|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ejsingduun ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() Sendt: 28-September-2009 kl. 23:37 |
har en gammel synology ds 106j med 320 gb harddisk i, nu er jeg så nået dertil hvor jeg kommer til at mangle plads på synology`s hjemmeside står der at den max supportere 500 gb harddisk, så ville jeg lige spørge om der er nogle der har haft held til at få den til at køre med en større harddisk end 500 gb evt 750 gb eller 1tb
på forhånd tak
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Jeg tror det største problem du får er varmen. Som sådan tror jeg faktisk ikke at der er nogen grænse. Typisk bliver disse max. grænser sat på lanceringstidspunktet fordi der ikke er størrer HDD'er til rådighed, eller evt. at de størrer HDD'er trækker for meget strøm. Så gå efter en "grøn" model. Jeg har sat en 92mm blæser fast på ydersiden af kabinettet med et par strips og et y-stik. Den står så og kører konstant ved meget lave omdrejninger - den kan ikke høres. Det sænkede temp. med 10 grader når den var belastet - det er en 400Gb jeg har i min. Redigeret af kim.t - 29-September-2009 kl. 07:58 |
|
![]() |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
PS jeg tror i grunden heller ikke du finder IDE HDD'er som er over 500Gb. HDD'er i dag er SATA. Jeg købte på et tidspunkt en IDE-SATA konverter men der er ikke plads nok i kabinettet til den. Strømstikket gik vist mod netstikket så kabinettet ikke kunne lukkes igen.
Redigeret af kim.t - 29-September-2009 kl. 11:11 |
|
![]() |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Synology opdaterer løbende deres disk understøttelse. Det ser ikke ud til at den understøtter større diske.
|
|
![]() |
|
ejsingduun ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Tak for alle svarene
Kim t du har nok ret, havde ikkke lige tænkt over at ide hdd måske ikke findes over 500 gb men lige et tillægs spørgsmål jeg bruger min synology til film og musik sammen med mediecenteret plex er der nogen mulighed for at undgå at skulle bruge password/bruger for at logge ind på public. Redigeret af ejsingduun - 29-September-2009 kl. 13:59 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |