|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
maxtor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2004 Status: Offline Point: 65 |
![]() Sendt: 07-April-2010 kl. 15:41 |
Hej alle!
Jeg har lige købt en NAS Synology ds210j som umiddelbart skulle sprede lidt glæde i det lille hjem - men indtil nu har det kun skabt frustration...desværre Så derfor spørger jeg jer om hjælp til opsætning af samspillet mellem NAS og PCH A-110. Lidt forhistorie : Først installerede jeg ny firmware 2.3 og alle programmer som følger med på cd'en. Derefter blev den koblet på netværket - ingen problemer her. Så begynder problemerne desværre.... Jeg fik PCH til at finde NAS via network browser -> workgroup. Dette fungerede fint indtil jeg pillede HDD ud af PCH, herefter kan jeg desværre ikke finde den delte mappe på PCH længere :-(. Men umiddelbart kan jeg godt tilgå nettet - så PCH er sat rigtigt op via trådløs router. Er der nogle som kan hjælpe mig her - for jeg er helt lost |
|
![]() |
|
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() |
Kunne du afspille filmene på PCH før du pillede disken ud ?
Har du prøvet at sætte network shares/sources op igen ? Altså smb://x.x.x.x (din ip)/"shared folder på nas" Kører du med DHCP eller fast ip på PCH ? Kører du med DHCP på NAS ? Kører de på samme subnet ? Kører du trådløst mellem PCH og routeren ? Så vidt jeg husker, så taber min A-100 ikke konfigurationen, hvis jeg tager disken af. Kan du fra en PC browse dig frem til shared folder på NAS ? Redigeret af kleth - 07-April-2010 kl. 15:50 |
|
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kunne godt afspille via LAN før jeg tog disken ud ( har så formatteret hele NAS'en igen da jeg håbede det hjalp ).
Jeg har aktiveret NFS på NAS - er der mere der skal gøres ? Kører med fast ip - ved ikke om det er rigtigt. PCH og router er forbundet med kabel Jeg har prøvet at lave et "nfs share" på PCH - den skriver : please make sure the server is running. Ku det tyde på en opsætningsfejl på NAS ? |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det kunne tyde på at du har mistet din masterbrowser
Prøv at tænde en PC samtidig med din NAS og din PCH er tændt, vent et kvarters tid og se om du gennem netværks browseren på din PCH nu kan se din NAS og browse dig frem til de delte foldere.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() |
Jeg ville skyde på at få samba til at køre før jeg kiggede på NFS, for NFS skal sættes op med root-squash og meget mere.
Samba er aktiveret ? Du har en share på NAS ? - NAS har rettigheder sat op på share så guest eller en identificeret bruger kan tilgå share ? Kan du liste ip- og subnet-adresserne for PCH og NAS - Erstat bare den sidste nummergruppe med et X af hver adresse bortset fra subnets. |
|
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
|
![]() |
|
![]() |
@spawn : Jeg har prøvet at tænde pc samtidig med at NAS og PCH er tændt - ser ud som følgende network browser -> NFS server
@ Kleth : hvordan aktiverer jeg samba på min synology ? share er sat op så guest kan tilgå den. Ip på pch : 192.168.1.xx. subnet 255.255.255.0 NAS ip 192.168.1.xx subnet 255.255.255.0 |
|
![]() |
|
![]() |
Synes dog det er meget mærkeligt at "workgroup" under Network Browser i PCH er forsvundet efter udtagning af HDD.
Vil det hjælpe at geninstallere firmware ? |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Efter installation af DSM 2.3 på min Synology DS207+ har jeg måttet skifte fra nfs (udp) til nfs (tcp) for at det igen virkede - ved ikke om det er tilfældigt, men ellers har det virket fint med en popcornhour a100 de sidste par år. Se evt: mit indlæg.
På din popcornhour kan du direkte oprette link til dit nfs-share på nas'en - det skal/kan se ud som følger: nfs-tcp://ip.nr:/volume1/Video - hvor jeg på volume1 har et nfs-share der hedder Video, hvor pch'en har adgang. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Tipsen!
Har prøvet at gøre som du skriver - men på pch skriver den stadig please make sure the target server is running. Kan du være behjælpelig med indstillingerne på NAS'en P Tror det er der jeg fucker op |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
Henning B ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
![]() |
Har du aktiveret medieserver funktionen under programmer på Diskstation.
|
|
Benq W1060.Epson EH-TW7000 .Samsung BD-H8900. ONKYO TX-NR696. Harbo Sat 10, 5.2.1 Atmos og Klipsch R-112SW Sub. 110 tommer Hvid væg .
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja den har jeg aktiveret - da jeg gjorde det kunne jeg se den på pch - men efter genstart var den væk igen.... mærkeligt
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |