recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology 107e, Ftp og Fullrate
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology 107e, Ftp og Fullrate

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 603
Direkte link til dette indlæg Emne: Synology 107e, Ftp og Fullrate
    Sendt: 26-Juni-2008 kl. 17:21

Hjælp

Jeg forsøger at sætte en ftp server op på min Synology 107e, men kan sku ikke få det til at virke..

Jeg har Fullrate som udbyder med deres tilhørende Zyxel P2602HW-D1A..

Jeg har prøvet at forwarde til den statiske ip som jeg har tildelt synologyen, men jeg kan ikke komme i kontakt med disken udefra.

Har prøvet at bruge port 21, men det viste sig at routeren havde en indbygget ftp, så den kunne jeg ikke bruge. Har så prøvet med andre porte men kan ikke få det til at virke.

Er der nogle der har den gylne løsning ??

Per Korshøj

Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 19:07

Har du slået NAT til i routeren?? Det slåes til under: Network -> NAT -> fanen General -> sæt flueben i Active Network Address Translation -> vælg SUA only. Herefter sætter port forwarding på næste fane.

Prøv evt at sætte start port til 20 og end port til 21 (i routeren), og lad ftp'en i syn'en svare på 21 (burde vel være std). Jeg kender ikke ngoet specifikt til syn'en, så der er du på egen hånd.

Mere kan jeg ikke hjælpe.

/ZF

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 20:29
NAT er slået til, men jeg tror måske det er routerens interne ftp service der driller. Jeg kan godt logge på min ftp hvis jeg gør det lokalt 192.168.1.xx port 21, men skal jeg igennem wan, via mit firmabredbåd (ja jeg har 2 udbydere i huset) får jeg en fejl 530 og den logger på 220 fullrate ftp service. så nu skal jeg have slået det fra, hvis jeg kan...

men tak for hjælpen
Per Korshøj

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 08:38
Når man skriver det rigtige ipnummer hjælper det hele.. Har slået mig selv 32 gange nu 33, 34, 35
Per Korshøj

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu