|
Synology 214+ ingen forbindelse via Int |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Packer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 527 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-November-2014 kl. 11:01 |
Hej
Efter en opdatering kan jeg ikke tilgå min Synology 214+ fra Internet eller mine apps. Kan se den har givet mig en ny IP adresse end den jeg har åbnet porte til. Har prøvet at åbne den port men det vil min router ikke. Den siger den har været brugt. Så hvor kan jeg ændre IP adressen i Synology. Jesper
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1235 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Få sat din NAS op med fast ip (eller statisk dhcp i routeren), så undgår du det i fremtiden.
Hvis din router brokker sig over at portene har været brugt, er det så ikke bare fordi du har glemt at fjerne de gamle port-forwarding regler? |
|
![]() |
|
ab_kallenbach ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
Du skal i en webbrowser skrive den nuværende IP-adresse (fx 192.168.0.25). Log ind som administratior (typisk "admin" + dit kodeord) I "kontrolpanel" er der et punkt, der hedder "netværk". I underpunktet "netværksinterface" kan du ændre din LAN-oplysninger - altså bl.a. din IP-adresse. Sæt den til en fast IP-adresse, som ikke ligger i det område, din router uddeler automatisk til andre enheder.
|
|
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
|
|
![]() |
|
Packer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 527 |
Hej
Tak for hjælp. Så virker det hele igen. Men da lidt irretrende den ændrede det hele pga. en opdatering. Jesper |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Hvis du har sat dit netværk op med DHCP (uden faste ip-numre), så kan du i sagens natur ikke være utilfreds med at ip-nummeret for en enhed kan ændre sig...
Du kan angive en fast ip-adresse i NAS'ens opsætning eller du kan tildele den en fast adresse baseret på MAC-adressen i routerens opsætning. |
|
![]() |
|
Hej
Rolig nu ![]() Men det var nok bare lige mig der skulle have en opfrisker i hvad det kunne være i indstillinger der skulle ændres. Jesper
Redigeret af Packer - 12-November-2014 kl. 16:11 |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Helt rolig, men bliver dog lidt urolig, hvis du har et setup med fast ip-adresse, hvor ip-adressen alligevel ændrer sig - dét lyder ganske besynderligt.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |