recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology 207+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology 207+

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Kenn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 16:59

Så har jeg bestilt min DS-107+ hos SHG 1578 inkl.levering. Så i weekenden skal der leges. Endnu engang tak til alle i tråden

/Kenn

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 19:01
En af mine kammerater nåede at bestille DS-207+'eren til 1529kr afhentet hos MidtData - han skal også i gang med at lege her i weekenden :-)
Det nyeste jeg er begyndt at lege med er rsync/DeltaCopy - en mulighed for at synkronisere udvalgte filer/biblioteker op mod NAS'en fra en stationær eller en bærbar PC.
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

En af mine kammerater nåede at bestille DS-207+'eren til 1529kr afhentet hos MidtData - han skal også i gang med at lege her i weekenden :-)
Det nyeste jeg er begyndt at lege med er rsync/DeltaCopy - en mulighed for at synkronisere udvalgte filer/biblioteker op mod NAS'en fra en stationær eller en bærbar PC.


Jeg var selv heldig at bestille min da Midtdata var nede i samme prisleje for et par måneder siden. Det er altså billigt !
Igår aftes installerede jeg Rsync på min anden server(NSLU2) netop fordi jeg ville igang med at Rsynce mellem mine servere. Men mest brugbart for mig er at kunne synkronisere fra min windows PC til min Syno box. Her kommer DeltaCopy ind i billedet. Tak for tippet tipsen. Var ikke stødt på Delta før. Tror det vil interessere mange hvordan det gøres. Meget brugbart for de fleste (tror jeg... i hvert fald for mig)
Jeg ripper min musik i flac format til mit interne datadrev på min windows pc. Derefter kopier jeg til min Synology. Det kunne jo være rart hvis de to databaser blev synkroniseret automatisk.


Redigeret af KissmeTiger - 03-April-2008 kl. 20:02
Panta rei
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 20:01
Smid lige nogle links

Jeg laver stadig almindelig incremental backup

Venligst
Søren
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 20:34
Deltacopy : http://www.aboutmyip.com/AboutMyXApp/DeltaCopy.jsp

Men det link har du nok selv fundet
Men jeg har ikke prøvet det endnu.
Panta rei
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 20:49

jeg har søgt samme funktion, men er kun stødt på Synctoy 2.0

men detfungere da også okay, man vælger bare hvilke 2 mapper som skal sync og hvordan.

hvad er der specielt godt ved deltacopy, og skal der installere noget på NAS'en?

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 21:26
Mnjae, jeg har ikke været det grundigt igennem...

Det er nu synkroniseringsfunktionen, som jeg er lidt ude efter. Lige nu kunne jeg allerbedst tænke mig en backup, som fungerer lidt mere diskret end min Synology Data Replicator. Den gør sit job, men jeg kunne godt tænke mig, at den gør lidt som min McAfee: Klarer tingene helt i baggrunden og tilsyneladende uden ressourceforbrug.

Findes det ?

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:


Jeg ripper min musik i flac format til mit interne datadrev på min windows pc. Derefter kopier jeg til min Synology. Det kunne jo være rart hvis de to databaser blev synkroniseret automatisk.

BTW, hvorfor ripper du ikke direkte til din NAS. Så er du jo fri for synkroniseringen
Ripning sker fuldstændig uden problemer på den måde, og det giver næsten sig selv i kraft af bitraten.

Venligst
Søren

PS. & tak for link, i øvrigt
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

hvad er der specielt godt ved deltacopy, og skal der installere noget på NAS'en?



Rsync er installeret på NAS'en . Deltacopy skulle kunne ( fra windows) synce med en server med rsync.



Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

...jeg kunne godt tænke mig, at den gør lidt som min McAfee: Klarer tingene helt i baggrunden og tilsyneladende uden ressourceforbrug.

Findes det ?

Venligst
Søren


Jeg håber det er, hvad det her ( Rsync/Deltacopy) går ud på   Det er sådan jeg har forstået det , og er også hvad jeg er på udkig efter. I hvert fald handler det om at synce uden at overskrive/kopiere hele balladen, men kun det som er tilføjet den mappe/server der synces fra.


Redigeret af KissmeTiger - 03-April-2008 kl. 21:38
Panta rei
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 21:41
No problem med link 

Grunden til at jeg gør det er for at have musik på min pc uafhængigt af min server. På den måde fungerer det også som backup
Panta rei
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Jeg håber det er, hvad det her ( Rsync/Deltacopy) går ud på   Det er sådan jeg har forstået det , og er også hvad jeg er på udkig efter. I hvert fald handler det om at synce uden at overskrive/kopiere hele balladen, men kun det som er tilføjet den mappe/server der synces fra.


Rsync er en effektiv protokol til kun at overføre de dele af filen som er ændret. Hvis du ændrer lidt i en 4 GB fil, er det ikke hele filen som skal overføres. Deltacopy er en Windoze wrapper for rsync.


Redigeret af JesperLund - 03-April-2008 kl. 22:21
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2008 kl. 22:57
Man kan kigge nærmere på afsnit 3 om backup på wiki'en hos Synology:

Synology's Wiki

Eller lidt mere specifikt her:

Backup_to_the_Synology_Server_using_DeltaCopy_with_SSH

Uden at have pillet mere i projektet er min forventning, at det er muligt at holde udvalgte filer og biblioteker synkroniseret på tværs af flere pc'er med nas'en som det centrale element i dén ligning - og hvis ens nas kan nås fra internettet vil man kunne sync'e med den blot man har en internetforbindelse - praktisk hvis man sidder med sin bærbare et andet sted end hjemme!

NB: Det er lidt forkert at sammenligne en synkronisering med en backup - hvis du sletter en fil, giver synkroniseringen så vidt jeg ved ikke umiddelbart nogle muligheder for at reetablere det tabte!

/Tommy

Redigeret af tipsen - 03-April-2008 kl. 22:59
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu