|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
M. Olsen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2011 Sted: Hvidovre Status: Offline Point: 32 |
![]() Sendt: 13-September-2011 kl. 17:15 |
|
Har i dag en Windows Home Server (hjemmebygget), som skal lade livet til fordel for en NAS.
Har læst meget om Synology DS411+II, men er kommet i tvivl om den er overkill til mit setup. Skal jo gerne kunne retfærdiggøre prisen overfor konen ![]() Mit setup er følgende: Jailbreaket Apple TV2 i stuen med XBMC. Desuden en PS3 og en WII, men disse bruges udelukkende til spil. Playon Mini HD i soveværelset En stationær computer i hver af drengens værelser (ialt 2 stk.) tilsluttet deres fjernsyn, så de kan se filmene fra serveren. Snart en Squeezebox i vores køkken. 2 bærbar som også trækker lidt musik fra serveren i nu og næ. Planen er at sætte 4 x 2T i den nye NAS, det burde kunne dække behovet, som pt. er ca. 300-400 DVD-film rippet og stribet for alt ekstra materiale, hver film fylder 3-3,5 giga. Et iTunes bibliotek på ca. 30-40 giga. Fotos og diverse andre dokumenter yderliger 30-40 giga. Regner med at der kommer nogle BD-film til i fremtiden.
|
||
![]() |
||
ab_kallenbach ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
![]() |
|
Ydelsesmæssigt får du i hvert fald ingen problemer.
Ift. lagerplads, vil du så spejle din data, så du "kun" har 4TB lagerplads?. I så fald ville jeg overveje 3TB-diske i stedet... Du kan dog også altid koble 2 stk. 3TB USB-diske på den, hvor du kan lægge film osv., som du kan genskabe, hvis uheldet skulle være ude...
|
||
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
|
||
![]() |
||
M. Olsen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2011 Sted: Hvidovre Status: Offline Point: 32 |
![]() |
|
Ja regner med at køre noget RAID. 3TB-diske var selvfølgelig en mulighed, så kommer jeg vist ikke til at mangle plads lige med det samme.
|
||
![]() |
||
jeps ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Status: Offline Point: 234 |
![]() |
|
Jeg har næsten samme NAS, som du kigger på, nemlig en 411+ med 4 x 2TB HD i et RAID5 setup.
Det sparker virkelig røv! Den hoster samtidig en SBsqueezebox server og virker som back-up enhed for alle hjemmets PC'er. (ja ja, det er ikke en sikker backup, men trods alt, så har man da sine data 2 steder)
Redigeret af jeps - 13-September-2011 kl. 19:09 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Lyder som om jeg bliver meget godt dækket ind med 411+
Vender tilbage når dyret er indkøbt en gang i næste måned, skal lige have klaret et bryllup og en bryllupsrejse
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Kunne ikke vente til næste måned
![]() |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
|
Med 4 diske spejler man ikke, der er det langt mere hensigtsmæssigt med raid5 som stadig tillader en død disk, men giver 5,6TB plads med 2tb diske. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Enig! M.v.h.
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
jeg kører synology hybrid raid på min (det (er) svarer mig bekendt raid 5 i sådan et setup som du beskriver ovenfor)
Husk iøvrigt at med nyeste dsm 3.2 er det meget hurtigere at opbygge et raid, så start med at opdatere NAS softwaren inden du opbygger raid. skru ned for lyden.. den er dælme høj i videoen
![]() Redigeret af rhsin - 16-September-2011 kl. 11:59 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så kører min DS411+ og jeg har fået flyttet musik, billeder og en del film over fra den gamle WHS, alt i alt er jeg super glad for den, men har dog to små problemer.
1. Har Apple TV2 i stuen og på min gamle WHS var iTunes installeret, så jeg kunne streame direkte til Apple TV. Kan det lade sig gøre fra NAS uden at have en PC med iTunes i mellem? 2. Synes ikke jeg kan få min NAS til at gå i dvale. Har sat den til 20 minutter under strøm, men dyret lyser konstant på alle lamper. |
||
![]() |
||
gadeberg87 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 145 |
![]() |
|
1) Ja det mener jeg godt det kan. Du skal blot sætte din ds411+ til at bruge itunes-server. Se evt på side 146 i manualen her -> http://ukdl.synology.com/download/ds/userguide/x11-Series-1742/Syno_UsersGuide_NAServer_dan.pdf
2) Er jeg ikke helt sikker på, men mener at lamper først slukker når den er helt slukket. Men kan være der er andre der er mere kompetente end mig her :) |
||
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
|
Det er ikke din NAS der går i dvale - der er HDD'erne. Og derfor vil der være fuld blus på alle pærer. Lyt evt. til den i stedet for at hør efter om de ikke laver en spin-down. |
||
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |