|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
turbonegro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
![]() Sendt: 05-Marts-2011 kl. 08:33 |
Hej alle
Efter anbefaling herfra har jeg investeret spidsen af en jetjager for 1511+ og 5 stk 3TB Hitachi diske. Jeg har fået sluttet den til, installeret DSM 3.1 og er nu i gang med at oprette en samlet diskenhed med alle 5 harddiske i en SHR med 1 disk fejltolerance. Efter at have stået et par timer er den nu nået til 10%, skal det virkelig tage et døgn at oprette en diskenhed? |
|
![]() |
|
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
![]() |
Ja
![]() Bare rolig, der er intet galt med hardwaren, det tager kamp lang tid at formatere og oprette RAID. |
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
Det kan godt tage noget tid.
Nu har jeg ikke erfaringer med den nævne Synology model. Men jeg har rodet meget med RAID og store diske. Og her tager det noget tid at få partitioneret, formateret osv. Ikke noget der er færdig på 1 time. 5x3TB kunne jeg godt forestille mig ville tage rigtig lang tid. Det gode er, at du forhåbentlig kun skal gøre det denne ene gang :-) Redigeret af ZackGem - 05-Marts-2011 kl. 09:14 |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg brugte vist godt et døgn på at initialisere 2x2TB på en DS209 - så det er en tidskrævende proces.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg har en ds1010+ med 5stk 2 tb diske i og det tog vist omkring et døgn før diskenheden var endeligt opbygget
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
turbonegro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
![]() |
Takker for svarene.
Er lidt frustreret dog, da jeg nu to gange har fået fejl under oprettelsen, der så er blevet annulleret. Først fra disk 4 efter den havde stået hele natten, nu er jeg kommet hjem til endnu en fejl, denne gang fra disk 2. Pisselort :( Prøver nu med 4 af diskene, så kan man vel koble den femte på bagefter, men frustrerende, og ikke mindst når man læser på Synologys forum at der er flere andre med præcis samme problem. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg brugte wd2002fyps diske i min (entreprise diske) og havde ingen fejl, findes dine diske på kombatabilitetslisten?
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Jeps, Hitachi 3 TB
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Er det den her: HDS723030ALA640 ?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeps: HDS723030ALA640
Købt her: http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=401009 Men mon ikke man kan få en bytter hvis det virkelig skulle vise sig at en eller flere diske ikke virker...? |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Jeg ville sende dem retur, for får du fejl allerede, hvad så når alle data ligger på den?
|
|
![]() |
|
![]() |
Tjah, jeg tror ikke at 2 ud af 5 diske er defekte, ikke på nogen måde. Desuden er fejlen jo på to forskellige diske, og ikke på den samme. Jeg tror roligt jeg tør løbe risikoen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |