recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology Copy
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology Copy

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-Boxe- Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-December-2007
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Synology Copy
    Sendt: 20-December-2007 kl. 06:33

Hej.

Jeg har købt en 500GB harddisk som jeg vil erstatte med min 200GB i min Synology DS-101J. Den har stået og lavet backup over "USB Copy" hele natten, men den har ikke kopiret styresystemet med over på 500GB harddisken... Hvordan får jeg det med over på??

Jeg kan ikke bare smide disken i Synology og installere det nye system uden at den også formaterer harddisken....

Nogen idéer ??

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 07:11

Jeg har lige lavet samme nummer (fra i lørdags). Du får ikke noget med over. Du skal lave en kopi af bruger opsætningen til din PC.

Den normale procedure er at smide den nye HDD i og ligger FW på. Så kan du restore brugeropsætningen, men alt hvad der hedder LAN opsætning m.m. er du nød til at lave igen. Den gamle HDD forbinder du via USB og kopiere data ind på den nye.

Jeg har haft det problem at hastigheden har været ca. 2,2 Gb/time, så det har taget 4 dage at kopiere data ind igen. Tror måske at det hænger samme med at den begynder at indeksere medie filer med det samme.

Til top
-Boxe- Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 07:46

Jeg prøver lige noget andet som måske går lidt hurtigere..  Har taget et snapshot af hvordan min SYnology disk ser ud når den er taget ud af boksen, og smidt til min PC i en USB enhed:

Ved ikke lige om det blev tydeligt nok, men som det ses laver synology 4 Primary partitioner. Faktisk kun 3 da den 3 i rækken bare er ledig plads..

Det skal lige siges at forinden alt det her, har jeg smidt min gamle 200GB synology HD i USB boksen og, via "explore2fs", kopiret styresystems filer og mapper fra de 2 partitioner man kan se. Filerne og mapperne er bare kopiret til windows/skrivebord i hhv. mapperne "Drev1" og "Drev2". Bare så jeg kan holde styr på dem til senere brug.

Nu har jeg så smidt min 500GB i USB boksen og laver præcis samme partitioner via Partition Magic. Eneste forskel er bare den 4 partition som selvølgelig gerne (teoretisk set) skulle være ca 300GB større end den gamle HD som var på 200GB. Den er i fuld sving med at lavet partitioner nu..

Planen er så at når den er færdig med det, så flytter jeg systemfilerne tilbage til de 2 drev man kan se via "explore2fs", bare på det nye drev. Her bruger jeg så bare "Virtual Volumes", som burde kunne skrive filer til EXT3 system fra windows...

Når det så er jeg gjort, smider jeg 500GB disken i Synology boksen, 200GB disken i USB boksen, og bruger "USB Copy" funktionen på Synology til at kopire mine data jeg skal beholde fra den gamle til den nye harddisk. Det går lidt hurtigere tror jeg. Sidst jeg brugte USB copy, kopirede den 80GB på ca 4 timer.. Det kan jeg sagtens leve med..

Jeg skal nok komme med updates på hvordan det går...

Redigeret af -Boxe- - 20-December-2007 kl. 07:46
Til top
-Boxe- Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 14:09

OK.. Pis... Eneste jeg fik ud af det, var en masse spildt tid hehe... Den kan ikke starte op på harddisken... Desuden virker "Virtual Volumes" ikke til at skrive filer på harddisken... Her brugte jeg i stedet "EXT2 Volume Manager"...   Det eneste gavn jeg fik ud af det her var at jeg fik taget backup af alle filer og mapper (inkl systemfilerne) på serveren så jeg var fri for at installere KissDX om igen...

Nå men nu er den igang med at overføre alle film og musik tilbage på den nye harddisk i Synology over LAN...     Masse spildt tid, men ingen mistet data... Så det er ok...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu