recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synkronisering af billede og lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synkronisering af billede og lyd

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 18:11
 
 Det er også begrænset hvad man får for små 2000 i en kasse med DVD, Radio, Forstærker og højttalere. Det er en sparekasse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jakob ebj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Januar-2012
Sted: Hesselager
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob ebj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 18:14
Jo jo. Nu kostede hele sættet så også en del mere end 2000 fra nyt af. Sikkert en en brøkdel af det i andre ofrer på den slags, men for mig var det mange penge.
 
Nu gik spørgsmålet så også mere på om DMR-45 receiveren kan erstattes direkte med noget andet? Resten spiller fint til mig.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 18:54
 
 
Oprindeligt skrevet af jakob ebj jakob ebj skrev:

Jo jo. Nu kostede hele sættet så også en del mere end 2000 fra nyt af.
 
 Det står til Kr. 1995,- i NB Radio.  Jamo DMR-45 DVD reveiver


Redigeret af Radiomanden - 04-Januar-2012 kl. 19:03
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jakob ebj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Januar-2012
Sted: Hesselager
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob ebj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Det er også begrænset hvad man får for små 2000 i en kasse med DVD, Radio, Forstærker og højttalere. Det er en sparekasse.
 
Højttalerne forefindes andetsteds end i kassen... De 2000 er jo kun for selve receiveren. - Men kan det ikke være ligemeget...?Confused
 
Hvad er alternativet til den?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 19:41
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af jakob ebj jakob ebj skrev:

Så er game mode testet. Det hjalp faktisk. Der er stadig en lille forsinkelse, men det er mere tåleligt. Tak for hjælpen!
 
VElbekom

Oprindeligt skrevet af jakob ebj jakob ebj skrev:


Vil man kunne finde en receiver, der kan gå direkte ind og erstatte den DMR-45, så jeg får LipSync?


Ja, men så er der ingen DVD indbygget.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af jakob ebj jakob ebj skrev:

Jo jo. Nu kostede hele sættet så også en del mere end 2000 fra nyt af. Sikkert en en brøkdel af det i andre ofrer på den slags, men for mig var det mange penge.


Skal jeg være ærlig - nej, du har måske betalt mere end jeg havde (indtil for 5 måneder siden).

Pioneer DVD afspiller = 1000 kr
Marantz surround reciever = 2000 kr (brugt)
Dali Fronthøjttalere = 20 år gamle fra mit første rigtige anlæg
QLN centerhøjttaler = 500 kr (brugt)
Dali baghøjttalere = 200 kr (brugt)

Under 4000 kr og et anlæg der på mange måder bankede røven ud af bukserne på langt dyrere færdiganlæg.

I dag er fronterne brugte DLS R66 og mine store fronter er rykket ned som baghøjttalere (jeg er nok en af de få der har full range baghøjttalere)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jakob ebj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Januar-2012
Sted: Hesselager
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob ebj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
Så det behøver ikke være så dyrt for noget bedre.
 
Dvs. at de skal kombineres ikke? Men ja. Det lyder ikke skræmmende. Vil den Denon kunne håndtere en aktiv sub? Min sub slukker automatisk, når den ikke anvendes.
Til top
jakob ebj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Januar-2012
Sted: Hesselager
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob ebj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af jakob ebj jakob ebj skrev:

Jo jo. Nu kostede hele sættet så også en del mere end 2000 fra nyt af. Sikkert en en brøkdel af det i andre ofrer på den slags, men for mig var det mange penge.


Skal jeg være ærlig - nej, du har måske betalt mere end jeg havde (indtil for 5 måneder siden).

Pioneer DVD afspiller = 1000 kr
Marantz surround reciever = 2000 kr (brugt)
Dali Fronthøjttalere = 20 år gamle fra mit første rigtige anlæg
QLN centerhøjttaler = 500 kr (brugt)
Dali baghøjttalere = 200 kr (brugt)

Under 4000 kr og et anlæg der på mange måder bankede røven ud af bukserne på langt dyrere færdiganlæg.

I dag er fronterne brugte DLS R66 og mine store fronter er rykket ned som baghøjttalere (jeg er nok en af de få der har full range baghøjttalere)

Klaus
 
Jeg mener at jeg gav ca. 5000 for det hele. Brugt men 100 % som nyt. Det er altid svært at diskutere sådan noget. Nu har jeg ikke set dine højttalere, men jeg synes mine Jamo er elegante kontra de mere klassiske store kasser. De giver man også et eller andet for.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 20:27
 
 Der kan KUN anvendes Aktiv Sub på sådanne enheder, det er kun billige alt i en ting der bruger passiv Sub.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jakob ebj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Januar-2012
Sted: Hesselager
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob ebj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Der kan KUN anvendes Aktiv Sub på sådanne enheder, det er kun billige alt i en ting der bruger passiv Sub.
 
Ok. Troede det var omvendt. Jo dyrere forstærker jo kraftigere = kan håndtere en passiv sub. Men så er der vel tale om alm. højttalere med en basenhed.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af jakob ebj jakob ebj skrev:

Nu har jeg ikke set dine højttalere, men jeg synes mine Jamo er elegante kontra de mere klassiske store kasser. De giver man også et eller andet for.


Ja, typisk giver man afkald på lyden....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu