|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jonaslk ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Oktober-2008 Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 15:02 |
Hejsa Jeg overvejer at købe en Synology DS-107 til min lille virksomhed. Vi sidder to personer i to forskellige byer og vil gerne dele en harddisk eller bare en mappe. Mit spørgsmål er om man kan dele en mappe eller hele disken med min kollega - sådan at han via internettet kan "mappe" den som netværksdrev. Og derfor arbejde på disken som var det en folder på hans egen pc - uden at skulle logge ind hver gang med kode osv. Kan jeg eks. lægge et worddokument ud i en delt mappe, som han bare kan åbne og redigere direkte på disken - ligesom man ville kunne med et "internt" netværksdrev. Eller vil det fungere sådan at han skal downloade filen, og så uploade den igen. Vi leder efter en god løsning på dette. Dvs. enten noget synkroniseringssoftware eller en NAT som eks. DS-107. Hvis nogle kender til gode løsninger for den her form for fildeling, så er jeg meget interesseret. Håber problemstillingen er forståelig, og på forhånd tak for hjælpen...
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Prøv at kikke på http://www.getdropbox.com, mon ikke det er noget for jer?
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg vil *tro* at man bare kan lave et samba-share på nas'en, sætte korrekte port-forward-regler op på en router og derefter bør share't kunne tilgås fra Internettet med et passende brugernavn og password. Når der er kommet hul i gennem, vil jeg anbefale at mappe det som netværksdrev, da forbindelsen så holdes og ikke reetableres hele tiden.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |