recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology 212J?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology 212J?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kasper-n Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper-n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology 212J?
    Sendt: 18-August-2012 kl. 20:29
Er denne NAS fin til mit brug? Hvad skal jeg alternativt se på?

Er det i øvrigt muligt at ligge den ned så den ikke er så høj?

Jeg skal kunne:
Oprette netværksdrev til NAS'en (min 2MB/s i overførsel)
Benytte en torrent download manager styret fra f. eks. en tablet eller PC
Oprette en DLNA server som kan hoste faktisk alt slags musik og film, så der kan streames 1080p film og musik uden hakken



Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2012 kl. 22:00
Jeg har den ældre DS211j, og den kan FINT klare de opgaver du beskriver der.

eneste minus jeg kan sætte ved den er hastigheden, og havde jeg pengene med den viden jeg har i dag, ville jeg have valgt DS211+'eren. (i dag ville det så bare blive DS212+ i stedet)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2012 kl. 22:52
Jeg har en 212j og jeg er sindssygt glad for den.

1) Det er intet problem.
2) Jeg har ikke udforsket den funktion, men jeg ved at der er en torrent manager indbygget i 212j.
3) Jeg kan sagtens streame via WiFi til min Boxee Box, men full 1080p film skal du nok ikke satse på at streame trådløst, og det er uanset hvad for et mærke du ellers vælger.
Til top
kasper-n Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper-n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2012 kl. 20:08
Jeg har forsøgt mig lidt frem med en windows 7 media player for at få streamet film og musik fra pc til tv og denon receiver. Jeg kan fint køre "play to"(push) film til tv'et men med musik siger mit samsung es8000 at formatet ikke er understøttet. Hvis jeg forsøger til med musik til min denon receiver går den bare aldrig i gang. Er der nogen der har erfaringer med dette? Og nej jeg gider ikke airplay
Til top
dreamtime Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamtime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2012 kl. 08:58

jeg vil mene det er god nok til dit forbrug men det er jo kun dig selv som kan afgøre om den er fin nok, det er jo den mindste 2 bay du kigger på

men generelt set kan de det samme, mere om hvor mange krafter de har til at gøre tingende det er lige som med pc'er des mere power det hurtiger at den til opgaverne

 

jeg har en 209'er og jeg er super glad for den.

har kun en hdd i min lige nu, med kun lavet et netværksdrev, og har fuld afgang til det fra andre pc'er

jeg henter/sender med ca. 10 mb/sekundet (mellem pc og boxen), min router som sætter den grænse

jeg bruger den indbygget bt klient uden probs, vælger bare at gemme en torren fil i en bestem mappe på boxen og så starter den selv download af filen man skal altså ikke gøre det vis interfacet ved logge in på boxen  (jeg bruger en pc til det)
har ikke brugt det med at download fra android men har dog en app som jeg bruger til at holde øje med hvad der sker i bt klienten så som hvad hastighed det køre med og om filerne er færdige

jeg har film til at ligge på boxen i mkv format som jeg så henter via netværket op på mit samsung tv, men jeg bruger kabel til det da jeg ikke syntes at det trådløse virker ordentligt til det

jeg ville ikke ligge den ned, men prøv at skrive til synology og spørg om det, kommer jo også an på hvad måde dine hdd'er kan holde til at ligge på

Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 23:19
...

Redigeret af lks - 09-November-2012 kl. 23:20
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 15:22
En 209'er kan fint servere 20-30MB/s og en 212 kommer op på 30-45MB/s hos mig (med Squeezebox kørende på boksen - det påvirker hastigheden) - det kræver selvfølgelig et velfungerende gigabit-netværk.
Kræver DLNA transcoding af videomateriale eller er det blot indpakning og videresendelse? Hvis der kræves transcoding afhængig af hvad dit modtagende udstyr understøtter, så kan en 212j ikke magte det og jeg tvivler faktisk også på at en 213+ vil kunne transcode 1080p i realtime.
Jeg ville anbefale en boks (Boxee, Popcornhour, Apple TV osv) mellem NAS og fjernsyn som kan håndtere videomateriale og helt klart også kablet gigabit-forbindelse til at koble det sammen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu