|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
jb17j ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Aalborg dk Status: Offline Point: 453 |
![]() |
|
hej
ja hvad skal jeg bruge den til, som udgangs punkt kun til back up og til og have mit musik på og let film har dog ikke tænk og have hele min samling af dvd og plue rey film for så vil selv 2TB få en ende. vil have 2 diske sat som spejl, huske ikke lige hvad det heder.
har og tanker på og lave lidt wep overvågning så jeg kan holde øje med min lille lejlighed ude fra jobbet hvis det ellers kan lade sig gøre.
men ellers er det bare noget lege med. Der er hvis så mange muliger der skal læres, derfor må det godt være nemt og gå til.
mvh jan b
|
||
Mvh Jan B
|
||
![]() |
||
jb17j ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Aalborg dk Status: Offline Point: 453 |
![]() |
|
glæder mig til og høre din oplevelse af det, om det er nemt og bruge og sætte op, støj og varme og strøm forbrug.
ps vilken hardiske har du sat i
![]() mvh Jan b
|
||
Mvh Jan B
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Men hvis den kommer til at sidde i en enhed som er tændt op til max feks 7-8 timer i døgnet er der næppe problemer.. og er du heldig sker der nok heller ikke meget ved den er tændt længere men i og med disken ikke er bygget til 24/7 som man NAS er tændt... og der kan være problemer med de går ordentligt i sleep (diskene) så skal du være forberedt på levetiden kan blive forkortet.. men når de nu sidder i et raid er chancen for det koster dig data mindre så dit besvær med den vil sansynligvist udelukkende være du skal ud at køre en ny harddisk også skifte den hvorefter din NAS (hvis det er en sådan enhed du vil bruge disken i) selv genopbygget raid drevet.
Du skal iøvrigt huske med synology´s NAS er der kun 1 licens med til overvågning.. dvs skal du have flere kameraer end 1 skal du købe flere licenser... såvidt jeg husker er qnap mere flinke i den henseende da der kan tilsluttes flere kameraer... omvendt er deres NAS så typisk pr default dyrere... men skal du bruge den til overvågning med flere kameraer er det måske noget du skal have med i overvejelsen fra starten.. da det måske i sidste ende kan spare dig kr at vælge rigtigt første gang... og det kan iøvrigt sagtens lade sig gøre
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Photostation er iøvrigt ret god, den skal du prøve at slå til og sætte dig mere ind i.. den giver dig god mulighed for at se og evt dele dine fotos direkte på internettet.. når det altså lykkedes dig at få din NAS op og køre så du kan fange den "udefra".. bare pas på mht sikkerhed og ikke mindst rettigheder så alle dine familiefotos ikke bare bliver delt offentligt.. det er jo ikke meningen
![]() |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
NosAnden ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() |
|
hey alle sammen vil anbefale wd men lad vær med at købe wd green nar det er raid 1 har selv lige mistet alt fordi de ikke kunne klare det først røg den ene også røg den anden men wd green er gode til desttop pc og sådan men ikke rigtig til en RAID Server også køre wd green også kun 5400 rpm det giver væsentlig mindre hastighed end 7200 rpm diske håber det kan forstås hvad jeg mener
men ville anbefale den DS210+ hvis du gerne vil køre video overvågning for det bruger nogen resurser og din backup vil også være hurtigere spørg endelig hvis der var andet jeg kunne hjælpe med |
||
![]() |
||
Klausens ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
|
rhsin-> Jeg er lidt i tvivl om min kører Raid 1, som jeg gerne vil have at den gør... Har taget nedenstående screenshot fra "diskenhedsstyring". Jeg har ikke fået valget omkring Raid 1, men den siger at min kapacitet er 931,5GB, hvilket svarer til en 1TB, som der er to af i nas'en
![]() http://img440.imageshack.us/img440/6219/nytbillede.png Desuden, skal jeg altid oprette mapper i Diskstation, eller bare via stifinder i Windows, hvor jeg har tilføjet netværksdrevet til Denne Computer...? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Den måde du opretter drev og undermapper på afhænger lidt af hvordan du vil bruge det.. typisk er det lettest at administrere brugere pr drev og ikke underfoldere.. dvs har du data du vil have for dig selv er det nemmest at lave et dedikeret drev hvor du så lægger alle dine subfolders som du bare opretter feks via stifinderen på din computer.
så selve hovedfolderen er drevet dom skal oprettes på NAS, men alt underindholdet kan du oprette med foldere osv bare du er logget ind og har rettighederne til det (at læse og skrive) har du ikke det kan du ikke også skal du ind under privilegier lige og tjekke hvilke brugere der kan læse og skrive til det pågældene drev.
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Klausens ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
|
Der er kun mig som bruger
![]() Den har oprettet et enkelt drev, som jeg har kaldt for "nas", herunder har jeg så "film" og "musik" indtil videre... Mit Sonos henter så musikken fra "musik" mappen. Men min PS3 kan kun se de tre mapper som du tidligere nævnte: music, video og photo, men disse ligger ikke på "nas" drevet? |
||
![]() |
||
![]() |
|
såvidt jeg huske så når du slår medieserveren til opretter NAS selv (hvis ikke de er der pr default, kan jeg ikke lige huske) 3 dedikerede drev til medieindhold (photo + Video + Music) og heri er det vigtigt at du lægger dit indhold i de respektive drev.. ellers vil din medieserver ikke kunne streame dit medieindhold over dit lokalnetværk.
disse drev ligger parallelt med det drev du har kaldt "NAS" og måden du får fat i dem er at du mounter dem som drev på din pc via "netværk" også tildeler et drevbogstav.. og herefter kan du fordele data.. alternativt kan du se drevene hvis du sørger for at at filestation er slået til på din NAS (managment -> fildeling -> filestation og aktiver filestation) herefter kan du via dit "desktop" på weblogin på din NAS både se og tilgå dine drev og underfoldere og ikke mindst data... her vil du også kunne se dine mediedrev (music/video/photo) og det er altså heri du skal lægge dit indhold for at feks din PS3 kan se dataen.. og husk det er først efter den lige har reindekseret indholdet.. det kan godt nogle gange tage lidt tid afhængig af datamængden
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
Siger mange tak, nu giver det hele lige pludselig meget mere mening ![]() Er dog lidt træt af at der ikke er bedre muligheder for at konfigurere hvornår den skal tænde og slukke automatisk... Ville gerne have forskellige indstillinger for hverdage og weekend ![]() |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det ville sku være dejligt, men så må jeg indtil videre bare tænde den manuelt i weekenderne :-)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |