Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MeLViS
Super bruger
Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
|
Sendt: 14-September-2010 kl. 15:37 |
Well.. for det første har jeg meget meget lidt tålmodighed, så jeg har allerede solgt boksen igår i frustration ;)
Men jeg nåede da naturligvis at hive filer frem og tilbage lokalt, det gav svimlende ~5MB/s. Andre på nettet oplever også dette, så ved ikke om den CPU som sidder i den virkelig bare er tam. Men det er jo en kærkommen mulighed for at få en bedre gadget ;) Jeg vil blot have sikkerhed for at den næste til godt 4k ikke dør også.
Jeg er udemærket klar over Mbit og MB ;) ...
Redigeret af MeLViS - 14-September-2010 kl. 15:40
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 14-September-2010 kl. 15:47 |
hehe ok.. jamen så skal du da bare ud og have dig en ds411+.. eller skal du rigtigt rive dig en ds1010+ med nogle wd2002fyps diske i som jeg har.. der tror jeg ikke du oplever de store problemer med hastigheder for jeg uploader/downloader da omkring 80-85mb/sek til den på mit netværk
en ds411+ med samme diske vil sikkert performe stort set ens.
|
Mvh
René
|
 |
MeLViS
Super bruger
|
Sendt: 14-September-2010 kl. 15:55 |
Gider ikke rigtig til at skifte diske, tror som de er fine nok disse jeg har i.
Men jeg gider bare ikke købe noget somhelst før en bekræfter at jeg ikke løber ind i problemer.
|
 |
db89
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
|
Sendt: 14-September-2010 kl. 17:32 |
MeLViS skrev:
Well.. for det første har jeg meget meget lidt tålmodighed, så jeg har allerede solgt boksen igår i frustration ;)
Men jeg nåede da naturligvis at hive filer frem og tilbage lokalt, det gav svimlende ~5MB/s. Andre på nettet oplever også dette, så ved ikke om den CPU som sidder i den virkelig bare er tam. Men det er jo en kærkommen mulighed for at få en bedre gadget ;) Jeg vil blot have sikkerhed for at den næste til godt 4k ikke dør også.
Jeg er udemærket klar over Mbit og MB ;) ... |
Nu er det vel ikke sådan at PC og NAS feks kun havde en 100mb/s switch eller lignende siddende imellem hinanden? for så vil den jo blive en stor flaskehals.
|
 |
MeLViS
Super bruger
|
Sendt: 14-September-2010 kl. 18:00 |
Forklar mig lige så..
NAS og PC sidder i den indbyggede 100mbit switch i routeren. Pcen er slukket og NAS kan stadig ikke performe mere.
Bruger jeg pcen så performer den maks.
Det kan vel ikke skyldes switch så *?
|
 |
Thomas8
Bruger
Oprettet: 27-Maj-2005
Point: 86
|
Sendt: 14-September-2010 kl. 18:25 |
Nu har jeg fået mine 4 stk HD.
Jeg har sat dem i DS1010+'en og statede "Synology Assistant". Derefter gjorde den lidt forskellige ting. Nu står der i "Synology Assistant" at status er "Klar".
Når jeg så prøver at oprette forbindelse åbner den en explorer. Derefter logger jeg på. So far so good.
Når jeg så prøver at klikke på "Management" står den bare derfter og indlæser hele tiden.
Status LED'en på DS1010+ står og blinker orange. Det betyder at der ikke når diskenhed.
Please er der en som kan hjælpe mig.
|
 |
db89
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
|
Sendt: 14-September-2010 kl. 18:26 |
Tør jeg ikke helt sige, dog er de 100mbit hvad man teoretisk kan presse igennem switchen. Men med den switch som du har har i din router så vil du hvis du vil overføre filer mellem din PC og NAS aldrig kunne komme højere op end 10MB/s og så vil det efter min mening være spild at købe feks en 411+ hvis du ikke samtidigt anskaffer dig en 1000mb switch.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 14-September-2010 kl. 18:32 |
Thomas8 skrev:
Nu har jeg fået mine 4 stk HD.
Jeg har sat dem i DS1010+'en og statede "Synology Assistant". Derefter gjorde den lidt forskellige ting. Nu står der i "Synology Assistant" at status er "Klar".
Når jeg så prøver at oprette forbindelse åbner den en explorer. Derefter logger jeg på. So far so good.
Når jeg så prøver at klikke på "Management" står den bare derfter og indlæser hele tiden.
Status LED'en på DS1010+ står og blinker orange. Det betyder at der ikke når diskenhed.
Please er der en som kan hjælpe mig. |
har du fulgt opstartsguiden?, sålænge den står og gør diskene klar (og det kan godt tage 24 timer) så kan den ikke rigtigt så meget andet... men kan dog godt komme ind i managment såvidt jeg husker.. har du trykket reload i browseren?
|
Mvh
René
|
 |
Thomas8
Bruger
|
Sendt: 14-September-2010 kl. 18:40 |
24 timer??? hold da op, det er lidt vildt.
Men nu har jeg haft den slukket og tændt et par gange.
Jeg mener helt bestemt at jeg har fuldt opstartsguiden.
Jeg har prøvet reload flere gange i browseren.
Så du mener at jeg skal lade den stå til i morgen :-(
|
 |
Thomas8
Bruger
|
Sendt: 14-September-2010 kl. 18:45 |
Nu har jeg siddet med dette problem i rigtig mange timer og lige som jeg trykker send på overenstående sker der det at jeg godt kan komme ind :-)
|
 |
MeLViS
Super bruger
|
Sendt: 14-September-2010 kl. 18:56 |
db89 skrev:
Tør jeg ikke helt sige, dog er de 100mbit hvad man teoretisk kan presse igennem switchen. Men med den switch som du har har i din router så vil du hvis du vil overføre filer mellem din PC og NAS aldrig kunne komme højere op end 10MB/s og så vil det efter min mening være spild at købe feks en 411+ hvis du ikke samtidigt anskaffer dig en 1000mb switch.
|
Jeg køber mig naturligvis også en router med 1gbit switch samtidigt... men hvis det kun er NAS som "laver" noget tungt så burde jeg godt kunne bruge den fuldt ud. Husk på at pcen som sidder i den samme switch, trækker de 90mbit fint.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 14-September-2010 kl. 19:30 |
Thomas8 skrev:
Nu har jeg siddet med dette problem i rigtig mange timer og lige som jeg trykker send på overenstående sker der det at jeg godt kan komme ind :-) |
det er karma
Men det tager tid for den er inde at kontrollere din diske fra ende til anden inden dit volume bliver opbygget, så du skal væbne dig med tålmodighed inden du kan begynde at oprette et decideret drev du kan lægge data på.. så lad den endelig køre helt færdig.. mener du kan følge lidt med i hvor langt den er nået under managment -> lager -> diskenhedsstyring
du kan ikke bruge den som lager førend du har lavet en diskenhed (hvis du har fulgt guiden så kan du vist ikke undgå at komme til det  , men er den ikke ved at opbygge noget så er det klikke på opret og følg guiden
|
Mvh
René
|
 |