|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Bhund ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 329 |
![]() |
Kan i øvrigt ikke se systemtemp i statusoplysningerne. Udelukkende temp på harddiske fremgår af det billede.
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Tjae, selvom du jo har ret til at få en ombytter, så vil det nok være det 'billigste bøvl', hvis du regner risiko og penge ind i sammenhængen ![]() Jeg er dog ked af, at Synology volder kvaler som sådan ![]() Kvaliteten plejer absolut ikke at fejle noget, efter hvad man hører (og jeg selv erfarer). DS207 (+) er faktisk en af de store sællerter, så problemer med dén konkrete model ville absolut være stærkt ødelæggende for omdømmet, og den slags historier har jeg slet ikke hørt om for nylig... Derfor vil det jo afhænge af din leverandør, men hvis han er seriøs, burde du bare returnere for at få en ombytter ![]() Nu ved jeg ikke, hvor du har købt, men der plejer ikke at være problemer med det... Det hele kommer nok an på, hvor meget du tror på Synology, eller hvor meget din leverandør tror på den producent. De fleste har dog oplevet, at der ikke er problemer med leverandørens og producentens ansvarserkendelse. Venligst Søren |
|
![]() |
|
Bhund ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 329 |
![]() |
Har købt ved Computersalg.dk. Tror som da ikke der ville være problemer med at returnere. Vil som også gerne have en ny, men sender jeg tilbage for at få en ombytter, går jeg udfra at de vil tjekke den jeg har nu. Tjekker de den så med nogle andre disks og det viser sig at virke, ja så hænger jeg på den samme (for mig ubrugelige) boks og et test/rep. gebyr på knap kr. 1.500,-. Regner derfor med at bruge fortrydelsesret og så købe en ny Synology, evt. en anden model. Men det løser sgu nok desværre ikke mit problem, er det ikke den større model der ikke er kompatibel med 750 GB diske? Vil dog i første omgang forsøge nedenstående i weekenden, selvom det ikke lige var det jeg håbede på da jeg købte, havde regnet med en lidt mere "lige til" opsætning. http://www.synology.com/wiki/index.php/How_to_prepare_your_h ard_disks http://www.synology.com/enu/support/help-page.php?q_id=380
|
|
![]() |
|
![]() |
Opgav og returnerede. Ingen problemer med det, Computersalg.dk har bekræftet modtagelsen og overfører pengene - så alt i alt en god oplevelse, bortset fra at DS ikke lige virkede selvfølgelig. Har bestilt mig en "Qnap TS-209 Pro II" i stedet, så håber jeg at jeg er mere heldig med den. |
|
![]() |
|
![]() |
Fik min Qnap i går aftes. Har ikke brugt specielt megen tid på den endnu, men selve opsætningen forløb uden problemer. Kører de to disks i Raid 1. Synes selve kassen udstråler mere kvalitet en Synology - men det er nok en smagssag om man er til sort eller hvid, plastic eller metal. Når man har dem oppe at køre, synes jeg Synologys brugerflade virker mere overskuelig/brugervenlig end Qnaps. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |