recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - symbolic link og PCH-c200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsymbolic link og PCH-c200

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Emne: symbolic link og PCH-c200
    Sendt: 26-December-2009 kl. 00:10
Hej er der nogle der har fået symbolic link og PCH-C200 til af virke, over NFS deling  jeg kan fint se mit symbolic link over SMB deling. Men ikke over NFS så er ved af overvejet af det er en bug  som gør det ikke vikker i NFS har kunne se et ligne problem bliv rate i en firmware update, for nogle af de gamle modeler.  nogle der kender noget til det
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 07:31
virklig ingen der kener noget til det
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

Hej er der nogle der har fået symbolic link og PCH-C200 til af virke, over NFS deling  jeg kan fint se mit symbolic link over SMB deling. Men ikke over NFS så er ved af overvejet af det er en bug  som gør det ikke vikker i NFS har kunne se et ligne problem bliv rate i en firmware update, for nogle af de gamle modeler.  nogle der kender noget til det


PCH A-100 skjuler symlinks, og jeg kunne forestille mig at C-200 gør det samme. Om det er en bug eller en feature, kan man vel diskutere...

Bemærk at NFS symlinks ofte giver et andet resultat end man forventer. De fortolkes lokalt på NFS klienten, ikke på serveren. Måske er det for at undgå denne forvirring at PCH skjuler symlinks?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 04:59
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

Hej er der nogle der har fået symbolic link og PCH-C200 til af virke, over NFS deling  jeg kan fint se mit symbolic link over SMB deling. Men ikke over NFS så er ved af overvejet af det er en bug  som gør det ikke vikker i NFS har kunne se et ligne problem bliv rate i en firmware update, for nogle af de gamle modeler.  nogle der kender noget til det


PCH A-100 skjuler symlinks, og jeg kunne forestille mig at C-200 gør det samme. Om det er en bug eller en feature, kan man vel diskutere...

Bemærk at NFS symlinks ofte giver et andet resultat end man forventer. De fortolkes lokalt på NFS klienten, ikke på serveren. Måske er det for at undgå denne forvirring at PCH skjuler symlinks?

hvordan får man den så til af lage vær med det for de kan fint ses  med SMB
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

hvordan får man den så til af lage vær med det for de kan fint ses  med SMB


Du kan ikke få PCH til at vise symlinks, medmindre Syabas laver ændringer i firmware.

SMB/CIFS fungerer på en anden måde end NFS. SMB/CIFS kender ikke til symlinks, så de bliver oversat på serveren, mens symlinks over NFS sendes videres til klienten som symlinks.


Redigeret af JesperLund - 28-December-2009 kl. 12:28
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

hvordan får man den så til af lage vær med det for de kan fint ses  med SMB


Du kan ikke få PCH til at vise symlinks, medmindre Syabas laver ændringer i firmware.

SMB/CIFS fungerer på en anden måde end NFS. SMB/CIFS kender ikke til symlinks, så de bliver oversat på serveren, mens symlinks over NFS sendes videres til klienten som symlinks.

ok øv lidt noget møj, har kunne læse du kender en del til linuxSmile det ka være du kener en anden måde man kan snyde den på er fordi jeg deler mine film  på computer  med MLMJ film juckbox  og bruger windows nu.
men vile gerne væk fra det da jeg ikke kan se iden i af have så tung system til det men problmet er af filmne skal være  under same stig i windows kan man lave dynamske HDD så man kan dele  HDD  D: så det er sådan he D:\DVD\E\DVD hvor E er en anden HDD, har kiget på unraid men der viker NFS ikke lige så lidt så vidt jeg har kune se skule dog kome i en ny version
har så kiget på freenas vis du kender det  men der blive alle HDD mounet under /MNT/ og  under NFS kan man ikke dele MNT så den deler alle HDD  :-( og vil ikke køre raid da jeg ikke orker det vis jeg mester mine data og skal til af lige alle filmen ind igen  har også kiget på ZFS men der kan man ikke tilføje  HDD til poolen når den er lavt gåber ikke  det er få forvierne hvad jeg mener
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu