recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology 207+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology 207+

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Kenn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Emne: Synology 207+
    Sendt: 31-Marts-2008 kl. 00:20

Hej, håber nogen kan fortælle mig noget omkring dette modul. Hvad er priserne og er der harddisk inkluderet. Jeg er klar over at den fungerer som server, så jeg ikke behøver at have min PC tændt. Kræver den at jeg installerer OS på den, eller kører det bare.

Jeg har en wireless Noxon 2, og ville derfor gerne kunne hente musik fra serveren. Samtig er spørgsmålet, kan jeg logge på denne server fra en anden adresse end hjemme. Jeg er helt grøn med hensyn til server, så jeg håber på jeres forståelse.

mvh. Kenn



Redigeret af Kenn - 31-Marts-2008 kl. 00:22
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 01:29
En Synology DS-207+ koster i skrivende stund knap 1.800kr, hvilket er for NAS'en uden harddiske. Et bud på nogle gode harddiske kunne være 2 stk. 750Gb Samsung SpinPoint F1 HD753LJ SATA-diske til knap 800kr stk.

NAS'en er klar til brug og kommer med et Linux-OS installeret - dét skal ikke udskiftes!

Det er en hurtig netværksdisk med rigtigt mange features, heriblandt noget uPnP samt mulighed for at spille sammen med en SqueezeBox.

Du kan tilgå NAS'en via et webinterface, hvorfra den kan administreres - dette kan også tilgås udefra såfremt du tillader det og det er teknisk muligt - dvs. sætter det op i din router, enabler det i NAS'en (mener jeg hvertfald man skal) samt har en offentlig ip-adresse, så du kan få adgang til dit netværk udefra!

-Tommy
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 08:09

Det er ikke helt korrekt. Man skal installere styresystem på den efter at diskene er sat i.

Der følger et lille program med, som lokaliserer den på dit netværk, og som så efterfølgende hjælper dig med installationen af styresystemet.

Der kommer af og til opdateringer/nyt software til Synologys Nas'er, som man så opgradere via webinterfacet. Som i øvrigt lige er blevet opgraderet og blevet ret fedt, både grafisk og funktionsmæssigt.

Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:33

Det er nu vist ikke helt skævt det tipsen skriver.

Til Kenn : Du har brug for to identiske harddiske( det kan vist godt lade sig gøre med 1 - og senere opgradering til 2). Jeg har to gange Seagate ES diske i min, men dem tipsen nævner fejler heller ikke noget. Når du så står der med Synology DS207+ i den ene hånd og de to diske i den anden så har du hvad du skal bruge. Smid diskene i og det spiller. Der er selvfølgelig en installationsproces, formatering af diske osv. men ikke noget der kan skræmme nogen. Hvis din Syno box så ikke kommer med seneste firmware finder du den bare på www.synology.com . Her er der også et forum hvor du kan finde vejledning til hvordan du sætter Syno'en op så du kan logge på fra internettet ude i byen. Ftp, http osv.

Og ja, seneste firmware er ret lækker. Gennemtænkt.

Panta rei
Til top
Kenn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 17:28

1000 tak til jer alle tre, jeg tør godt at springe ud i det nu.

mvh. Kenn 

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

Det er ikke helt korrekt. Man skal installere styresystem på den efter at diskene er sat i.


Der følger et lille program med, som lokaliserer den på dit netværk, og som så efterfølgende hjælper dig med installationen af styresystemet.


Jeg har ikke installeret det lille program (Synology Assistant), men koblede bare direkte på NAS'en via web-interfacet med Mozilla Firefox.

Der er installeret OS på enheden når den leveres, men det kan selvfølgelig opdateres, hvis der findes en nyere udgave som er interessant.

Jeg startede med en enkelt disk (Samsung SpinPoint 500Gb HD501LJ) og supplerede efterfølgende med en disk mere magen til - dog uden at sætte dem i RAID.

Det er ikke nødvendigt med identiske diske - jeg forventer eksempelvis at opgradere den éne disk til en 750Gb disk og flytte 500Gb disken til min stationære computer - det skulle jvf. Synology ikke være noget problem og jeg har fået en opskrift på proceduren. Hvis der køres RAID 1 (spejlet) vil den mindste disk være flaskehals mht. størrelsen og den store vil være spild af penge/plads.

Med mine to diske ligger NAS'en med en temperatur på 28-31 grader afhængig af hvor hårdt den belastes - jeg vil gerne have modificeret boksen enten med en ny mere støjsvag blæser eller have ned-droslet hastigheden på den eksisterende - så jeg får en lidt varmere, men også mere støjsvag boks!

Synes alt i alt at boksen er meget brugervenlig og hvis man har lyst til at få den til at præstere udover det sædvanlige er der også muligheder for dét, hvis man ikke har noget imod at pille lidt ved den :-)

/Tommy
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 21:02

og hvis man har lyst til at få den til at præstere udover det sædvanlige er der også muligheder for dét, hvis man ikke har noget imod at pille lidt ved den :-)

/Tommy[/QUOTE]

Fortæl, fortæl..

Lidt pilfinger er man vel altid. Kan man skifte ram-modul ud ? Eller er det andre spændende sager du har haft gang i ?

Panta rei
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Fortæl, fortæl..


Lidt pilfinger er man vel altid. Kan man skifte ram-modul ud ? Eller er det andre spændende sager du har haft gang i ?


Jeg må nok desværre skuffe dig lidt - har ikke fået pillet så meget ved boksen endnu!
Jeg har dog fået installeret SqueezeCenter, så den virker med min SqueezeBox, hvilket er en fremragende kombination.
Derudover har jeg overvejet følgende modifikationer som jeg har læst om på nettet:
- at smide en usb-stick på boksen og flytte swap-filen, så harddiskene i højere grad kan få lov til at gå i dvale.
- installere en light mail-server, så boksen kan få lov at håndtere min e-mail (har nogle domæner)
- installere Asterisk - et Open Source program til at håndtere ip-telefoni - koblet med en VOIP-adapter på nettet er der basis for en ret smart telefoni-løsning - ved dog ikke, hvor meget NAS'en kan håndtere, men det er gjort i praksis af andre.
- udskifte/ned-drosle blæseren så boksen ikke larmer så meget - den er ikke særlig varm og kan sagtens tåle mindre udluftning - specielt er det blevet irriterende efter installation af SqueezeCenter, hvorefter diskene ikke længere går i dvale - hvis SqueezeCenter ikke kører, går den fint i dvale og larmer overhovedet ikke!
- installation af cms-systemet Joomla, så den kan håndtere noget website - gerne i kombination med Gallery - et ret fornuftigt fotoalbum/galleri system som kan integreres i Joomla.

Det var vist lige nogle af de overvejelser jeg har med boksen - og da der også er mange andre ting der skal laves får jeg sandsynligvis aldrig kigget på halvdelen af det - men det kunne være sjovt :-)

/Tommy
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 17:16
DS-207+ kan i skrivende stund fås til kun 1.529kr afhentet hos Midt-Data - det er en ret fornuftig pris, som jeg ikke har set matchet andre steder!
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 22:49
Det var en rigtig god pris 

To billige diske og en Twonky - så skulle den være der

Jeg er dog i tvivl, om en 207+ skal bruge 107+ eller 207-installationspakken fra siden her:
http://twonkyvision.de/Download/TwonkyMedia/TM4Technicians.h tml
Umiddelbart lyder det mest rimeligt med 107+, men det er der vel nogen som har en 207+, som kan fortælle. Hvem har prøvet, eller hvem har læst en readme?


Venligst
Søren
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Jeg er dog i tvivl, om en 207+ skal bruge 107+ eller 207-installationspakken fra siden her: http://twonkyvision.de/Download/TwonkyMedia/TM4Technicians.h tmlUmiddelbart lyder det mest rimeligt med 107+, men det er der vel nogen som har en 207+, som kan fortælle.

Jeg har ikke prøvet det, men synes kun det kan give mening hvis det skal matche 107+ da 107+ og 207+ bruger samme processor, hvilket ikke er tilfældet for 207, som bruger en anden processor - og så vidt jeg skal de programmer/pakker der installeres kompileres op mod den aktuelle processor/arkitektur.
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Fortæl, fortæl..


Lidt pilfinger er man vel altid. Kan man skifte ram-modul ud ? Eller er det andre spændende sager du har haft gang i ?


Jeg må nok desværre skuffe dig lidt - har ikke fået pillet så meget ved boksen endnu!
Jeg har dog fået installeret SqueezeCenter, så den virker med min SqueezeBox, hvilket er en fremragende kombination.
Derudover har jeg overvejet følgende modifikationer som jeg har læst om på nettet:
- at smide en usb-stick på boksen og flytte swap-filen, så harddiskene i højere grad kan få lov til at gå i dvale.
- installere en light mail-server, så boksen kan få lov at håndtere min e-mail (har nogle domæner)
- installere Asterisk - et Open Source program til at håndtere ip-telefoni - koblet med en VOIP-adapter på nettet er der basis for en ret smart telefoni-løsning - ved dog ikke, hvor meget NAS'en kan håndtere, men det er gjort i praksis af andre.
- udskifte/ned-drosle blæseren så boksen ikke larmer så meget - den er ikke særlig varm og kan sagtens tåle mindre udluftning - specielt er det blevet irriterende efter installation af SqueezeCenter, hvorefter diskene ikke længere går i dvale - hvis SqueezeCenter ikke kører, går den fint i dvale og larmer overhovedet ikke!
- installation af cms-systemet Joomla, så den kan håndtere noget website - gerne i kombination med Gallery - et ret fornuftigt fotoalbum/galleri system som kan integreres i Joomla.

Det var vist lige nogle af de overvejelser jeg har med boksen - og da der også er mange andre ting der skal laves får jeg sandsynligvis aldrig kigget på halvdelen af det - men det kunne være sjovt :-)

/Tommy


Spændende projekter. Især den med usb sticken synes jeg lyder interessant. Diskene går vel aldrig i dvale når man har Squeezecenter på, eller hvordan er det nu .. Der er vist en del indlæg om emnet på http://forums.slimdevices.com/ . Min Synobox står ude i et kosteskab på bagtrappen, så lægger ikke mærke til om de spinner ned. Men det kunne jo være rart.

Panta rei
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu