recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology, diske, diskenhed, type?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology, diske, diskenhed, type?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JKO98 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Emne: Synology, diske, diskenhed, type?
    Sendt: 27-September-2010 kl. 22:22
Jeg er lidt på den, jeg har en DS209 med 2 x 2Tb diske. Disse var før fordelt på 2 diskenheder: diskenhed1 og diskenhed2 af type basic. Nu har jeg flyttet alt til diskenhed1 og fjernet diskenhed2. Dette har jeg gjort for at få oprettet 1 diskenhed med de 2 diske af type Raid0. Men når jeg forsøger at inkludere disk2 kan jeg kun oprette den som diskenhed2 type basic, altså som den var før. Er der en som gider hjælpe her, hvad gør jeg forkert, eller rettere hvad skal jeg gøre for at opnå mit "mål": 2 fysiske diske på samme diskenhed af type Raid0 (jeg ønsker ikke databeskyttelse).
vh Jørn
Til top
JKO98 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 11:09
Jeg har vist selv fundet ud af mit problem:
Jeg har under diskenhedsstyring valgt at geninstallere men bevare den nuværende setup, herefter kunne jeg vælge begge mine diske og konfigurere dem til RAID0 (efter advarsel om at data ville blive slettet. Nu står DS209 og initierer diskene til diskenhed1, det tager vist mange timer, nu får vi se. Hvordan eksisterende setup gemmes når diske initialiseres aner jeg ikke, jeg er spændt på at se hvordan konfigurationen ser ud når DS209 er "oppe" igen. Hvis det lykkes vil jeg efterfølgende opgradere til DSM 3.0.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 11:53
Jeg initialiserede et setup med 2x2TB diske denne weekend og det tog godt et døgn pr. disk med et check for bad blocks - så er du advaret :-)
Til top
JKO98 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 12:04
Tak for advarslen :-)
Ja det er rart med megen plads, men det er desværre også tungt at arbejde med. Men hva' DS209 klarer det jo selv, så jeg kan lave andet mens jeg venter :-)
vh  Jørn
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu