recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DS-207+ problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology DS-207+ problem

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 09:40
Kan i øvrigt ikke se systemtemp i statusoplysningerne. Udelukkende temp på harddiske fremgår af det billede.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Bhund Bhund skrev:

Ja og når det er begge harddisks der bliver varme, kan jeg vel godt konkludere at det er DS der skal returneres?

Men kan så heldigvis nå at bruge min fortrydelsesret, har ingen interesse i at sende den til rep., så risikerer jeg at skulle betale knap kr. 1.500 for et eftersyn/test!

Tjae, selvom du jo har ret til at få en ombytter, så vil det nok være det 'billigste bøvl', hvis du regner risiko og penge ind i sammenhængen

Jeg er dog ked af, at Synology volder kvaler som sådan

Kvaliteten plejer absolut ikke at fejle noget, efter hvad man hører (og jeg selv erfarer).
DS207 (+) er faktisk en af de store sællerter, så problemer med dén konkrete model ville absolut være stærkt ødelæggende for omdømmet, og den slags historier har jeg slet ikke hørt om for nylig...

Derfor vil det jo afhænge af din leverandør, men hvis han er seriøs, burde du bare returnere for at få en ombytter

Nu ved jeg ikke, hvor du har købt, men der plejer ikke at være problemer med det...
Det hele kommer nok an på, hvor meget du tror på Synology, eller hvor meget din leverandør tror på den producent. De fleste har dog oplevet, at der ikke er problemer med leverandørens og producentens ansvarserkendelse.

Venligst
Søren
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 08:24

Har købt ved Computersalg.dk.

Tror som da ikke der ville være problemer med at returnere. Vil som også gerne have en ny, men sender jeg tilbage for at få en ombytter, går jeg udfra at de vil tjekke den jeg har nu. Tjekker de den så med nogle andre disks og det viser sig at virke, ja så hænger jeg på den samme (for mig ubrugelige) boks og et test/rep. gebyr på knap kr. 1.500,-.

Regner derfor med at bruge fortrydelsesret og så købe en ny Synology, evt. en anden model. Men det løser sgu nok desværre ikke mit problem, er det ikke den større model der ikke er kompatibel med 750 GB diske?

Vil dog i første omgang forsøge nedenstående i weekenden, selvom det ikke lige var det jeg håbede på da jeg købte, havde regnet med en lidt mere "lige til" opsætning.

http://www.synology.com/wiki/index.php/How_to_prepare_your_h ard_disks

http://www.synology.com/enu/support/help-page.php?q_id=380

Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 08:23

Opgav og returnerede.

Ingen problemer med det, Computersalg.dk har bekræftet modtagelsen og overfører pengene - så alt i alt en god oplevelse, bortset fra at DS ikke lige virkede selvfølgelig.

Har bestilt mig en "Qnap TS-209 Pro II" i stedet, så håber jeg at jeg er mere heldig med den.

Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 15:06

Fik min Qnap i går aftes.

Har ikke brugt specielt megen tid på den endnu, men selve opsætningen forløb uden problemer. Kører de to disks i Raid 1.

Synes selve kassen udstråler mere kvalitet en Synology - men det er nok en smagssag om man er til sort eller hvid, plastic eller metal.

Når man har dem oppe at køre, synes jeg Synologys brugerflade virker mere overskuelig/brugervenlig end Qnaps.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu