recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DS209 & HDX1080
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology DS209 & HDX1080

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
niko-m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Synology DS209 & HDX1080
    Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 14:52

Hej Bruger.

Jeg står med et problem med min HDX1080 & synology DS209. Jeg vil gerne streame de film og musik jeg har på min nas-serveren. Jeg har aktiveret NFS. Jeg kan godt se server og se de mappe jeg har lavet, men kan ikke se indholdet. Der siger afspilleren at jeg skal undersøg min server. Men kan ikke finde nogle fejl.

Jeg har valgt at DS209 har fast ip.

Hælp mig så jeg kan komme til at se film.



Redigeret af niko-m - 26-Oktober-2009 kl. 17:14
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 16:53
har du slået mediaserveren til på synologyen? sørget for dine foto ligger i photo mappen video i videomappen (mener jeg den hedder) og musik i musik mappen og indekseret din medieindhold (der er en knap samme sted hvor du slår medieserveren til)
Mvh

René
Til top
niko-m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

har du slået mediaserveren til på synologyen? sørget for dine foto ligger i photo mappen video i videomappen (mener jeg den hedder) og musik i musik mappen og indekseret din medieindhold (der er en knap samme sted hvor du slår medieserveren til)
Jeg har selv været henne og lave en Movie mappe hvor alle film er. Det er medieindekseret og slå medieserver til, kan jeg ikke finde hvor man gør.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 18:20
Tror ikke at medieserveren har noget med adgang til et NFS-share at gøre - jeg bruger ikke min, men derfor virker både SMB- og NFS-shares fint alligevel. Der skal dog gives de korrekte rettigheder på NAS'en ligesom afspilleren skal have den rigtige sti for at fange indholdet - og det er nok et af de steder fejlen skal findes.
Til top
niko-m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Tror ikke at medieserveren har noget med adgang til et NFS-share at gøre - jeg bruger ikke min, men derfor virker både SMB- og NFS-shares fint alligevel. Der skal dog gives de korrekte rettigheder på NAS'en ligesom afspilleren skal have den rigtige sti for at fange indholdet - og det er nok et af de steder fejlen skal findes.
Jamen har du så nogle forslag til hvad det kan være? Er på bar bund. Kan nemlig godt finde de mapper jeg deler, men når jeg trykker på mappen siger den bare jeg skal undersøg min server.  Synes jeg kigget det hele igennem, men der er helt sikkert en ting jeg overser.
Til top
niko-m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 18:49
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 18:51

Nu blander jeg mig helt uden om smb og nfs shares for det har jeg ikke forstand på

For at få medieserveren til at køre på upnp eller dlna kombatibelt udstyr skal du gøre følgende:

Log på din server via browser.

->programmer -> medieserver -> aktiver DLNA/UPNP medieserver (og nederst er der en knap hvor du kan genindeksere dine mediefiler.

Hvis du klikker på linket øverst til højre som hedder "skrivebord" finder du en genvej til filestation 2 når du har aktiveret dit medieserver vil der være mapper som hedder hh. "music" "photo" "video" du skal lægge det medieindhold du vil streame ind i de respektive mapper (husk at genindeksere hvis du laver store rettelser du vil se med det samme ellers gør den det automatisk efter lidt tid.

du kan tilgå mapperne via smb hvis du ønsker (husk at tildele dem brugerrettigheder under privilegier hvis du ønsker andre brugere skal kunne skrive til dem)

 

Under medieserver kan du også med held rette disse indstillinger:

vælg feks dma menusti "avanceret sti"

fjern flueben i hvis miniaturernår du gennemgår billeder via dma (hvis du har kryds i den vises billedet i dårligere opløsning via dlna men det kører hurtigere.

 

Mvh

René
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af niko-m niko-m skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Tror ikke at medieserveren har noget med adgang til et NFS-share at gøre - jeg bruger ikke min, men derfor virker både SMB- og NFS-shares fint alligevel. Der skal dog gives de korrekte rettigheder på NAS'en ligesom afspilleren skal have den rigtige sti for at fange indholdet - og det er nok et af de steder fejlen skal findes.
Jamen har du så nogle forslag til hvad det kan være? Er på bar bund. Kan nemlig godt finde de mapper jeg deler, men når jeg trykker på mappen siger den bare jeg skal undersøg min server.  Synes jeg kigget det hele igennem, men der er helt sikkert en ting jeg overser.

Hvilke rettigheder har du tildelt dit nfs-share?
Til top
niko-m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 10:06
Det virker nu. Ved ikke præcis hvad jeg har gjort anerledes. Men det virker.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 16:45
Tillykke
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu