|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
niko-m ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2009 Status: Offline Point: 20 |
![]() Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 14:52 |
|
Hej Bruger. Jeg står med et problem med min HDX1080 & synology DS209. Jeg vil gerne streame de film og musik jeg har på min nas-serveren. Jeg har aktiveret NFS. Jeg kan godt se server og se de mappe jeg har lavet, men kan ikke se indholdet. Der siger afspilleren at jeg skal undersøg min server. Men kan ikke finde nogle fejl. Jeg har valgt at DS209 har fast ip. Hælp mig så jeg kan komme til at se film. Redigeret af niko-m - 26-Oktober-2009 kl. 17:14 |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
har du slået mediaserveren til på synologyen? sørget for dine foto ligger i photo mappen video i videomappen (mener jeg den hedder) og musik i musik mappen og indekseret din medieindhold (der er en knap samme sted hvor du slår medieserveren til)
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
niko-m ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2009 Status: Offline Point: 20 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Tror ikke at medieserveren har noget med adgang til et NFS-share at gøre - jeg bruger ikke min, men derfor virker både SMB- og NFS-shares fint alligevel. Der skal dog gives de korrekte rettigheder på NAS'en ligesom afspilleren skal have den rigtige sti for at fange indholdet - og det er nok et af de steder fejlen skal findes.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har gået efter dette link. http://www.volkomenjuist.nl/blog/2009/03/04/connect-hdx-1000 -with-synology-ds209-via-nfs/ |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Nu blander jeg mig helt uden om smb og nfs shares for det har jeg ikke forstand på For at få medieserveren til at køre på upnp eller dlna kombatibelt udstyr skal du gøre følgende: Log på din server via browser. ->programmer -> medieserver -> aktiver DLNA/UPNP medieserver (og nederst er der en knap hvor du kan genindeksere dine mediefiler. Hvis du klikker på linket øverst til højre som hedder "skrivebord" finder du en genvej til filestation 2 når du har aktiveret dit medieserver vil der være mapper som hedder hh. "music" "photo" "video" du skal lægge det medieindhold du vil streame ind i de respektive mapper (husk at genindeksere hvis du laver store rettelser du vil se med det samme ellers gør den det automatisk efter lidt tid. du kan tilgå mapperne via smb hvis du ønsker (husk at tildele dem brugerrettigheder under privilegier hvis du ønsker andre brugere skal kunne skrive til dem)
Under medieserver kan du også med held rette disse indstillinger: vælg feks dma menusti "avanceret sti" fjern flueben i hvis miniaturernår du gennemgår billeder via dma (hvis du har kryds i den vises billedet i dårligere opløsning via dlna men det kører hurtigere.
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Hvilke rettigheder har du tildelt dit nfs-share? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det virker nu. Ved ikke præcis hvad jeg har gjort anerledes. Men det virker.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tillykke
![]() ![]() |
||
Mvh
René |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |