recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DS209 VS DS210+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology DS209 VS DS210+

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 08:04
Nu kan det godt være jeg spørger lidt dumt, men hvordan får man aktiveret sådan at man kan se sit drev inde i windows stifinder og uploade/downloade til NAS'en den vej igennem? :)
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 08:37
enten kan du bruge din synology assistent til at tilslutte drev.. husk at sætte flueben i husk drev efter genstart.. med mindre du vil bruge den hver gang.

alternativt så finder du din NAS under start -> netværk også find det drev du ønsker at tilslutte højreklik og tilknyt og tildel drevbogstav tast brugernavn og adgangskode ind hvis der spørges om det.. og igen flueben i husk drev så skulle den være der.
Mvh

René
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 22:38
Tak for hjælpen, så kom der styr på det :)
Hvordan får jeg den hurtigste overførselshastighed?
Kan kun klemme den op på 2 mb i sekundet via min eksterne harddisk igennem min bærbar via Windows Stifinder :( Skal jeg tilslutte den direkte til NAS'en for at få mere fart på eller hvad gør jeg galt ?

EDIT:
Har skiftet til kabel nu, det har hjulpet lidt.. Men er stadig kun på 8.5 mb i sekundet, havde regnet med 2-3-4 gange så meget ? :(

EDIT2:
Så er jeg oppe på 13 mb/s med Teracopy, men kan det virkelig ikke gøres bedre ?? :( er godt nok skuffet

Redigeret af serano - 04-August-2010 kl. 23:03
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af serano serano skrev:

Tak for hjælpen, så kom der styr på det :)
Hvordan får jeg den hurtigste overførselshastighed?
Kan kun klemme den op på 2 mb i sekundet via min eksterne harddisk igennem min bærbar via Windows Stifinder :( Skal jeg tilslutte den direkte til NAS'en for at få mere fart på eller hvad gør jeg galt ?

EDIT:
Har skiftet til kabel nu, det har hjulpet lidt.. Men er stadig kun på 8.5 mb i sekundet, havde regnet med 2-3-4 gange så meget ? :(

EDIT2:
Så er jeg oppe på 13 mb/s med Teracopy, men kan det virkelig ikke gøres bedre ?? :( er godt nok skuffet

Jeg tror du kører 100Mbps netværk... I så fald er det nok tæt på maksimal udnyttelse ved normal setup. Prøv evt at aktivere Jumboframes - det kan give højere hastighed ved store filer. Jeg har en DS209 og rammer med FTP ca 12 mb/s uden jumboframes - her er flaskehalsen netværket. Kører du 1Gbps, så bliver flaskehalsen sandsynligvis SATA interfacet til diskene, eller FIFO funktionaliteten i CPU/RAM. 

Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2010 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Klausens Klausens skrev:

Jeg har købt en DS210+ Smile

Har kun lige nået at sætte den til, men indtil videre virker den da...

Købte den også fordi at den var den nyeste, og jeg beholder den de næste par år, hvilket retfærdiggjorde merprisen...
Skal man sætte HDD i, før man tænder DS210+'eren og opdaterer til DSM 3.0 eller hvordan fungerer opsætningen? Alle råd modtages gerne Smile
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 08:25
Der er nu kommet en 211+ men måske er I klar over dette. Den er også lidt dyrere
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 09:09
Jeg er opmærksom på det, men skrev en ds210+ på min ønskeseddel for flere uger siden, og jeg er ret sikker på, at den er købt, så det vil være lidt upassende at ændre det her fem dage før Dagen. Særligt nu da gaverne er leveret til Kbh fra Jylland. 
På andre fora synes jeg ikke, at der er entydig mening om, at 211 et bedre end 210. Hvad er din/jeres opfattelse?
Måske forskellen er så stor, så det kan betale sig at tilbagelevere 210 til butikken og så købe 210???
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu