|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
2ben ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
![]() |
Hej,
Har lige checket mine RE4-GP diske. deres tæller står til 40.000. Diskene er fra sep. 2010. Skal jeg virkelig til at tage backup af NAS'en og tage hver enkelt disk og bruge programmet WDIDLE3.EXE ? Skal jeg bruge parameteren /D ??
Pft.
Mvh. Torben
|
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
![]() |
Du kan lukke NAS'en ned, og så tage harddiskene ud en efter en og så køre den WDIDLE3.EXE /D og sætte dem tilbage i NAS'en. Men det er VIGTIGT, at du sætter dem samme sted og kører det færdigt inden du starter NAS'en op igen. Jeg har selv gjort det på en NAS i drift. WDIDLE3 påvirker ikke indhold. Jeg vil gerne lige understrege, at jeg IKKE garanterer dine data.
![]() |
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
2ben ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
![]() |
Nu er det mig som siger mange tak :-) Tager lige en backup inden update :-)
Pyhhhh WD - gør dette utill. WD GP WD20EARS til OK diske i RAID ?
Mvh. Torben
|
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
![]() |
Ja.
Hvis nogen er interesserede har jeg faktisk en utility der formaterer en USB stick så den booter med dos, og der kan du lægge WDIDLE3.EXE på. Så går det hurtigt. |
|
|
|
![]() |
|
Jesper Larsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 15 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
http://dl.dropbox.com/u/65950/WDIDLEUSB.zip
Der ligger 3 filer i. et windows program til at lave en Bootbar USB, en pakke med DOS filer og WDIDLE som zip. Så kan du boote fra et usb stick og så skrive WDIDLE3.EXE /D. Husk at disken skal være sat på en SATA port
Redigeret af hummelmose - 26-Januar-2011 kl. 20:56 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Tik tak :-) Har netop prøvet at boot og skrive WDIDLE3.EXE /D. Man kan disable den helt ved at skrive WDIDLE3.EXE /s0
Nu hvor denne utill. findes kan man så roligt købe WD20EARS diske og smide i RAID på en NAS ?
Mvh. Torben
|
|
![]() |
|
larsdelp ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Hejsa.
Hvor finder man den tæller henne ? Venlig hilsen Lars |
|
![]() |
|
![]() |
Det står i S.M.A.R.T. info. Kan du kun se med et tool eller i en NAS.
|
|
|
|
![]() |
|
larsdelp ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Er det rå data kolonnen ?
|
|
![]() |
|
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
![]() |
F.eks.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |