|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Cami ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-December-2009 Status: Offline Point: 166 |
![]() Sendt: 23-Januar-2011 kl. 21:18 |
||
Hej Recordererer...
Jeg er overbevist om at en Synology DS 411+ er det rigtige valg for mig, vi er ved at købe hus - og vil have alle vores bluray og dvd film og serier "digitaliseret" inden vi flytter ind. ![]() Jeg kan simpelthen ikke finde en (2TB) harddisk som bare virker plug and play. Jeg er/var rimelig hooked på Samsungs F4EG (HD204UI), hvor både pris (enterprise-diske er overkill for mig, det er ikke en server der skal stå tændt 24/7, men når behovet er der), størrelse, varme udvikling og støjniveau tiltaler mig, men iflg. denne tråd som jeg har fulgt i et par måneder nu, så ser der ud til at være en del problemer, også selvom man opdaterer harddiskens firmware og NAS'en med en update fra Synology. Hvad gør man lige? Så vidt jeg kan se, så er der ingen harddiske der bare virker problemfrit når man smider dem i NAS'en... Jeg har læst flere tråde, her på boardet også, hvor folk bruger Samsung disken - det kunne jeg jo også gøre, men når den ikke er officielt understøttet... bla bla... jeg mangler noget input, så jeg kan træffe den bedste beslutning!
![]() |
|||
Mvh. Allan
|
|||
![]() |
|||
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
![]() |
||
Mine Hitachi 2TB kører fint, og den har praktisk talt været tændt 24/7 pånær når jeg har været på ferie.
De ligger på cirka 43-46 graders varme ved brug, hvilket er fint for mig, og de er også rimeligt støjsvage synes jeg.
De var tilmed billige.
|
|||
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
|||
![]() |
|||
Cami ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-December-2009 Status: Offline Point: 166 |
![]() |
||
Hej Mureren
Tak for dit svar - jeg går ud fra at det er denne disk du bruger? Der er intet med fw-opdateringer mv.?
|
|||
Mvh. Allan
|
|||
![]() |
|||
Barzog ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 25 |
![]() |
||
Jeg kører med 4x Seagate ST32000542AS 2Tb diske, den kører også 24x7 og jeg har ikke haft behov for firmware opdateringer eller lignende.
Temp ligger på 34-35grader.
|
|||
Onkyo TX-NR808, Samsung M86-46, B&W 685, HTM61, Dune HD Smart, Ps3, osv.
|
|||
![]() |
|||
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
![]() |
||
Det er vist korrekt, men de er vist steget i pris siden jeg købte for over 6 måneder siden!
Kan se der er mange andre alternativer, nogle billigere endda.
Hvorfor kigger du ikke bare på deres kompatibilitetsliste, og vælger den billigste derfra?
|
|||
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
|||
![]() |
|||
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
![]() |
||
Jeg bruger WD20EARS i min DS211+, og de bliver kun 30 grader varme, og er ellers stort set lydløse. Dog kan det anbefales at køre programmet wdidle3 inden du sætter dem i NAS'en.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg har skam været igennem kompabilitetslisten, flere gange! ![]() ![]()
Tak for det, god info :)
Lightyear - tak for tippet vedr. WD diskene. Jeg havde ellers afskrevet dem helt... |
|||
Mvh. Allan
|
|||
![]() |
|||
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
![]() |
||
Jeg har 3 stk Seagate 2TB ST32000641 som kører i en DS410. Ligger og svinger mellem 29 og 30 grader. Kører også uden problemer.
Redigeret af Hanzoy - 24-Januar-2011 kl. 18:04 |
|||
![]() |
|||
Bjornstad ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
||
Jeg har for knap 1 måned siden købt en DS 411+ og 2 x Seagate ST32000542AS diske.
De blev bare installeret uden firmware upgrade, og kører helt uden problemer. Deligger på en 25-40 grader alt efter belastning. |
|||
![]() |
|||
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
![]() |
||
Den nye Seagate http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4406933 er lige røget på Netgears kompatibilitetsliste: http://www.readynas.com/?page_id=82, så nu krydser jeg bare fingre for at den snart kommer på Synologys liste... Så bliver det min kommer NAS-disk.
|
|||
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|||
![]() |
|||
2ben ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
![]() |
||
Kan se at den nye disk du henviser til DanishBacon er med SATA 6GB interface. Kan man benytte et interface med 3GB til denne ? Tænker på at de fleste NAS idag er med SATA 3GB interface.
Mvh. Torben
|
|||
![]() |
|||
Hogarth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 231 |
![]() |
||
Hej.. Hvorfor er valget faldet på en DS 411+..? kunne en DS 410 ikke klare opgaven? (du spare 1000 bobs)..Jeg har selv lige købt en DS 410 med 4 stk. WD20EARS sammen med en Boxee Box og det spiller altså max..
![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |