|
Synkronisering af billede og lyd |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
jakob ebj ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2012 Sted: Hesselager Status: Offline Point: 28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2012 kl. 14:49 |
|
Hej Jeg har et irriterende problem med synkronisering af billedet og lyden fra hhv. vores DVD-afspiller (Jamo DMR-45) og fjernsyn (Sony KDL-40W5500). Når jeg afspiller en DVD er billedet forsinket i forhold til lyden, hvis lyden afspilles via Jamo anlægget. DMR-45'eren fungerer som forstærker for et sæt Jamo højttalere med aktiv sub. Dvs. vi bruger aldrig musikanlægget, når vi ser en film. Det var ikke lige meningen. Hvis lyden afspilles af tv'et er der ingen problemer, men det er sgu ikke det samme...
Expert har bildt mig ind, at lyd og billede kan kalibreres på DMR-45, men jeg har ledt forgæves i manualen efter denne funktion. Jeg kan heller ikke finde en indstillingsmulighed på tv'et.
Nogen der kan hjælpe?
|
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du skal nok lede efter en indstilling som hedder noget i retning af lipsync hvor man kan forsinke lyden. Men hvor mange "billed forbedrings" funktioner har du da slået til på fjernsynet? De vil ofte være med til at forsinke billedet.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
jakob ebj ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2012 Sted: Hesselager Status: Offline Point: 28 |
|
Hvor skal jeg lede efter lipsync? På tv'et eller Jamo'en?
Jeg tror ikke der er de store forbedringer slået til. Det har hele tiden været sådan. Det første stykke tid kørte vi med fabriksindstillingerne på tv'et og så indstillede jeg det via en guide. Et sæt parametre, som jeg kopierede. Kan ikke huske om det var en guide herfra eller et anden sted.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Når jeg afspiller en DVD er billedet forsinket i forhold til lyden, hvis lyden afspilles via Jamo anlægget.
Så det er der lyden skal forsinkes.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Skal jeg bare købe et sæt laaaaaaaange højtalerledninger så?
![]() Nej. Hvordan gør jeg det?
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Hvis ikke der er en funktion i Reciveren, hvormed lyden kan forsinkes, så er der intet du kan gøre.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
![]() Køber en reciever hvor der er DELAY LIP/SYNC i ![]() Redigeret af Kampus - 04-Januar-2012 kl. 15:37 |
||
![]() |
||
|
Okay. Det virker sgu bare banalt på mig som dummy på området. Fandt den her tråd omkring emnet:
Åbenbart et langt mere kompliceret problem end som så. Det lyder jo bare åndsvagt at man skal ud og anskaffe sig en anden receiver pga. en så lille ting (som i virkeligheden bliver til en stor ting)
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Velkommen i hjemmebioens vidunderlige og dyre verden
![]() ![]() |
||
![]() |
||
|
Der er DVD afspillere hvor man kan forsinke lyden, der er også STBer hvor man kan det, det kan f.eks gøres på min Sattelitmodtager. Ligeledes er det som nævnt en standard ting på mange Recivere.
|
||
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19627 |
|
Det er fordi dit fjernsyn er "langsomt" til at behandle billeder. Det kan så selv finde ud af at behandle lyden og forsinke den. Men dit anlæg kan åbenbart ikke forsinke lyden og så er du "fucked". Er der en "game mode" eller lignende på dit fjernsyn, så prøv at aktivere den. Den skulle gerne minimere input lag (billedforsinkelse)
Nu er manualen også noget "tynd", på den anden side kan anlægget ikke mere, ja så er det jo sådan det er. Synd og spild af penge. Klaus |
||
![]() |
||
|
Så er game mode testet. Det hjalp faktisk. Der er stadig en lille forsinkelse, men det er mere tåleligt. Tak for hjælpen!
Mit system er sådan et her:
Vil man kunne finde en receiver, der kan gå direkte ind og erstatte den DMR-45, så jeg får LipSync?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |