recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sydenergi fiber og TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSydenergi fiber og TV

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 13:45
Tillykke med beslutningen - jeg tror ikke du kommer til at fortryde det.

Jeg bruger en NetGear WNR3500L router, som jeg har installeret en alternativ firmware på (Tomato). Du kan se nogle af mine beskrivelser på min blog

Det vigtigste hvad angår IPTV via Waoo, så er det at routeren understøtter Multicast (IGMP multicast bliver det også omtalt). Dernæst kan det være rart hvis routeren har mulighed for at man kan lave nogle DNSmasq indstillinger, så TV boksen kan hente software opdateringer og reboote uden besvær.

Jeg ved ikke med Sydenergi, men ved EnergiMidt der har TV signalet sin egen port i fiberboksen, og der er det mindre vigtigt hvilken router du har da den alligevel ikke skal håndtere TV signalet, men som sagt der kender jeg ikke til Sydenergi's løsning.
Til top
Gravenslund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 00:42
tv signal har sin egen port ved SE's fiberbokse, så multicast er ikke nødvendigt Smile

Har selv 65/65 forbindelse hos SE med stor waoo pakke, er ganske godt tilfreds med ikke at støtte viasat så meget Wink

Når du opretter triple play er der ingen oprettelse. og tlf. delen er inkl. i prisen på bredbåndet, så om du har tlf eller ej er prisen den samme, men du sparer 499,- i oprettelseBig smile
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Gravenslund Gravenslund skrev:

tv signal har sin egen port ved SE's fiberbokse, så multicast er ikke nødvendigt Smile

Har selv 65/65 forbindelse hos SE med stor waoo pakke, er ganske godt tilfreds med ikke at støtte viasat så meget Wink

Når du opretter triple play er der ingen oprettelse. og tlf. delen er inkl. i prisen på bredbåndet, så om du har tlf eller ej er prisen den samme, men du sparer 499,- i oprettelseBig smile

Der står ikke noget om den halvårlige TV serviceafgift på 400 kroner i det tilbud du henviser til. Skal man ikke betale det for denne pakke? Troede det gældte alle pakker når der var TV? Tænke på denne her men her står der man skal betale 400 kroner hver halve århttp://www.se.dk/Media/Produktoversigt/Internet+Tv/15+15+stor.aspx

Redigeret af hifreak - 30-Juni-2011 kl. 10:52
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 10:52
Umiddelbart vil jeg tro at du skal betale den afgift. 

Jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare inkluderer den i den samlede pris. Det forvirrer langt mere end det gavner. Du kan jo ikke slippe for kortafgiften, så den burde bare være fast indregnet i prisen.
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

Umiddelbart vil jeg tro at du skal betale den afgift. 

Jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare inkluderer den i den samlede pris. Det forvirrer langt mere end det gavner. Du kan jo ikke slippe for kortafgiften, så den burde bare være fast indregnet i prisen.

Mærkelig de ikke skriver det så, men så må jeg jo snakke med dem igen, for prisforskellen er ikke meget, hvis man ikke betaler for det i den pakke i forhold til den i mit link.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 11:28
Jo der kommer den håbløse afgift på. Det lort skal bare inkluderes i prisen. For ja det det gør bare tingene mere uoverskueligt.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 11:34
I det tilbud du henviser til kommer der oprettelse 499,- på og waoo har lige lanceret Web tv som er inkluderet hvis du har stor waoo tv pakker og min. 30/30 forbindelse fra waoo.

Tænkte lidt om jeg gør tingene nemmere eller sværere med alle de oplysninger
Til top
Brandmand1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Februar-2010
Sted: DK
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Jeg må æde mine ord igen, havde ikke undersøgt det ordenligt. Sydenergi har åbenbart Viasat pakker

Jeg undskylder.

Jeg kan ikke få Viasat via mit elselskab her hvor jeg bor, så jeg gik bare ud fra at sådan var det alle steder.

NB. men derfor kan jeg stadig ikke lide PPPoE løsningen

Tror da ikke fiberselskaberne bruger PPPoE længer. Det gør energimidt ihvertfald ikke.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Brandmand1 Brandmand1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Jeg må æde mine ord igen, havde ikke undersøgt det ordenligt. Sydenergi har åbenbart Viasat pakker

Jeg undskylder.

Jeg kan ikke få Viasat via mit elselskab her hvor jeg bor, så jeg gik bare ud fra at sådan var det alle steder.

NB. men derfor kan jeg stadig ikke lide PPPoE løsningen

Tror da ikke fiberselskaberne bruger PPPoE længer. Det gør energimidt ihvertfald ikke.

Har du helt ret i, ingen af fiberselskaberne bruger PPPoE på nogen måder. Enten køre de ren L2 hvor de trunker alt i VLAN eller så køre de L3 netværk.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu