|
Switche "brænder" af |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Rasmusand ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Maj-2014 kl. 17:32 |
|
Har et gentagende problem med, at min switch i stuen stopper med at virke.
Har brugt 5 og 8 ports D-link, Cisco, netgear og zyxel switche, der en efter en er stoppet med at virke. I starten troede jeg det var nogle billige/dårlige typer, men nu har jeg som skrevet forsøgt mig med flere mærker og prisklasser.
I dag stoppede så min netgear. Den blinker fint på både send og modtag i porten fra routeren, men på alle de resterende porte, er det kun den venstre LED der blinker. Der sidder en synoligy NAS, Apple TV, Bluesound, Denon reciever og blueray, Samsung TV på, og routeren er en TDC Homeboks.
Hvis jeg tager kablet fra routeren og stikker direkte i en af de tilsluttede enheder, virker den ene enhed igen.
Så derfor må det være switchen der står af. Det trådløse virker også uden problemer, og genstart af router gør ingen forskel. Genstart af switch gør heller ikke...
Nogle forslag?
mvh
Rasmus
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det lyder som om du har nogle transienter der afkobler gennem dine switche og dermed får dem til at fejle! Har du alt udstyr på samme gruppe? Har du jordet (3 ben i netkabel) noget af udstyret?
Mvh BS
|
||
![]() |
||
Rasmusand ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
|
Jeg har det hele siddende i samme skinne, uden jord... Bor i et hus fra tresserne uden jord. Før mit problem begyndte, havde jeg Synology'en stående i et andet rum, på en anden switch, men efter vi har fået TDC Homeboks, kan jeg ikke få det setup til at virke. Så den eneste ændring er, at NAS'en er kommet på denne switch der ødelægges. Giver det nogen mening, eller er det et tilfælde?
mvh Rasmus
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
Hvor får du TV signalet fra?
Mvh Brian
|
||
![]() |
||
|
Boxer
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
|
Der er jord i alle huse i Danmark. Nogle lejligheder kører med nulling, men det er kun meget gamle installationer Anyhow, så køb en skinne med jord, så enhederne i det mindste er jordet sammen. Hvis du har problemer med enheder på dit netværk, så prøv at fortæl om det, måske vi kan finde en løsning på det. Klaus |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Måske er en skinne som denne løsningen.
|
||
![]() |
||
|
Det er langt fra alle huse der har jordledningen ført ud i stikkontakterne så om en jordskinne er letteste løsning er ikke sikkert.
Det kommer lidt an på hvordan du er koblet op på antenneanlægget hvordan jeg ville angribe situationen men en skinne som mufti nævner. Den første med 230 og coax var nok mit første valg. Derefter ville jeg isolere telefonledningen til homeboxen. Mvh BS
|
||
![]() |
||
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
|
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
|
Forkert? Hvad er forkert? Og jo, det hjælper at lave potentialeudlingning mellem apparaterne, ved hjælp af at have en stikdåse med jord - også selvom jord ikke er forbundet til noget. Klaus |
||
![]() |
||
|
Har nok ikke udtrykt mig helt korrekt. Der er jord i skinnen. Men ikke stikkontakten. Af alt der sidder i skinnen: NAS, bluesound, trådløse hovedtelefoner, Apple TV, TV, Reciever, Blueray og Switch, så er det kun TV, Reciever og Blueray der har mulighed for at få stik med jord. Og det har de ikke nu...
Måske jeg skulle prøve det. |
||
![]() |
||
|
Men det er jo ikke sådan at Switchen er helt død. Ville strømforsyningen ikke brænde af, hvis det er trancienter der er problemet?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |