|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
||
Hvd er nfs-protokollen? |
|||
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
|||
![]() |
|||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
||
Jeg vil faktisk gerne betale en del ekstra for en NAS som jeg absolut kan både gemme og glemme - så er der lidt mere tid til familien ![]() At den så måske senere skal bruges som decideret webserver taler vel kun endnu mere i retning af 439'eren... Eller hvad kan/skal den ekstra kraft ellers bruges til? Redigeret af Poplic - 22-Oktober-2009 kl. 23:30 |
|||
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
|||
![]() |
|||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||
Det er Linux, der har en meget effektiv protokol, når det gælder 'samtale' mellem Linuxapparater. Fx. NMT'er (medieafspillere) som PopcornHour eller Tvix har i nogle tilfælde haft højere hastighed på streaming via NFS (Linux) end Samba (Windows), hvilket jo er vigtigt, når det gælder HD-materiale. Der kører jo Linux på NAS'erne, og det gør der også på fx. NMT'erne. Det er mit gæt, at det (tidligere) har haft en betydning for overførselshastigheden. Min vurdering i forbindelse med mit eget valg af en NAS uden NFS-understøttelse var i sin tid, at understøttelse af Samba altid vil være et issue, som bliver adresseret hurtigt i en udviklingsfase, fordi der er så mange, som kører Windows og som vil kræve at kunne bruge deres NAS med en rimelig overførselshastighed. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Husstanden her er efterhånden overgået helt til Mac - men der kunne godt finde på at komme en Popcorn eller Tvix til med tiden - har dette betydning? |
|||
|||
![]() |
|||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
||
Til allround brug kunne du også overveje at "nøjes" med "Qnap TS-219P Turbo NAS" Jeg han uden problem se HD video 2 steder over LAN fra den og høre musik fra den på samme tid. http://www.qnap.com/pro_detail_software.asp?p_id=122 Så er der lidt mere at tænke på og overveje. |
|||
.....
|
|||
![]() |
|||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||
Njaeh... Nu ved jeg jo ikke, hvad du har i tankerne mht. hjemmeside... Hvis det er en personlig side med et par hits i minuttet ( ![]() Hvad kraften skal bruges til? Til at du har det godt med at vide, at du har det bedste - lige nu ![]() Jeg købte en ny NAS (i vrede) for flere måneder siden, men nu har markedet allerede ændret sig, så jeg i dag kunne have købt en bedre NAS (dog ikke bedre ift vores behov) Man får jo altid behov for mere kraft, men det er jo på pc'en. Med storage er det normalt noget andet. At storage ikke bare er storage, når vi taler om en NAS, er jo forårsaget af, at en NAS til tider også skal løse andre opgaver. At skulle køre lidt web, lidt ftp og noget streaming er dog ikke noget, som kræver superkræfter. Venligst Søren Redigeret af Breddam - 23-Oktober-2009 kl. 00:17 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Der er folk, som er meget, meget klogere på dette område end mig. Jeg vurderede selv på baggrund af de kloges udsagn, at det ikke havde den store betydning for mig. (Jeg har selv en NMT og har ingen aktuelle problemer) Nåmen, du skal jo i gang med en omkostningsoptimeringsargumentation overfor konen ![]() Held og lykke ![]() Venligst Søren Redigeret af Breddam - 23-Oktober-2009 kl. 01:16 |
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
jeg kører fint med smb fra vores macs i huset til synologyen så det kører ihvertfald (og det gør det også på qnappen). Iøvrigt med holdbarhed tror jeg også som der har været inde på, at det bedre kan betale sig at hoppe op i modeller ala ds409+ eller en modsvarende qnap(hvis man er ligeglad med økonomien). Jeg tror ikke på man som alm bruger mærker den store forskel, når man vælger i den klasse. Mht. strømforbruget skulle man måske lige indskyde at man på synologyen kan foruden det at lave en spin down, også kan lave en daglig tidsplan for hvornår serveren er tændt, så den ikke er tændt 24timer i døgnet, mange vil jo nok have relativt bestemte tidspunkter hvor de har behov for serveren er tændt, så kan det automatiseres.. og skal den bruges udover det så tænder man den.... min står bare tændt Det var lidt en tilfældighed jeg endte op med en synology istedet for en qnap som jeg først havde besluttet mig for at købe... og sikkerhed og holdbarhed på en ds409+ som jeg har kontra en ts439pro som var den jeg oprindeligt ville have haft.. tjaeh.. jeg tror egentligt ikke jeg kommer til at slide den op.. jeg tror den er udskiftet inden da til en yngre model som kan noget mere til den tid |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Den kan desværre ikke tænde selv eller har WOL
![]() vh s |
|||
![]() |
|||
Fakker ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 315 |
![]() |
||
Men det kan TS-439
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak Notfast, men den bliver næppe aktuel - der bliver ganske enkelt hurtigt for lidt plads med kun 2 diske, så jeg skal op i en 4-bay-version... |
|||
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Synology understøtter også iSCSI... M.v.h. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |