|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
||
lidt mere info http://www.techpowerup.com/78426/VIA_Introduces_New_ARTiGO_A 2000_Barebone_Storage_Server.html |
|||
mvh PSSO
|
|||
![]() |
|||
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
||
Det vil altså sige at den endnu ikke er introduceret i DK! |
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
||
Pris hos mini-itx.com £279 eksl. ram, hdd og flash
|
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
||
Så er der jo også tale om en noget andet pris end for Synology DS-107+ som jeg overvejer! |
|||
![]() |
|||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
||
Hvad med bare at købe en Asus Eee Box til 1999,- og så smide en større harddisk i, når der bliver behov for det? Den kan i hvert fald afvikle SqueezeCenter uden problemer og så bruger den kun 10-20 watt |
|||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg startede faktisk ud med at overveje denne løsning men en NAS (Synology DS-107+) sammen med SB3 er en bedre løsning, da der her er mulighed for at min anden halvdel blot skal tænde for en strømskinne (hvorved SB3 samt anlægget tændes) hvilket ikke ville virke med en Asus eee Box (den har ikke godt af at blive slukket via strømskinne). Forøvrigt som introduceres der snart en opgraderet udgave af Asus eee Box (kommer vist til at hedde Asus eee Box 204 el 205 ift den nuværende 202). Den skulle muligvis kraftig nok til HD afvikling! |
|||
![]() |
|||
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
||
Men har en NAS, synology 107+ godt af bare at blive slukket ned ved at man hiver forsyningen til den og ikke lukker den rigtig ned?? Hvis den er lige glad så tror jeg sgu jeg sætter en tænd/slut ur foran, man kan jo indstille den til at starte op selv hvis forsyningen ryger og derefter kommer tilbage..... |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Du har misforstået. Nas'en bliver placeret i et skab og vil være tændt konstant (med installeret WD Green 1TB hdd vil Synology burge ca 15-20 w). Det er mit anlæg tilkoblet SB3 der tændes/slukkes via strømskinne. Mit nuværende setup er hvor min musik ligger på stationær pc som kæresten jo så skal tænde før musikken kan nå SB3 via LAN! |
|||
![]() |
|||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
||
Du kan da bare opsætte din computer til WOL, så kan din Squeezebox vække din computer. |
|||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er jeg godt klar over men ønsket om at skifte setup fra pc+SB3 til Nas+SB3 er afstedskommet af at min pc (plus skærm) bruger over 200 w og den er ret dyr at have tændt i lang tid ad gangen! Redigeret af Nicoleif - 10-December-2008 kl. 14:10 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Men hvorfor skulle en Asus Eee Box så ikke kunne erstatte din nuværende pc lige så godt som et NAS? |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
I grunde fordi at jeg har mere musik end harddisken i Asus har plads til og at installering af en 1TB WD Green er lettere i en Synology'en end i Asus (hvor jeg jo så efterfølgende skal lægge styresys ind igen). Pluds at Synology+WD vil bruge mindre strøm end Asus+WD! |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |