sendt varen, at den ikke virker eller lignende, så beskytter PayPal typisk køber og trækker pengene retur fra dig. Så. Forskellen er ikke ret stor på de to metoder.
|
||
![]() |
||
|
Ok, men nu kunne jeg heller ikke finde på at sælge noget uden for DK. Jeg fik en konto ved Paypal fordi jeg købte noget på Ebay og følte større tryghed ved at købe. |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
|
Ja købe, men situationen er omvendt her.
|
||
![]() |
||
|
Det er ikke det, han skriver. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |