|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
stokholm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
![]() Sendt: 02-September-2008 kl. 23:10 |
Så sidder jeg her igen...har købt en Synology 207+ og det ser ud til at virke fint...herhjemmefra. Har kæmpet en kamp for at kunne få adgang via nettet, så familien kan se billeder på den måde. Jeg kan læse mig til at jeg skal lave nogle ændringer på min wireless router...noget med "port forwarding", menhvor finder jeg ud af hvilken port det er jeg skal forwarde? En anden ting som jeg roder lidt rundt i er Dynamisk eller ikke dynamisk og intern eller extern IP-adresser...har de noget med sagen at gøre? |
|
LG RZ-42PY10X
Denon AVR-1706 PS3 40Gb D80 |
|
![]() |
|
allannissen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 145 |
![]() |
Mener bestemt at Photostation 3 bruger port 80. Den skal i din router forwardes til din servers ipadresse, samme port. Din servers ip adresse er en intern adresse på dit netværk vil formentlig være i stil med 192.168.XXX.XXX. Din eksterne adresse er den du får fra din udbyder og den bør du kunne se i din router. For at tilgå Photostation skal man så skrive 'http://'ekstern ip adresse'/photo' og man burde så gå direkte til Photostation. Jeg har i hvert fald fået det til at virke så det er ikke så svært. Edt: Har lige checket mit eget link og det er http://'ekstern ipadresse'/photo.
Redigeret af allannissen - 03-September-2008 kl. 09:47 |
|
![]() |
|
beauville ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 552 |
![]() |
Jeg har lige præcist igår rodet med det selvsamme.
Hvis du vil have adgang til management af syno-boxen skal port 5000 forwardes til synoboksens-interne ip adresse. DVS den ip som syno-boxen bliver tildelt af din router. skal du bruge FTP er det port 21. Her skal du være opmærksom på at din router kan have det de kalder "remote management" også af FTP, og for at det ikke driller unødigt kan dette disables. Derudover skal de passive porte ligeledes forwardes. tror det var fra 55536 til 56559. Derudover skal du være opmærksom på at det ikke er sikkert at du er istand til at teste om du kan få adgang via din eksterne ip adresse. Dette skyldes nogel "loopback" der ikke er enabled i din router. Derfor skal du have en anden til at teste det udefra. Husk at du kan finde din eksterne ip på www.myip.dk Ja det var så cirka hvad jeg lærte igår... Endvidere skal du sørge for at din synobox bliver tildelt den samme interne ip adresse hver gang du starter den op. .. Redigeret af beauville - 03-September-2008 kl. 09:58 |
|
/Christian
'I stick my neck out for nobody' |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Din Synology har en intern IP som kun kendes på det internet net. Hvis du vil have adgang til den fra det eksternet net skal din router forwarde trafikken til den. Hvis det er Photo station du vil give adgang til er det port 80 (HTTP). Dvs i din router skal trafikken der kommer ind på din router via port 80 routes videres til det internet net til den IP som din Synology har. Den eksterne IP skal din familie kende for at få adgang. Dvs de skal f.eks skirve http://83.83.83.83/photo for at komme til din side. |
|
![]() |
|
![]() |
|
stokholm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
![]() |
Hej igen, Tak for jeres svar...tror jeg er på rette vej, men det virker ikke endnu På min Router "netgear WGR 614 v.7" kan jeg trykke på port forwarding og added en custom service...her hvad jeg har tastet! Service type: TCP Starting port: 80 Ending port: 80 Server IP adress: her har jeg set under min syno-box "Disk station manager 2.0" og den IP adresse jeg finder er noget i stil med 192.168... Skal jeg gøre andet? |
|
LG RZ-42PY10X
|
![]() |
|
![]() |
Hej Kim.1, Ja jeg er ikke m´kommet op at køre endnu |
|
LG RZ-42PY10X
|
![]() |
|
beauville ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 552 |
![]() |
Hej,
Der er to forskellige slags ip adresser i spil hvis det skal udtrykkes lidt firkantet. Din router bliver tildelt én af din udbyder, og det er den som du går på nettet med. Der er forskellige måder at finde den på, men den nemmeste er næsten at se den på www.myip.dk. Dette er samtidig din eksterne ip, og er den der skal benyttes når du, eller en anden, skal tilgå din NAS udefra. De interne ip'er er nogle som din router tildeler de forskellige computere du logger på med. som regel starter den med 192.168.x.x. eller i den dur. Det er formentlig denne du bruger når du logger på NAS'en hjemmefra (192.168.x.x.:5000) håber det hjalp... |
|
/Christian
|
![]() |
|
![]() |
Hmmm...stadig ikke helt med. Den IP adresse jeg finder via myip.dk (77.75.yyy.xxx), med den burde eksterne kunne få adgang til min NAS? Der skal vel stå noget mere i adresse feltet, så som.../photo og hvad med porten? |
|
LG RZ-42PY10X
|
![]() |
|
allannissen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 145 |
![]() |
Ja, der skal skrives http://77.75.yyy.xxx/photo Hvis du har forwarded port 80 i din router til port 80 på din NAS så skulle det virke. Men som andre tidligere har nævnt så er det ikke sikkert at du selv kan teste det. Det afhænger af din router.
|
|
![]() |
|
![]() |
ja, hvis du vil have fat i "management" skal du skrive:
http://77.75.yyy.xxx:5000/ og rigtig nok skal du skrive http://77.75.yyy.xxx/photo/ hvis det er photo-delen du vil have fat i. EDIT: Ja jeg er bare langsom.... Redigeret af beauville - 06-September-2008 kl. 09:39 |
|
/Christian
|
![]() |
|
![]() |
Desværre tiden løber...Der må være et flueben, et eller andet sted jeg ikke har fanget. Skal på familie skovtur,så jeg må kæmpe videre i aften, tak for jeres forsøg, men jeg er lidt tung at danse med |
|
LG RZ-42PY10X
|
![]() |
|
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
Brug dyndns.org. Syno'en understøtter den service - det er langt det nemmeste.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |