|
|
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | ||||||||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|||||||
Tja - Det vist også primært problemer med at Synology havde "tabt RAIDen", som et par brugere havde oplevet, så egentlige diskfejl, var det nok ikke. Der har du fuldstændig ret i, at det selvfølgelig sker på disken.
Du skirver, at diskene skal være 24/7 diske. Hvad betyder det, og hvordan ser man det. Jeg kan ikke umiddelbart gennemskue det på de diske du har linket til, udover de er en kende dyrere og pris og kvalitet som regel hænger sammen? (PS. grunden til at jeg havde kig på 1,5 TB er, at prisen for den ekstra halve TB er relativ lille, hvorimod den sidste 0,5 TB op til 2 TB diske har en tendens til at koste en god del endnu) |
||||||||
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
||||||||
![]() |
||||||||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|||||||
prøv kig på www.shg.dk under hardware->harddiske->sata raid 24/7 der er et større udvalg af diske fra 250mb. Fidusen ved de diske er at de er bygget til raid og til at køre 24 timer 7 dage om ugen, det er almindelige diske ikke. Du betaler en højere pris for disken pr tb men holdbarheden er også bedre. Men kører du i et raid 5 setup og er over diskene når du kan se de fejler også sørger for at skifte dem hurtigt så burde du jo ikke miste data. Jeg har selv almindelige diske i min, men efterhånden som jeg kommer til at skifte dem smider jeg 24/7 diske i men der er jo mange måder at beskytte data på. Det du skriver med synology som har tabt raid... historierne melder vil ikke noget om det var kabinettets skyld eller om det var diskene?, dernæst vil du vel altid hos en leverandør der sælger mange enheder kunne finde fejl... jeg tror bare ikke på dette er et generelt problem, og slet ikke på deres pro modeller... ellers ville de jo ikke have et marked så ville ingen jo købe dem. Både qnap og synology kan gå i stykker, sådan er det med alt elektronik.... vælger man deres billigere modeller er sansynligheden nok større, og vælger man deres pro modeller er sansynligheden nok mindre... lissom med alm diske kontra 24/7diske Redigeret af rhsin - 28-Oktober-2009 kl. 10:46 |
||||||||
Mvh
René |
||||||||
![]() |
||||||||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|||||||
Nu vil jeg ikke have skyld for at prakke dig Qnap på ![]() ![]() Jeg kunne jo læse mig frem til, at der var mange fortilfælde - dog langt flest med 407e. Synology har efter mine kilder fået rettet fejlen og efterfølgende ombyttet de underdimensionerede strømforsyninger. (Men hvis det er efter tab af store mængder data, så er det ikke mærkeligt, hvis folk er sure ![]() Der er jo også andre udsagn end mine. En glad bruger berettede jo fortørnet, at han havde kørt fuldstændig upåklageligt med fire diske på en af netop de modeller, som jeg hævder ikke er stabile! Mine udsagn er selvfølgelig påvirket af min egen erfaring og den føromtalte følelse af afmagt, da den kedelige situation opstod. Med det i baghovedet er det måske forståeligt, at jeg købte Qnap? Nå, men det var faktisk slet ikke det, der skete. Jeg købte den billigste NAS, som jeg mente kunne klare opgaven ![]() Jeg har også savlet over 439 og 639, men jeg købte altså bare en fornuftig NAS, som kunne klare den opgave, den skulle. Wake on Lan og start/stop var nice-to-have, men jeg ville sgu ikke betale for det, og samtidig er jeg bare en sølle hjemmebruger. Prøv at se på denne sammenligning på edbpriser.dk (og hav den tidligere artikel fra aphnetworks.com in mente) Lige nu ville jeg nu nok vælge 407 fra Synology, men jeg kunne måske fristes til at tage 410 fra Qnap. En ting er dog sikkert, at uanset hvor meget jeg savler, ville jeg ikke tage 439! Penge hænger ikke på træerne! Jeg forstår godt dit ønske, men det er altså en NAS til professionelt brug. Og så skal du jo selvfølgelig også tage dette udsagn med et gran salt ![]() Det er dig, der vælger, og sådan en debat som denne kan ligesom mange andre 'mærkedebatter' blive lidt religiøse. Der er altid venner og (arve-)fjender. Skal det være Ford, Fiat eller Folkevogn eller måske Mazda eller Morgan? Venligst Søren |
||||||||
![]() |
||||||||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|||||||
Hej Søren
Bare rolig, jeg skal nok lade være at skyde skylden på dig. Dog skrev du på et tidspunkt, at spørgsmålet var om man ville betale for en NAS som man bare kan glemme - og det vil jeg! Der er flere grunde til, at valget efter mange og lange overvejelser faldt på en 439: 1. en formodning om en my mere sikkerhed mod tab af data 2. Den skal delvist bruges til min virksomhed til backup og dels til noget webserverværk, hvor jeg godt kan risikere, at der kommer en del trafik 3. Den har Wake on LAN. Jeg vil ikke have mulighed for at slukke den, og da jeg har brug for at flere forskellige fotografer kan uploade større mængder film og billeder på mærkelige tider af døgnet, er det en fed feature. 4. Den har lidt flere USB-porte end Synologyen, som hurtigt kan blive nødvendigt, hvis jeg smider et par USB-printere på. 5. At så kan jeg sove roligt i bevidsthed om, at jeg har købt cremen - jeg slipper i hvert fald for tvivlen om jeg burde have købt den større. 6. Prisforskellen afskrækker mig i den sammenhæng ikke. Mit spørgsmål var, hvad man fik for de ekstra penge. Jeg er blevet MEGET klogere takket være jer alle. Det er en fornøjelse at spørge i dette forum, for man får kvalificerede og nuancerede råd at træffe sin valg ud fra. 1000 tak alle sammen. Sagerne er bestilt og skulle lande i starten af næste uge... Jeg glææææder mig!!! |
||||||||
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
||||||||
![]() |
||||||||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|||||||
Fin historie fra breddam, som egentligt bekræfter at man i en vis udstrækning på godt og ondt får hvad man betaler for... derfor plejer jeg også helst at vælge topmodellerne (også kan jeg godt blive lidt nærig og se mig godt for Som sideshow havde jeg ikke set synology faktisk har en demoserver kørende man kan logge ind på så man kan få et lille indtryk at styring og det software som er med synologyen... se nedenfor. Af ren nysgerrighed, nogle som ved om qnap har en lignende liggende et sted... jaja skal nok kigge når jeg er færdig her
Server information
Note:
Login information
Limitations
Og Qnap´s livetest er her:
Redigeret af rhsin - 29-Oktober-2009 kl. 21:49 |
||||||||
Mvh
René |
||||||||
![]() |
||||||||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|||||||
Mht. usbprinterne var det måske en idé at du undersøgte om den valgte NAS er kompatibel med printerne - afhængig af hvad det er for en printer er det ikke altid helt trivielt - og mht. multifunktionsmaskiner skal du kun forvente at få print-delen til rådighed over netværket - og det skyldes den proprietære 2-vejs kommunikation der anvendes.
|
||||||||
![]() |
||||||||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|||||||
Ja, det kan man sgu se på din hjemmebio
Mht. interface er Synology åbenbart noget bedre til at lave noget ordentligt i Ajax, og de er også bedre til at oversætte til dansk Til gengæld følger der Twonky med i en Qnap. Det er ret fedt, og det påvirkede da i sin tid også i nogen grad mit valg - foruden prisen. Jeg havde godt nok allerede en Twonky-licens via min Noxon2audio, og ved køb af en anden NAS, ville jeg skulle finde en anden server til musikafspilning, som kunne understøtte mit setup. (Se Twonky's understøttede NAS'er) Alle ved jo, at iTunesserveren på en NAS er helt og aldeles uudholdelig i daglig drift (af de NAS'er, jeg kender), men skulle jeg da så overlade min musikafspilning til en i en NAS indbygget UPnP-server? Twonky var mere eller mindre et must! (Ellers skulle jeg sikkert skifte min nyttige Noxon ud!) Det var overvejelserne for mig dengang. I dag havde jeg med de samme forudsætninger - som tidligere nævnt - sikkert valgt en CS-407 ![]() Venligst Søren |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Ja jeg er lidt nærig mht min hjemmebio Syntes faktisk medieserveren på synologyen er ganske fin, og der er ok tilpasningmuligheder til man også selv kan influere lidt på den, og både min skærm receiver og lille radio i køkkenet kan da tappe fint fra den Jeg har ikke prøvet Itunes smart list etc endnu.. men det skal da prøves en dag. Jeg kender ikke twonky, men jeg kan da se at der er ved at være nogle synologyservere på godtnok som unsupportet, men der er en del underground modders på synology forum så der er nok rigeligt med hjælp at finde hvis man virkeligt vil have det op at spille og der ikke lige er en udgave som passer til ens server.
|
||||||||
Mvh
René |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Ja, så kom den længe ventede pakke fra Getmore i går med TS439 Pro og 4 stk. 1,5 TB diske.
Med længslen og en lysende forventningens glæde blev pakken åbnet og hvor ser den fin ud.... Lige indtil jeg får den op af kassen... RASLE RASLE. Jeg hiver slotsene ud af kabinettet og ud falder en plastik-split og et stk. processor-køleelement. ![]() Ved et kig ind på printet kan jeg konstatere, at det ene køle-element er faldet af, og et andet sidder kun fast i en enkelt split. ![]() Så den skal vist tilbage til Getmore til en bytter, men jeg bliver da lidt nervøs, når QNAP'en blandt andet er valgt ud fra, at det skule være en bedre kvalitet... Har jeg bare været mega uheldig, at ikke bare én, men TO køle-elementer ikke er monteret ordentligt, eller har QNAP et problem med byggekvaliteten? |
||||||||
||||||||
![]() |
||||||||
erla ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|||||||
Jeg tror du har været mega uheldig
![]() Jeg har selv en 839pro og en 419pro, også købt gennem Getmore, og jeg har kun rosende ord til overs for både QNAP og Getmore.
|
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Jeg har heller intet at udsætte på Getmore. De har leveret til lovet tid, og det har fungeret upåklageligt.
Dog vil jeg gerne, at de vender tilbage i dag med hvordan jeg skal forholde mig. Jeg kan vel dybest set selv åbne kabinettet og klikke den fast. Jeg vil bare ikke foretage mig noget (og bryde det lille klistermærke for garantien) så længe jeg ikke har fået det bekræftet fra dem. Hvis den skal retur, så vil jeg da foretrække at få den postet i dag, så der ikke går længere end højest nødvendigt før jeg får en ny. |
||||||||
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Der sgu da et postbud, der har moret sig, hva
![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |