|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | ||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 18:01 |
|
Jeg står lidt og vakler mellem disse to (Evt. 3 hvis man tæller Synology DS409+ med).
DS409 - pris 2869 DS409+ - pris 3563 TS-439 - pris 4848 Udover prisen - kan nogen så fortælle mig, hvad forskellen på de tre er? Specs'ene ser nogenlunde ens ud, så jeg vil gerne have nogle input till, hvad jeg vil få for at give mere. |
||
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
||
![]() |
||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|
Ingen med et bud på, hvad forskellene er?
|
||
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
jeg har ingen erfaringer med andre end ds409+ som jeg indtil nu har været meget glad for, så jeg kan godt anbefale den. Jeg tror du skal opliste dine behov antal brugere osv. førend man kan give et mere kvalificeret bud herinde |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Fakker ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 315 |
![]() |
|
Ja TS-439 kan du da ikke sammenligne med de andre, da den
har en Større Atom processer og noget mere ram osv, så i praksis skulle den jo være noget hurtigere ind de andre |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er klart, at det vil hjælpe med at oplyse om behovet, men det er meget enkelt. En god, stabil, brugervenlig og relativt strømvenlig server til Time-machine backup fra et par Mac'er og deling af iTunes bibliotek, billeder og film. Og så skal den have plads... masser af plads.
I dit eksempel. hvor stor er forskellen på ds409 og ds409+? Der er lidt forskel på processor og strømforbrug og så er der det dobbelte Ram i. Er det nok til at retfærdiggøre en prisforskel på kr. 700, og vil jeg få brug for 512 MB fremfor 256 til allround-brug? |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja - jeg kan godt se, at data'ene ser lidt bedre ud end på de andre - og der ligger også en ganske god anmeldelse af den (dog 639'eren) her på sitet. Jeg kan bare ikke finde nogle tests eller andet, der sætter modellerne op mod hinanden. Som jeg skriver i et tidligere post vil det nok primært være allround-brug, den vil blive udsat for. Omvendt gider jeg heller ikke løbe i for mange begrænsninger, så hvor giver ds409 og 409+ op, og hvor tager TS-439 over? Redigeret af Poplic - 22-Oktober-2009 kl. 14:59 |
||
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
|
mine erfaringer med synology kontra Qnap er at synology´en er væsentligt langsommere. Qnap kan næste udnytte hd´en fuldt ud over 1000mbit, og personligt er det MEGET vigtigt. |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
måske det ikke har været de rigtige modeller du har sammenlignet med, for generelt sammenligner du qnap´s pro modeller med synology´s pro modeller tvivler jeg på at det er noget som ret mange almindelige brugere overhovedet vil kunne mærke forskel på. Sagt med andre ord jeg tror ikke på at ved 1 bruger (ja endda flere) at qnap er væsentligt hurtigere end synology... ved feks stream. Men igen det afhænger væsentligt af behov,.. jeg kan feks hente en 1,84gb fil fra min server på 47 sekunder det er egentligt efterhånden så hurtigt at jeg tvivler på at qnappen er væsentligt hurtigere end det... sammenholdt med at faktum ihvertfald er den er væsentligt dyrere. så er det måske bedre at købe nogle bedre og mere sikre diske i. |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Kig nærmere på SmallNetBuilder under NAS og videre under Charts og Reviews - der kan du finde performance-tal samt anmeldelser af de nævnte modeller. Redigeret af tipsen - 22-Oktober-2009 kl. 17:19 |
||
![]() |
||
kfcofir ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 635 |
![]() |
|
Faldt lige over denne TS-410 Turbo NAS ikk nær så meget power.. men ser spændene ud ..
![]() |
||
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
|
||
![]() |
||
![]() |
|
tak for det link.. det bekræftede ihvertfald mit valg... jeg havde kig på qnappen men syntes ikke udfra nypris at prisen modsvarede den ekstra ydelse.. især ikke hvis man kun er 1-5 brugere af den i huset.... jeg tror der virkeligt skal nogle aktiviteter til føren den ekstra processorkraft og ram giver mærkbar forskel hvis man sammenligner ds409+ men ts439pro når man samtidig tager højde for at den er mere end 1200,- kr dyrere end 409+ og 1700,- dyrere end 409 modellen. Jeg tror den forskel er bedre brugt på nogle bedre diske... eller et tidligere skift af serveren, for udviklingen går stærkt. jeg tror sagtens en 409 kunne dække mine behov, og den koster 2790,- fra ny. jeg har endnu ikke været over 20% udnyttelse af ydelsen på min server endnu.. og pladsen er jeg stadig under 3%... men det bliver ændret når jeg får popcorn for slet ikke at snakke om strømforbruget, for den er noget lavere på synology modellerne Redigeret af rhsin - 22-Oktober-2009 kl. 17:45 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Til samme pris ville man kunne købe den TS-410, som er nævnt ovenfor:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid= 667019 Eller endnu billigere en TS-409 Venligst Søren |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |