recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Switche "brænder" af
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Switche "brænder" af

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rasmusand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Switche "brænder" af
    Sendt: 29-Maj-2014 kl. 17:32
Har et gentagende problem med, at min switch i stuen stopper med at virke.
Har brugt 5 og 8 ports D-link, Cisco, netgear og zyxel switche, der en efter en er stoppet med at virke. I starten troede jeg det var nogle billige/dårlige typer, men nu har jeg som skrevet forsøgt mig med flere mærker og prisklasser.
I dag stoppede så min netgear. Den blinker fint på både send og modtag i porten fra routeren, men på alle de resterende porte, er det kun den venstre LED der blinker. Der sidder en synoligy NAS, Apple TV, Bluesound, Denon reciever og blueray, Samsung TV på, og routeren er en TDC Homeboks.
Hvis jeg tager kablet fra routeren og stikker direkte i en af de tilsluttede enheder, virker den ene enhed igen.
Så derfor må det være switchen der står af. Det trådløse virker også uden problemer, og genstart af router gør ingen forskel. Genstart af switch gør heller ikke...
Nogle forslag?
mvh
Rasmus
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 17:51
Det lyder som om du har nogle transienter der afkobler gennem dine switche og dermed får dem til at fejle! Har du alt udstyr på samme gruppe? Har du jordet (3 ben i netkabel) noget af udstyret?

Mvh BS
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 18:30

Jeg har det hele siddende i samme skinne, uden jord... Bor i et hus fra tresserne uden jord.

Før mit problem begyndte, havde jeg Synology'en stående i et andet rum, på en anden switch, men efter vi har fået TDC Homeboks, kan jeg ikke få det setup til at virke. Så den eneste ændring er, at NAS'en er kommet på denne switch der ødelægges. Giver det nogen mening, eller er det et tilfælde?
mvh Rasmus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 18:36
Hvor får du TV signalet fra?

Mvh Brian
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 21:27
Boxer
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af Rasmusand Rasmusand skrev:

Jeg har det hele siddende i samme skinne, uden jord... Bor i et hus fra tresserne uden jord.

Der er jord i alle huse i Danmark. Nogle lejligheder kører med nulling, men det er kun meget gamle installationer

Anyhow, så køb en skinne med jord, så enhederne i det mindste er jordet sammen.
Hvis du har problemer med enheder på dit netværk, så prøv at fortæl om det, måske vi kan finde en løsning på det.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 06:00
Måske er en skinne som denne løsningen.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 06:26
Det er langt fra alle huse der har jordledningen ført ud i stikkontakterne så om en jordskinne er letteste løsning er ikke sikkert.

Det kommer lidt an på hvordan du er koblet op på antenneanlægget hvordan jeg ville angribe situationen men en skinne som mufti nævner. Den første med 230 og coax var nok mit første valg. Derefter ville jeg isolere telefonledningen til homeboxen.

Mvh BS
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmusand Rasmusand skrev:

Der er jord i alle huse i Danmark. Nogle lejligheder kører med nulling, men det er kun meget gamle installationer

Anyhow, så køb en skinne med jord, så enhederne i det mindste er jordet sammen.
Hvis du har problemer med enheder på dit netværk, så prøv at fortæl om det, måske vi kan finde en løsning på det.

Klaus
Forkert... og det nytter da heller ikke noget når der ikke er jord i stikkontakterne
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Forkert... og det nytter da heller ikke noget når der ikke er jord i stikkontakterne

Forkert?
Hvad er forkert?

Og jo, det hjælper at lave potentialeudlingning mellem apparaterne, ved hjælp af at have en stikdåse med jord - også selvom jord ikke er forbundet til noget.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 09:00
Har nok ikke udtrykt mig helt korrekt. Der er jord i skinnen. Men ikke stikkontakten. Af alt der sidder i skinnen: NAS, bluesound, trådløse hovedtelefoner, Apple TV, TV, Reciever, Blueray og Switch, så er det kun TV, Reciever og Blueray der har mulighed for at få stik med jord. Og det har de ikke nu...
Måske jeg skulle prøve det.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 09:26
Men det er jo ikke sådan at Switchen er helt død. Ville strømforsyningen ikke brænde af, hvis det er trancienter der er problemet?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu